דיגיטל וטק

סטיבן שפילברג ייתן לכולם ליצור סרטים בדיוק כמוהו

אולפן האנימציה של הקולנוען האגדי הודיע כי התוכנה ששימשה ליצירת הסרטים הגדולים האחרונים שלו תהפוך בקרוב לחופשית לשימוש, כך שכל יוצר יוכל להפיק סרטי אנימציה באיכות חסרת תקדים
יאיר מור | 
סטיבן ספילברג (צילום WFPA Alamy Stock Photo)
ענקית האנימציה DreamWorks, שנוסדה על ידי סטיבן שפילברג, הודיעה בסוף השבוע על כוונתה להפוך את התוכנה בה השתמשה בסרטים האחרונים שלה לקוד פתוח, שכל אחד יוכל להשתמש בו ולתרום לשיפורו.
התוכנה של החברה נקראת MoonRay, ולדבריה היא כוללת יכולות מתקדמות מאוד של יצירת גרפיקה תלת-ממדית באיכות מדהימה, כולל הדמיה של חומרים שונים וגם יכולת לחקות את ההתנהגות של תאורה, כגון האופן שבו מקור תאורה מסוים משפיע על הצבעים של הסביבה, ואף ההשפעה של משטחים שונים שדרכם הוא עובר על ההתפזרות שלו והצבע שלו.
 
ההודעה הגיעה ימים בודדים לפני פתיחת ועידת הגרפיקה הממוחשבת SIGGRAPH, הנחשבת לאירוע המרכזי של התעשייה הזו ונערכת השנה בעיר ונקובר שבקנדה. נראה שברדימוורקס מתכוונים לגנוב את מרכז תשומת הלב בתערוכה מנותנות החסות העיקריות, שרובן מייצרות כלים מתחרים ליצירת תוכן תלת-ממדי וירטואלי ברמה גבוהה.
אנדרו פירס, סגן נשיא עולמי לטכנולוגיה בדרימוורקס, אמר כי "אנו נרגשים לשתף עם התעשייה יותר מ-10 שנות חדשנות ופיתוח. הרעב ליצירה תלת-ממדית בקנה מידה גדול צומחת בכל שנה, ו-MoonRay מיועדת להשביע את הרעב הזה. אנו מצפים לראות את בסיס הקוד גדל ומתחזק בזכות מעורבות הקהילה בעוד DreamWorks תמשיך להפגין את מחויבותנו לקוד פתוח". ביל באלוּ, סמנכ"ל הטכנולוגיה, הוסיף כי "MoonRay שינתה לחלוטין את ההפקות שלנו. יש לנו יותר ממיליארד שעות שימוש ב-DreamWorks. בעוד קהילת הקוד הפתוח ממשיכה לאמץ ולהרחיב אותה, נראה תועלת משמעותית לתעשיית האנימציה והאפקטים החזותיים, כמו גם לאקדמיה".
החברה ציינה בין הסרטים שבהם ניתן להתרשם מתוצאות השימוש ב-MoonRay נמנים "הדרקון הראשון שלי 2, "הדרקון הראשון שלי 3", "הקרודים 2: עידן חדש", "לא רעים בכלל", "טרולים מסביב לעולם" ו"החתול של שרק 2: משאלה אחת ודי" שטרם יצא.

התוכנה נוצרה בשיתוף עם אינטל וקומקאסט, וכוללת גם תוכנה נלווית לעיבוד של משימות מסוימות על גבי שרתים – שירות שלמרות שהקוד שלו ייפתח, השתמע מההודעה שדרימוורקס חתומה כנראה על חוזה לקידום השימוש בו כשירות על גבי ענן אז'ור של מיקרוסופט.
התוכנה תיפתח ותהפוך זמינה לכולם בהמשך השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה