דיגיטל וטק

הרוסים צילמו סרט בתחנת החלל – וכמעט הרסו אותה, שוב

פעם שנייה תוך שלושה חודשים: חללית רוסית הזיזה את תחנת החלל הבינלאומית ממסלולה, בזמן ששהו בה המשתתפים בסרט הרוסי הראשון שצולם בחלל
יאיר מור |  5
תחנת החלל הבינלאומית (צילום Roscosmos / flickr)
צילומי סרט רוסי בתחנת החלל הבינלאומית כמעט נגמרו באסון, לאחר שהחללית הרוסית סויוז MS-18 הזיזה את תחנת החלל ממסלולה כיממה לפני החזרת משתתפי הסרט לכדור הארץ, כך דיווחה סוכנות החלל האמריקאית נאס"א בסוף השבוע.
התקרית אירעה ביום שישי, כאשר סויוז – הקפסולה הרוסית להבאת והחזרת קוסמונאוטים אל ומחוץ לתחנת החלל הבינלאומית – ביצעה ניסוי מדחפים לקראת שיגור צוות הסרט הרוסי חזרה אל פני האדמה. עם תום הזמן המתוכנן לניסוי המדחפים, הם לא הפסיקו לפעול, ומאחר והחללית היתה מחוברת לתחנת החלל, היא גמה לה להסתובב ממקומה במה שנאס"א הגדירה כ"אובדן שליטה על עמדת תחנת החלל".
הסוכנות הדגישה כי תוך חצי שעה הוחזרה השליטה על מיקומה וזוויתה של תחנת החלל, וכי "הצוות היה ער בזמן התקרית ולא היה בסכנה כלשהיא".
מדובר בתקרית שנייה מסוג זה תוך פחות משלושה חודשים: בסוף יולי הופעלו המדחפים של מעבדה רוסית חדשה, שחוברה לתחנת החלל רק זמן קצר קודם לכן, וגרמו לתחנת החלל להסתובב באופן שהוביל לאיבוד הקשר בינה לבין כדור הארץ. לאחר חקירת התקרית טענו הרוסים כי הסיבה היתה "כשל קצר-מועד בתוכנה". כעת בודקים הרוסים והאמריקאים יחד מה גרם לתקרית נוספת מאותו סוג.
כאמור, התקרית אירעה זמן קצר לפני שסויוז תוכנן להחזיר לאדמה את צוות המשתתפים בסרט הראשון שצולם בתחנת החלל הבינלאומית, "האתגר". הסרט הוא שיתוף פעולה בין הערוץ "רוסיה 1", חברת ההפקה "צהוב, שחור ולבן" וסוכנות החלל הרוסית רוֹסקֹוסמוֹס. הוא מספר על מנתחת, המגולמת על ידי השחקנית הרוסיה יוליה פֶּרֶסְליד, המגיעה לתחנת החלל כדי לנתח קוסמונאוט פצוע, המגולם על ידי הקוסמונאוט האמתי אולג נוביצקי. בנוסף לשני השחקנים, השתתף בהסרטה הבמאי והמפיק קְלים שיפֶּנְקוֹ.
הסרט צולם במהלך 12 ימים, והיום לפנות בוקר שוגרו הקוסמונאוט ושני אנשי הסרטים לאזור בו נוחתים כל הקוסמונאוטים הרוסים, בקזחסטן. למרות התקרית לפני החזרה, היא המשיכה כמתוכנן והשלושה נחתו לאחר טיסה של כשלוש שעות ועשרים דקות, לצילום הסצינות האחרונות.
הסרט הזה שבר מספר שיאים: מלבד היותות הסרט הראשון שצולם בחלל, הוא זיכה את פרסליד בתואר השחקנית הראשונה שהגיעה לחלל, כשבוע לפני ויליאם שאטנר, ואת האסטרונאוט מארק ואן-דה-היי, שאולץ להאריך את שהותו על תחנת החלל בשישה חודשים בשל הצילומים, לאדם ששהה בחלל הכי הרבה זמן ברצף: שנה שלמה (בהנחה שתקופת השהייה שלו לא תוארך שוב).
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכל טוב, כי אף אחד לא טס לחלל
    שפוי האחרון 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סיפורי סבתא. לא קוסמונוטים ולא אסטרונאוטים לא טסים לחלל, הכל פייק. אי אפשר לצאת מפלנטה שלנו דרך טילים. רק דרך פורטלים. אוכלוסיית העולם חיי בשקר כבר מאות שנים.
    סגור
  • 2.
    כמה הגזמות
    סקווטש 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמעט הרסו אותה? סך הכל הסיטו ממסלולה, היא יותר נפגעת מפסולת חלל מאשר מהסטות מסלול זמניות של הסויוז.
    סגור
  • 1.
    היתה גם חללית רוסית שכמעט פגעה בתחנה (ל"ת)
    עדי 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • מטומטמים . הם לא למדו עדיין שבחלל אי אפשר...
    עילום... 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מטומטמים . הם לא למדו עדיין שבחלל אי אפשר לעצור מנוע . בגלל חוסר חיכוך המנועים בחלל יעבדו עד אין קץ כל עוד הם בחלל . הם קיוו שהמנועים יעצרו... איזה טיבטום . איפה היו המדענים והקוסמונאוטים הרוסים בשיעורי פיזיקה . המורה כנראה הוציאה אותם מהכיתה .
    סגור
  • צריך לשלוח אותך בתפקח (ל"ת)
    שפיכן 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור