דיגיטל וטק

דליפת ענק בפייסבוק: 200,000 משתמשים נפלו קורבן להאקר

האקר הדליף לפורום האקרים מספרי טלפון ניידים, כתובות דוא"ל ומידע אישי נוסף של משתמשי Marketplace
מערכת ice |  1
תקלה בפייסבוק (צילום shutterstock)
האקר הדליף 200,000 רשומות בפורום האקרים הכוללות מספרי טלפון ניידים, כתובות דוא"ל ומידע אישי נוסף של משתמשי Facebook Marketplace כך לפי כתבה שפורסמה באתר BleepingComputer.
BleepingComputer אימתו חלק מהמידע שדלף באמצעות השוואת כתובות הדוא"ל ומספרי הטלפון לרשומות אקראיות, והצליח לאשר כי המידע שדלף באמת מתאים למשתמשי הפלטפורמה. שחקני איומים יכולים להשתמש בכתובות הדוא"ל ומספרי הטלפון שדלפו כדי לקדם מתקפות פישינג.
 
מספרי הטלפון הנייד והמידע האישי החשופים יכולים לשמש גם במתקפות החלפת סים (SIM Swap) המאפשרות לגנוב קודי אימות דו-שלבי שנשלחו באמצעות SMS ולהשתלט על חשבונות
בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי "חדשות אלה עולות בקנה אחד עם תקריות אחרות שהתאפשרו על ידי התקפות על ספקי צד שלישי. התקפות שרשרת האספקה הללו מנצלות חולשות של מערכות כדי לתקוף יעדים בעלי ערך גבוה יותר, כמו פייסבוק, אבל גם מיקרוסופט וענקיות טכנולוגיה אחרות".
עוד הובהר: "גילויים כמו זה הם תזכורת ברורה לכך שכל אחד בעצמו אחראי לנתונים המשותפים עם תאגידים אלה. אבל לא רק שיש לשקול מחדש ולבדוק שוב את התוכן שפורסם אלא במיוחד יש לבדוק שוב את המידע האישי המשותף, כגון שמות אמיתיים, ימי הולדת, מיקום ועוד יותר פרטי תשלום תקפים. שימוש באימות דו שלבים הוא הכרחי, כפי שהוכח מהגל האחרון של השתלטות חשבונות או ניסיונות כאלה, המתאפשרים בעקבות דליפות מידע כמו זו"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגיע לכם, תמחקו כבר את החשבונות שלכם! (ל"ת)
    עמית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור