דיגיטל וטק

דיסני מטלטלת את השוק: נטפליקס צריכה לחשוש?

רגע אחרי הדיווחים על כניסה של דיסני לשוק הישראלי, דו"ח החברה שפורסם אתמול משקף סיכום רבעון מדהים לדיסני, שהשאירה אבק למתחרה שלה
מערכת ice | 
דיסני פלוס, נטפליקס (צילום freepik)
ענקית התוכן דיסני, שנאבקת ראש בראש מול נטפליקס על המסכים בעולם, פרסמה אתמול (רביעי) את דו"ח הכספים שלה לרבעון המסכם של 2021, דו"ח מעולה שניפץ לחלוטין את התחזיות של האנליסטים. דיסני הוסיפה 11.8 מיליון מנויים של דיסני+ ברחבי העולם ברבעון האחרון של השנה, מול הערכת האנליסטים של כ-7 מיליון מנויים.
החברה דיווחה על הכנסות בשווי של 21.81 מיליארד דולר ורווח מניה של 1.06 דולר. מול אלו, התחזיות ציפו להכנסות של 18.36 מיליארד דולר עם הכנסות של 1.11 דולר למניה.
ברבעון המקביל ב-2020, החברה רשמה הכנסות בגובה של 16.25 מיליארד דולר ורווח תואם של 0.32 דולר למניה – אז פספסה את התחזיות שצפו רווח של 0.7 דולר למניה מול הכנסות של 18.50 מיליארד דולר.
הדו"ח שפורסם, הזניק את המניה של דיסני בעוד כ-8% במסחר. בתוך כך, מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, אישר מחדש את היעד של החברה להגיע ל-230 מיליון עד 260 מיליון מנויים של דיסני+ עד 2024. ההכרזה שלו מגיעה בזמן שדיסני מחזיקה ב-129.8 מיליון מנויים של דיסני+ ברחבי העולם,כולל Disney+ Hotstar ההודית, המהווה 45.9 מיליון מהסך הכל.
"זו הייתה המטרה שלנו, וזה ממשיך להיות המטרה שלנו", אמר צ'אפק ל-CNBC. הוא הוסיף שלדיסני תהיה כמות כפולה של תוכן בבעלות של מותגים כולל מארוול, לוקאספילם ופיקסאר בדיסני+ מאשר ב-2021.
 
כאן בישראל מרגישים במיוחד את המגמה של דיסני להשתלט על השוק ולהביס את נטפליקס, אחרי שהשבוע דווח רשמית על הגעה של שירותי הסטרימינג לארץ כבר בקיץ הקרוב באמצעות שת"פ עם חברת יס. צמיחת המנויים של דיסני עקפה את נטפליקס בשלושת החודשים האחרונים של 2021, מה שמדגיש את הודאתה של נטפליקס בחודש שעבר כי ייתכן שהתחרות פוגעת בבסיס המשתמשים שלה.
נטפליקס הוסיפה ברבעון האחרון 8.3 מיליון מנויים חדשים, מה שהביא את הסכום העולמי שלה ל-222 מיליון. מניית נטפליקס ירדה ביותר מ-20% לאחר שהחברה אמרה שהיא מצפה ל-2.5 מיליון מנויים חדשים בלבד ברבעון הראשון, בהרבה מהערכות האנליסטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה