דיגיטל וטק

"השיטה הבטוחה" להרוויח קריפטו – לא משתלמת

אחת מחברות תוכנות האבטחה הגדולות בעולם הבטיחה למשתמשים להרוויח כסף מהתוכנה שלהם כשהם לא משתמשים במחשב – אבל לפי ניסוי חדש, החברה היא היחידה שמרוויחה
יאיר מור | 
מטבעות דיגיטליים (צילום freepik)
להרוויח כסף מקריפטו זה ממש קל – בדיוק כמו תרמית פירמידה: כל מה שצריך לעשות הוא לשכנע אחרים שזה ממש קל להרוויח קריפטו ולשכנע אותם לעשות את זה באופן שבו את מקבלים עמלה על הרווחים שלהם. זה בדיוק מה שעשתה לאחרונה ענקית אבטחת המידע NortonLifeLock, הידועה יותר בשם נורטון.
 
בימים האחרונים, כפי שדיווחנו בצהריים, התעורר זעם רב נגד החברה, לאחר שמשתמשי תוכנת האנטיוירוס שלה גילו כי היא החלה להתקין יחד עם התוכנה שלה כורה קריפטו על מחשבי המשתמשים. זאת למרות שכורי קריפטו נחשבים בעצמם לתוכנות זדוניות, והיא עצמה מיועדת לזהות ולמחוק אותם – ולכן הצביעות מכך שהיא עצמה מתקינה תוכנה כזו בלי לשאול, ואף הופכת את המחיקה שלה לכמעט בלתי אפשרית, זעקה לשמים, או ליתר דיוק לפורומים ולרשתות החברתיות.
אתר The Verge ניסה לבדוק האם אכן יש למשתמשים על מה להתלונן. על פניו, לא: התוכנה אמנם מותקנת, אך אינה מופעלת אלא אם הם הפעילו אותה בעצמם. החברה אף הצהירה בתגובה לבלוג כי "התכונה דורשת חומרה מיוחדת והסכמה מצד המשתמשים כדי לתפקד. אנו שקופים בנוגע לדרך בה התוכנה שלנו פועלת על מכשירי משתמשים ואין לנו כוונה לשנות זאת" – כלומר, החברה מבטיחה שלא להפעיל את הכורה ללא הודעה כלשהיא למשתמשים, אך לא התחייבה שלא תעשה זאת בעזרת אחת מאותן הודעות שמשתמשים אינם טורחים לקרוא לפני שהם מאשרים.
אך הפרט הגרוע יותר התגלה כאשר האתר ניסה את התוכנה, והשאיר אותה לכרות קריפטו במשך לילה שלם על מחשב בעל כרטיס גרפי מתקדם מדגם GeForce RTX 3060 Ti של Nvidia. בבוקר גילה הכתב כי במהלך הלילה כרה המחשב את'ריום בשווי 66 סנט (קצת יותר מ-2 שקלים) – לכאורה לא רע, בהתחשב בעובדה שהוא לא היה צריך לעשות כלום ויכול להרוויח כך 2 דולר (כ-6.5 שקלים) ליום וקרוב ל-62 דולר (כמעט 195 שקלים) לחודש. אלא שפרט אחד העיב על השמחה: הכתב חיבר את המחשב למכשיר שמדד את צריכת החשמל שלו בלילה – ומחיר החשמל שצרך המחשב כדי לכרות את'ריום בשווי 66 סנט היה... 66 סנט בדיוק. כלומר: הכרייה לא באמת הניבה לכתב רווח כלשהוא, ורק נורטון הרוויחה על חשבונות 15% מהאת'ריום שכרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה