דיגיטל וטק

NSO שוב הסתבכה? טלפונים של בכירים בממשל האמריקאי נפרצו

חודש אחרי תביעת הענק של אפל, התגלו בטלפונים של לפחות תשעה מהעובדים כי נפרצו על ידי האקר אלמוני שהשתמש בתוכנה של חברת הריגול הישראלית שידועה בתוכנת פגסוס שלה. החברה טענה: "בכל מקרה בו יעלה חשד כי לקוח החברה עשה שימוש לרעה במערכות שנמכרו לו, תפתח החברה בחקירה"
מערכת ice | 
פייסבוק NSO (צילום FREEPIK, UNSPLASH)
על פי דיווח חדש מהיממה האחרונה בארצות הברית, תוכנת ריגול של NSO, שרק לאחרונה ספגה תביעת ענק מצד ענקית הטכנולוגיה העולמית אפל, התגלתה גם בטלפונים של עובדי מחלקת המדינה האמריקנית.
לפי הפרסום, טלפונים של לפחות תשעה מהעובדים נפרצו על ידי האקר אלמוני שהשתמש בתוכנה של חברת הריגול הישראלית שידועה בתוכנת פגסוס שלה. על פי המקורות ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, הפריצות התרחשו בחודשים האחרונה והתמקדו בפקידים שעסקו או מועסקים באוגנדה.
 
‏חברת NSO מסרה בתגובה לפרסום: "בעקבות הפרסומים הערב חברת nso מבקשת להבהיר את הדברים הבאים: התחייבנו בעבר שבכל מקרה בו יעלה חשד כי לקוח החברה עשה שימוש לרעה במערכות שנמכרו לו, תפתח החברה בחקירה ותנתק את המערכות באם יתברר כי החשד נכון.  אמש, לאחר שקיבלנו תלונה כי קיים חשד שטלפונים אוגנדיים הנמצאים בשימוש  נציגי ממשל אמריקאים במדינה נפרצו, פתחנו בחקירה ועוד בטרם השלמתה ועל רקע חומרת הטענות, ניתקנו באופן מיידי את  הלקוחות הרלוונטיים לתלונה".
"ניתוק מיידי זה  התבצע למרות שלא קיימת שום אינדיקציה כי הם נפרצו ע״י טכנולוגיה שלנו. גם בטענות שהועברו ע״י כלל הגורמים המעורבים, צויין מפורשות כי לא קיימת כל אינדיקציה וודאי שלא קיימת כל הוכחה לשימוש בטכנולוגיה שלנו ע״י הלקוחות. יודגש כי תוכנת פגסוס מותקנת על בסיס מספרי טלפונים וזו שלנו מנועה טכנולוגית מלפעול על מספרים אמריקאיים. במקרה זה אין המדובר במספרים אמריקאיים ואין ולא היתה לחברה כל דרך לדעת מי הגורמים שנוטרו ע״י לקוחותינו. באם הדברים יתבררו כנכונים, נפעל מול הלקוחות הרלוונטיים בהליכים משפטיים נוספים".
כזכור, בחודש שעבר אפל הגישה נגד NSO תביעה כאשר טענה כי על החברה הישראלית לשאת באחריות למעקב אחרי משתמשי אפל שאפשרה באמצעות השירות שסיפקה (ועדיין מספקת) לסוכנויות מודיעין וגופים שונים ברחבי העולם. היא דורשת ש-NSO תשלם לה על הזמן שנאלצה להקדיש להתמודדות עם הפרצות הרבות שניצלה במכשירי אייפון, ומבטיחה לתרום כל סכום שישולם על ידי NSO, בתוספת 10 מיליון דולר מכיסה של אפל, לגופים לחשיפת תוכנות ריגול. היא אף דורשת מבית המשפט לאסור על NSO כל שימוש שהוא במוצרי ושירותי אפל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה