דיגיטל וטק

למה גרמניה קוראת לאזרחים לא להשתמש באנטי-וירוס?

ממשלת גרמניה מזהירה את תושבי המדינה מפני שימוש בתוכנה שאמורה לשמור עליהם מפרצות למחשב או לטלפון – אך עלולה, לטענתה, לעשות את ההיפך הגמור

יאיר מור | 
מחשב נייד (צילום unsplash)
המשרד הפדרלי לבטחון מידע (BSI), המקבילה הגרמנית לרשות הסייבר הלאומית בישראל, יצאה אתמול (שלישי) בצעד קיצוני ויוצא דופן, וקראה לתושבי המדינה למחוק את אחת מתוכנות האבטחה הפופולאריות בעולם.
בהודעה רשמית שהוציא BSI, הוא הצהיר כי יש לו "ספקות באשר לאמינות היצרן" של קספרסקי, אחת מהחברות המובילות בתחום האנטי-וירוסים ותוכנות ההגנה האחרות. "BSI ממליץ להחליף אפליקציות מהיצע תוכנות ההגנה מפני וירוסים של קספרסקי במוצרים חלופיים", הוא המשיך.
המשרד הסביר כי תוכנות אנטי-וירוס מודרניות מתקשרות ללא הפסקה על היצרנים שלהן, ולכן בעצם עלולות גם לתקשר הפוך ולשמש את היצרניות, ככלי שרת בידי ממשלותיהן, לפריצה וריגול. "יצרן טכנולוגיית מידע רוסי יכול לבצע בעצמו מבצע התקפי, לשמש בכפייה להתקפת מערכות יעד נגד רצונו, להיות נתון לריגול בלי ידיעתו כקרבן של מבצע סייבר, או לשמש לרעה ככלי להתקפה נגד הלקוחות שלו", נכתב בהודעה.
 
החברה, מצידה, הוציאה הצהרה לפיה "אנו מאמינים כי ההחלטה הזו אינה מבוססת על הערכה טכנית של מוצרי קספרסקי – שאותם הצגנו בפני BSI וברחבי אירופה ללא הפסקה (במשך השנים) – אלא נובעת מבסיס פוליטי. קספרסקי היא חברת אבטחת מידע עולמית פרטית, וכחברה פרטית, אינה מקיימת כל קשרים עם הממשלה הרוסית או כל ממשלה אחרת".
החברה הוסיפה כי התוכנות המותקנות אצל אזרחי גרמניה כלל אינן מתקשרות עם שרתי קספרסקי ברוסיה, אלא בציריך שבשווייץ. זאת מאחר שב-2018 הקימה החברה סניף וחוות שרתים במדינה במיוחד כדי לפייס ממשלות מערביות שהביעו חשש ממוצאה של החברה מאז תחילת פעילותה בשנות ה-90. למרות המהלך, הולנד ובריטניה אסרו את השימוש בתוכנה של החברה בגופים ממשלתיים בשל החששות הללו, וארה"ב אסרה את השימוש בה לאחר פרשייה מביכה שבמסגרתה פרצה ששימשה את הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) הועלתה על ידי עובד למחשב הפרטי שלו, שעליו היה מותקן האנטי-וירוס של קספרסקי. התוכנה זיהתה אותה ודיווחה עליה לחברה, מה שהוביל לסגירתה – אך התקשורת דיווחה כי המודס גילה שעל הדרך הועברו פרטי הפרצה ל-FSB הרוסי, מה שהוביל את ארה"ב להחרים את התוכנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה