דיגיטל וטק

החברה הישראלית נגד ענקית ה-AI: זה הכלי שיתחרה ב-ChatGPT?

Bright Data חושפת כלי מחקר חדש שמבטיח לשדרג את הדרך שבה חוקרים, עיתונאים ואנליסטים ניגשים למידע פומבי – בזמן אמת ובשפה טבעית. האם דווקא מישראל יגיע הפיתוח ששערער את ההובלה של OpenAI?
רפאל בן זקרי | 
בינה מלאכותית בישראל (צילום shutterstock)
Bright Data, הפועלת בזירת הדאטה הישראלית, השיקה הערב (רביעי) את DeepLookup – כלי מחקר חדש המבוסס על בינה מלאכותית ומיועד לאיתור מידע פומבי בשפה טבעית. מדובר באחד הניסיונות הבולטים עד כה מצד חברה ישראלית להתמודד ישירות עם פתרונות מחקר מבית OpenAI, גוגל וסטארט-אפים כמו Perplexity.
DeepLookup מציע למשתמשים – אנליסטים, חוקרים, עיתונאים ובעלי תפקידים עסקיים – ביצוע שאילתות חופשיות ומורכבות בשפה טבעית, ולקבל תוצאות בטבלאות מפורטות, הכוללות אלפי שדות. בכך מנסה המוצר להתמודד עם אחת ממגבלות כלי ה-LLM הנפוצים, שמחזירים לרוב תשובות טקסטואליות גנריות.
עד כה, הכלים הידועים בתחום היו שייכים לשמות הגדולים כמו DeepResearch של OpenAI המוטמע בתוך ChatGPT ומאפשר ביצוע מחקרים.
המערכת של Bright Data, שמבוססת על תשתיות הסריקה והארכוב של החברה, משלבת מודל שפה גדול (LLM) שפותח בהתאמה אישית. לפי החברה, השימוש ב-DeepLookup חוסך עשרות שעות של חיפושים ידניים, ומאפשר גישה למידע עסקי, פיננסי, חברתי ואחר – בזמן אמת.
Bright Data, שנוסדה ב-2014 ומעסיקה כ-400 עובדים, מספקת פתרונות גישה לדאטה פתוח באינטרנט עבור למעלה מ-20 אלף לקוחות, כולל גופי פיננסים, אתרי מסחר וענקיות בינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה