דיגיטל וטק

צוקרברג מתגאה במה שאחרים עשו לפני שנים

מייסד פייסבוק העלה סרטון שבו הוא "חושף" את המוצר העתידי של הרשת החברתית – אלא שהוא לא באמת מציג שום דבר חדש
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
העתיד לפי מטא (פייסבוק לשעבר): מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, העלה שתי דקות לפני חמש בערב לפי שעון ישראל סרטון שבו הוא מציג הדגמה ראשונה של Project Cambria – משקפי המציאות המדומה העתידיים של מטא.
בסרטון נראה צוקרברג משחק במה שנקרא לדבריו "The World Beyond", או בתרגום חופשי "העולם שמעבר" – משחק הדגמה שבו ניתן לקיים אינטראקציה עם יצור דמוי פוקימון שמסתובב בחדר. אפשר לנופף לו, ללטף אותו (כמובן בלי להרגיש כלום) ולזרוק לו אוכל, למשל. כל הפעולות נעשות על ידי הליכה ומחוות ידיים, אם כי ניתן לראות בבירור שהתגובות לתנועות מעט מסורבלות ואיטיות.

יש לציין כי ההדגמה אמורה להיות מרשימה, אלא שקשה להתלהב ממה לאור העובדה שמדובר בסך הכל בקסדת מציאות מדומה – כלומר, משקפיים ובהם מסכים רגילים. החדר שבו נמצא המשתמש מוצג לו על גבי המסכים תוך שימוש במצלמות שנמצאות על הצד החיצוני של המשקפיים, ועל התמונה מולבשת השכבה הווירטואלית – במקרה הזה היצור דמוי הפוקימון. זאת להבדיל ממשקפי ה-HoloLens של מיקרוסופט, שהוצגו כבר ב-2015 והתבססו על "מסך" שקוף, שהמשתמש רואה דרכו את הסביבה האמתית בזמן שרק ה"הולוגרמות" מולבשות על גביה בתוך המשקפיים.
 
את המשקפיים עצמם אי אפשר לראות בסרטון. לא ברור מדוע בחרה החברה לטשטש אותם, בהתחשב בעובדה שהעיצוב שלהם מוצג באותו סרטון בגרסת הדמיה תלת-ממדית, וברור שהמשקפיים שצוקרברג לובש לא יותר מדי שונים מהעיצוב הרעיוני המוצג בהדמיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה