דיגיטל וטק

האם הרשת החברתית של טראמפ עומדת להיסגר?

מנכ"ל החברה שחתמה על הסכם מיזוג עם הרשת החברתית של נשיא ארה"ב לשעבר, דוחה שוב ושוב את המועד האחרון לאישור ההסכם, משום שלטענתו חברות השקעות מונעות מהמשקיעים הקטנים להצביע
יאיר מור | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, pixabay)
הצרות ברשת החברתית Truth Social של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ממשיכות: אתמול (ראשון) נדחתה בפעם הרביעית תוך שבוע ההצבעה שלה מחכים בחברה של טראמפ כדי לקבל קופה שמנה של 1.3 מיליארד דולר לפעילות החברה.
פטריק אורלנדו, מנכ"ל Digital World Acquisitions Corporation, ה-SPAC (תאגיד רכישות למטרות מוגדרות) שחתם בשנה שעברה על הסכם למיזוג עם Trump Media & Technology Group של הנשיא ה-45, דחה את סגירתה של הצבעת משקיעי התאגיד לגבי המיזוג ל-10.10. זאת לאחר שמוקדם יותר באותו יום הוא דחה את סיום ההצבעה פעמיים בטווחים של שעות, וביום שלישי שעבר דחה אותה בטווח של מספר ימים. המועד האחרון לאישור או ביטול המיזוג אמור היה להיות ביום חמישי הקרוב.
 
לפי פוסטים שהעלה אורלנדו ברשת החברתית שאותה הוא כאמור מנסה לרכוש, הוא מאמין שחברות המציעות לציבור הרחב להשקיע במניות מקשות על אותם משקיעים קטנים להבין שהם אמורים להצביע ולהשפיע על עתיד החברות בהן הם מושקעים. "השארתי (את ההצבעה) פתוחה מכיוון שקיבלתי דיווחים על תסכול מצד מחזיקי מניות בנוגע ליכולתם להצביע", הוא כתב, מספר שעות לאחר שביקש ממשתמשים לשלוח צילומי מסך שמראים האם קיבלו הודעות ברורות מאפליקציות השקעה כגון רובינהוד ו-Fidelity לגבי ההצבעה.
כדי לאשר את המיזוג, לא מספיק לחברה שרוב המשקיעים שיצביעו יתמכו בהצעה – היא זקוקה לתמיכה של 65% מבעלי כלל המניות. 20% ממניות DWAC שייכות לחברת השקעות שנשלטת על ידי אורלנדו עצמו, כך שהוא קובע את ההצבעה שלהן – אך לגבי כל האחרון הוא זקוק למשקיעים שחלקם כלל אינם מודעים לעובדה שההצבעה מתקיימת. לכן, הוא דוחה את סיומה שוב ושוב עד להגעה לאחוז הצבעה מספיק כדי לאשר את המיזוג. בינתיים, ביצעה חברת ההשקעות שלו הפקדה של 2.8 מיליון דולר בחשבונה של TMTG כדי לאפשר לה "אוויר לנשימה" עד ה-8 בדצמבר – מועד שאמור לכאורה להספיק להשלמת המיזוג אם יאושר בפגישת המשקיעים הדחויה ב-10.10.
כזכור, הצרה הנוכחית היא רק אחת מסדרה של צרות שניחתו על הרשת החברתית של טראמפ מרגע הקמתה. האפליקציה נתבעה על ידי פרויקט קוד פתוח שטען כי העתיקה אותו בצורה הנוגדת את תנאי השימוש בקוד שלו, זכתה לביקורות קטלניות, חוותה עומסים קיצוניים בתקופת ההרצה, קשיים בהרשמה, וזמינה עד היום רק למשתמשי אייפון ורק בארה"ב, שכן גוגל חוסמת אותה מהעלאה לחנות האפליקציות שלה בטענה שהפיקוח על התכנים בה נוגד את תנאי השימוש בחנות. מעבר לכך, בכירים מרכזיים ברשת פרשו לכאורה בשל כשלונות ניהוליים, והיא נמצאת לפי דיווחים בקשיים כלכליים וחובות, במקביל לחקירת הרשות לניירות ערך (SEC) שבודקת האם המיזוג שלה עם DWAC נעשה בניגוד לחוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה