דיגיטל וטק

ניצחון לברייט דאטה: מטא משכה את התביעה נגדה

ההתקפלות של ענקית הטכנולוגיה מגיעה לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו קבע שהחברה הישראלית לא הפרה את תנאי השימוש בפייסבוק ובאינסטגרם כשקצרה מהם נתונים. המאבק מול X (טוויטר לשעבר) עדיין בעיצומו 
רועי בהריר-פרל | 
בלומברג. מארק צוקרברג (צילום בלומברג)


מטא החליטה למשוך את התביעה שהגישה נגד ברייט דאטה בגין הפרת תנאי השימוש בשירותיה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר קבע בית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו כי חברת איסוף הנתונים הישראלית לא הפרה את תנאי השימוש של ענקית הטכנולוגיה כשדלתה נתונים מפייסבוק ומאינסטגרם שבבעלותה.  

מדובר בצעד מפתיע ויוצא דופן עבור חברה בסדר הגודל של מטא ובהישג לא קטן של הסטארט-אפ הישראלי שנאבק בתביעה שהוגשה נגדו על ידה לפני כשנה. בדיון שנערך בסן פרנסיסקו אשתקד טענה ברייט דאטה כי על פי המדיניות של מטא, הפרה יכולה להירשם רק במקרה שהמפרה אוחזת בחשבון באחת הפלטפורמות שלה, אבל מטא לא הצליחה להשיג ראיות לכך שהחברה הישראלית הייתה מחוברת לחשבון כלשהו.
 


המשמעות היא שלברייט דאטה לא הייתה גישה ממילא למידע שאינו ציבורי, כפי שהסביר השופט. זאת ועוד: במהלך המשפט התברר שמטא עצמה שילמה לברייט תדאטה עבור קצירת נתונים מפייסבוק. 

כעת, ברייט דאטה עדיין מצויה בהליך משפטי באותו עניין מול רשת חברתית אחרת - X - כשבדיון מוקדם שנערך בחודש שעבר, תקף השופט את עורך הדין של X והטיח בו: "אתם לא הבעלים של האינטרנט. אתם מנסים לנכס דבר פומבי החשוף לכל ולטעון שהוא שייך לכם ושאף אחד אחר לא יכול לגעת בו". 
 

 

בדיון ראשוני שנערך בין הצדדים בינואר נראה כי השופט בתיק צידד בעמדת Bright Data, כאשר תקף את עורך הדין של X בנוגע לחלק מהטענות של החברה בתיק ואמר: "אתם לא הבעלים של האינטרנט. אתם מנסים לנכס חלק ממה שהוא דבר פומבי וחשוף לכולם, ולומר שהוא שייך רק לכם, וכי אף אחד לא יכול לגשת למידע של הלקוחות שלכם מלבדכם". באותו הדיון ניסה עורך הדין של ברייט דאטה להעביר את המשפט לישראל, אך השופט לא אהב את הטיעונים שהובילו לניסיון הזה. "זו לא הדרך האמריקאית", אמר על כך השופט.

חברת ברייט דאטה עוסקת באיסוף דאטה גלוי ונתונים מהרשת ועיבודם עבור הלקוחות שלה. החברה נוסדה ב-2014 תחת השם Luminati Networks והיתה חלק מחברת ה-VPN הישראלית Hola – עד שזו נמכרה, ו-Bright Data יצאה לדרך כחברה עצמאית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה