דיגיטל וטק

העתיד כבר פה: סוכני AI אוטונומים תופסים תאוצה בשירותי IT בישראל

אופטימיות שתוכיח את עצמה? חברת סיילספורס חשפה בדו"ח מקיף שפרסמה כי 9 מתוך 10 מפתחים בעולם מביעים התלהבות מההשפעה של AI על הקריירה שלהם
מערכת ice | 
מנוע חיפוש AI (צילום shutterstock)

סיילספורס, המובילה העולמית ב- CRM וטכנולוגיות ענן, פרסמה דו"ח על שירותי ה-IT בארגונים (State of IT Report). המחקר מבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה מ-2,500 מפתחי תוכנה ברחבי העולם כולל עשרות בישראל.

הסקר מדגיש את ההתלהבות הקיימת סביב סוכני AI - מפתחים לא נעזרים בסוכנים אוטונומיים רק כדי להתייעל או להגביר את הפרודוקטיביות, אלא מאמינים שזה ישנה את הקריירה שלהם.

 

על פי הדו"ח למעלה מ-9 מתוך 10 מפתחים בעולם מתלהבים מההשפעה של AI על הקריירה שלהם, ו-96% מצפים שהיא תשנה את חווית המפתחים לטובה. בנוסף, הסקר מגלה כי למעלה מארבעה מתוך חמישה מנהלי פיתוח בעולם מאמינים שסוכני AI יהפכו חיוניים לפיתוח אפליקציות כמו כלי תוכנה מסורתיים, כשבארץ המספר עומד על 76%. עם זאת, חלק מהמפתחים בארץ (80%) מאמינים שהם, כמו גם הארגונים שלהם, זקוקים ליותר הכשרה ומשאבים כדי לבנות ולהטמיע כוח עבודה דיגיטלי של סוכני AI.

מפתחים צוירו לעתים קרובות דווקא כאלה שחוששים מבינה מלאכותית, אך המחקר מגלה שמפתחים דווקא שמחים מהמעבר של התעשייה לעבודה עם סוכני AI. סוכן AI מספק למפתחים את ההזדמנות להתמקד פחות במשימות כמו כתיבת קוד וניפוי באגים ולהתרכז בעבודה אסטרטגית יותר בעלת השפעה רבה יותר. וכשמפתחים משתמשים יותר ויותר בסוכנים המופעלים על ידי כלי קוד נמוך/ללא קוד, הפיתוח הופך למהיר, קל ויעיל יותר מאי פעם - ללא קשר ליכולות הקידוד של המפתחים. 
"סוכני AI מחוללים מהפכה באופן שבו מפתחים עובדים, והופכים את פיתוח התוכנה למהיר יותר, יעיל יותר ומהנה יותר. כוח העבודה הדיגיטלי העוצמתי הזה מייעל את הפיתוח על ידי סיוע בכתיבת קוד, סקירה ואופטימיזציה של קוד ומאפשר רמות חדשות של פרודוקטיביות. על ידי אוטומציה של משימות מייגעות כמו ניקוי נתונים, אינטגרציה ובדיקות בסיסיות, סוכני AI משחררים מפתחים להעביר את המיקוד שלהם מקידוד ידני לפתרון בעיות מורכבות, ארכיטקטורה וקבלת החלטות אסטרטגיות בעלות ערך גבוה", כך אמרה אליס סטיינגלס, EVP & GM, פלטפורמה, אינטגרציה ואוטומציה בסיילספורס.
- 96% מהמפתחים בעולם מתלהבים מההשפעה של סוכני בינה מלאכותית על חווית המפתחים.
- מפתחים בעולם להוטים ביותר להשתמש בסוכני AI לצורך איתור באגים ופתרון שגיאות, ולאחר מכן להפקת מקרי בדיקה ובניית קוד שחוזר על עצמו.
- בעזרת סוכני בינה מלאכותית, מנהלי פיתוח בישראל מאמינים כי הם יתמקדו יותר בפרויקטים בעלי השפעה גבוהה כמו פיקוח על בינה מלאכותית וכתיבת קוד חדש.
- 100% מהמפתחים בישראל מאמינים כי הם ישתמשו ב-AI לייצור קוד.  
עם סוכנים המופעלים על ידי כלים עם קוד נמוך/ללא קוד, מפתחים בכל הרמות יכולים כעת לבנות ולפרוס סוכנים. המשיבים מאמינים שכלים אלה יסייעו לדמוקרטיזציה וירחיבו את פיתוח הבינה המלאכותית לטובה.
- 68% מהמפתחים בישראל המשתמשים בסוכני AI, עושים שימוש כיום בכלים עם קוד נמוך/ללא קוד.
- 76% מהמפתחים בישראל אומרים כי כלים עם קוד נמוך/ללא קוד יכולים לעזור בדמוקרטיזציה של פיתוח בינה מלאכותית.
- 78% מהמפתחים בעולם אומרים כי השימוש בכלים לפיתוח אפליקציות בעלות קוד נמוך/ללא קוד יכול לעזור להגדיל את פיתוח AI.
לדוגמא רשת Secret Escapes המציעה מלונות יוקרה ותיירות יוקרתיים מוזלים ברחבי העולם, משתמשת ב- Agentforce כדי לספק שירות לקוחות יעיל יותר לבקשות ייחודיות ובקשות של הרגע האחרון של הנוסעים שלה. בעזרת כלי Agent Builder בקוד נמוך של סיילספורס, צוות המפתחים של Secret Escapes הצליח לבנות, לבדוק ולהשיק את סוכן ה-AI שלהם תוך שבועיים בלבד, בהשוואה לששת החודשים שלקח לחברה קודם לכן לבנות ולהכשיר בוט.
מפתחים אומרים שתשתית מעודכנת, יכולות בדיקה ומיומנויות נוספות הן קריטיות בעת המעבר לבנייה והטמעה של סוכני AI.
- צורכי תשתית: מפתחים רבים בישראל (80%) מאמינים שהארגון שלהם צריך לעדכן את התשתית שלהם כדי לבנות/להטמיע סוכני AI.
- יכולות בדיקה: יותר ממחצית (62%) מהמפתחים אומרים שתהליכי הבדיקה שלהם אינם מוכנים במלואם לבנייה ולהטמעה של סוכני AI.
- מיומנויות וידע: 68% מפתחים בישראל מאמינים שידע בינה מלאכותית יהיה בקרוב מיומנות בסיסית למקצוע שלהם ולצוות שלהם.
62% ממנהלי הפיתוח בישראל אומרים שהם כבר מבצעים הדרכות AI בארגון שלהם.
סיילספורס מסייעת לארגונים בכל גודל לדמיין מחדש את העסק שלהם עם בינה מלאכותית. Agentforce, פתרון כוח העבודה הדיגיטלי הראשון מסוגו לארגונים, משתלב בצורה חלקה עם יישומי  Customer 360, Data Cloud ו-Einstein AI, כדי ליצור כוח עבודה בלתי מוגבל. זאת תוך שילוב בין בני אדם לסוכנים אוטונומיים, המובילים יחד להצלחות עסקיות באמצעות פלטפורמה אחת מהימנה.
סיילספורס ישראל הוקמה בשנת 2011, עם רכישתו של הסטארט-אפ הישראלי Navajo Systems והפכה למרכז מחקר ופיתוח חשוב האחראי על פיתוח פתרונות מובילים של החברה הבינלאומית בתחומים שונים, ביניהם: בינה שיווקית מבוססת בינה מלאכותית וביג דאטה, בינה מלאכותית לניתוחי שפה ושיחה, אבטחת מידע ופתרונות שירותי שטח. מאז הקמת החברה בישראל, סיילספורס העולמית ביצעה רכישות אסטרטגיות בשוק הישראלי: בלו טייל בשנת 2012; קרנסן בשנת 2015; אימפליסיט בשנת 2016; דאטורמה בשנת 2018; בונובו ו-Clicksoftware בשנת 2019, ולאחרונה Own ו-  Zoomin בשנת 2024. את מרכז הפיתוח בישראל מנהל אורן וינטר ומועסקים בו כ-750 עובדים בשלושה מרכזי פיתוח בתל-אביב ונצרת.
דו"ח חדש של סיילספורס מנובמבר החולף חושף ש-60% מהצרכנים מאמינים שהאמון במותגים הפך לקריטי בעידן הבינה המלאכותית (AI). הסקר, שכלל 15,000 משתתפים, מצביע על כך שסוכני AI עשויים לתרום לשיפור האמון, במיוחד בעונת חגי הקניות הקרבה, באמצעות חוויית קנייה מותאמת אישית ונוחה יותר. ממצאי הדו"ח מראים שהזדמנות זו בולטת בעיקר בקרב דור ה-Z, כאשר קרוב לשליש מהצעירים הללו מביעים נכונות לרכוש מחנויות שמופעלות באופן אוטונומי על ידי AI.
סיילספורס וענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעו לפני מספר ימים על הרחבה משמעותית של השותפות האסטרטגית שלהן, תוך מתן בחירה במודלים וביכולות שעסקים משתמשים בהם כדי לבנות ולהטמיע סוכנים מבוססי בינה מלאכותית. מהלך אסטרטגי זה מספק גמישות, יכולת עצמאים ללקוחות לפתח פתרונות המבוססים טכנולוגיית בינה מלאכותית אשר מספקים צרכים ספציפיים במקום להיות מוגבלים לשימוש במודלים של ספק יחיד. 
 

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה