דיגיטל וטק

"האחראי על האינטרנט": הגיע הזמן לסגור את הרשת ברוסיה

האדם שראוי לתואר המפוצץ יותר מכל אחד אחר בעולם טוען שהמלחמה באוקראינה מצדיקה את הצעדים חסרי התקדים שינתקו את רוסיה לחלוטין מהרשת העולמית
יאיר מור |  1
סגירת הרשת ברוסיה (צילום unsplash, freepik)
האם בקרוב האינטרנט ינתק את עצמו מרוסיה, ויחסוך לחברות ומדינות את התהליך ההדרגתי של חסימת הגישה לעוד ועוד שירותים ותשתיות? האפשרות הזו נשמעת מופרכת, לאור העובדה שהאינטרנט בנוי במטרה להיות פתוח, מבוזר וזמין עבור כולם, כולל אנשים במדינות שלא אוהבות את זה – אבל כעת, מספר גורמים חשובים, וביניהם מי שראוי יותר מכל אדם אחר בעולם לתואר "האחראי על האינטרנט" (שאותו המציא, ממש בטעות, מגיש גל"צ רזי ברקאי בשלהי שנות ה-90, כאשר ביקש מהמפיקים של תוכניתו להשיג לו את האחראי על האינטרנט לאחר דיווח על משהוא כזה או אחר שקרה ברשת), קוראים לעשות בדיוק את זה.
מכתב פתוח שעומד להתפרסם היום, והגיע לאתר הטכנולוגיה הבריטי The Register, טוען כי האינטרנט בוגר מספיק להתחיל לשמש ככלי לאכיפת סנקציות נגד ישויות שמבצעות פשעים חמורים ומחוללות משברים הומניטריים בקנה מידה עולמי.
 
על המכתב חתומים חבר הפרלמנט האירופי ביל גרוטהויס מהולנד; חבר הפרלמנט האירופי לשעבר פליקס רֶדה מגרמניה; ביל וודקוק, מנהל Packet Clearing House; ג'ף מוֹס, נשיא DEF CON; נילס טן אופר, חוקר פוסט-דוקטורט באוניברסיטת אמסטרדם; חוקרת האבטחה רוּנא סַנְדְויק; קורט אוֹפַסַאל, סגן המנהל והיועץ הכללי של ארגון EFF; ושני נציגים מארגון ICANN, המשמש מעין מפקח כללי על האינטרנט האחראי בעיקר על כתובות אתרים ומחשבים: איהאב אוסמאן, מנהל לא ביצועי בארגון; ומייק רוברטס, המייסד, הנשיא הראשון ומנכ"ל ICANN לשעבר – כלומר האדם שניהל את האינטרנט בצורה כזו או אחרת.
מצד אחד, מודים הכותבים, דרישותיו של שר השינוי הדיגיטלי האוקראיני וסגן ראש הממשלה, מיכאיל פדורוב, לחסום את כל האתרים הרוסים וכתובות הרשת, כך שמשתמשים מהמדינה לא יצליחו להתחבר לרשת, "רחבות באופן מוגזם ויזיקו לאזרחים". אך מצד שני, הם אומרים, "ישנם מנגנונים מבוססים היטב שלפיהם ניתן לשלוט על צורות של שימוש לרעה באינטרנט, כגון ספאם, רושעות, פישינג ומתקפות סייבר, וכי המנגנונים הבשלים הללו יכולים להתרחב בקלות על מנת לתקשר כתובות IP (המשמשות לזיהוי מחשבים מסוימים) ושמות מתחם (כלומר כתובות אתרים) של ישויות מוחרמות".
"במקרה של התקיפה הרוסית על אוקראינה", הם ממשיכים, "הצבא הרוסי, זרועות התעמולה שלו וכל מכשיר דו-שימושי אחר צריכים להיות ברשימה (להחרמה וחסימה), בעוד האוכלוסיה האזרחית צריכה להיות מחוץ לתחום. סנקציות צריכות לעמוד במבחנים של קנה-מידה, יעילות, ביצועיוּת והפיכוּת".
המכתב צפוי להגיע לארגון ICANN עצמו, שכאמור הוא הדבר הכי קרוב ל"הנהלת האינטרנט" שקיים בעולם. זאת לאחר שהארגון דחה כבר את בקשות פדורוב בשל הגדרתן כ"עונש רחב מדי", שיגרום ל"נזק היקפי רב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נאינטרנט עשה גם הרבה נזק (ל"ת)
    בן ארצי 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור