דיגיטל וטק

התחרות בשוק התקשורת תגדל? זה מה שיכולו הספקיות לעשות

משרד התקשורת הודיע: "ספק שירותי תקשורת שיקבל את אישורי גופי הביטחון יוכל להשתמש בתשתיות של חברות בעלות תשתית בכל רחבי הארץ", המטרה היא האצת הפריסה בכל הארץ והגברת התחרות בשוק התקשורת
מערכת ice | 
סיבים אופטיים (צילום freepik)
משרד התקשורת מפרסם היום (שלישי) שימוע שמטרתו לאפשר לכל ספקיות השירות, שיעמדו בהוראות הביטחוניות, לעשות שימוש בתשתיות הפסיביות של חברות בעלות תשתית כמו בזק, הוט ואחרות, בכל רחבי הארץ.
עד כה הדבר התאפשר רק באזורים בהם בזק בחרה שלא לפרוש מטעמים כלכליים, המכונים 'אזורי התמרוץ'. משרד התקשורת רואה חשיבות רבה בעידוד התחרות בשוק התקשורת שתביא לפרישת תשתיות מתקדמות לכל אזרח, בכל מקום ובמחיר תחרותי
 .
שר התקשורת, יועז הנדל הסביר: "מדינת ישראל בעיצומה של מהפכה טכנולוגית בזכות הפריסה המואצת של הסיבים האופטיים ברחבי המדינה. אנחנו מתכוונים לאשר גם לחברות הקטנות להתחרות בגדולות כדי להגביר את התחרות, לאפשר לציבור לבחור בין חברות שיספקו לו את השרות, ולהאיץ את הפריסה ברחבי הארץ. בקצב הפריסה המהיר בעולם, הסיבים יגיעו הכנסת החברות הקטנות איפשרו תחרות ונגישות בכל פינה בארץ ולכל בית בישראל בפריפריה, בגבולות, בערים ובכפרים. זו תופעה יחודית למדינת ישראל וגאווה גדולה שלי כשר תקשורת. לא משאירים אף אחד מאחור, זאת תפיסת עולם".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "להאצת הסיבים האופטיים יש משמעות אדירה לכלכלה הישראלית.  גישה לאינטרנט מהיר במחירים תחרותיים הוכחה כאפקטיבית בצמצום פערים בין פריפריה למרכז, ומאפשרת מגוון תעסוקתי, חינוך והשכלה, ושירותים דיגיטליים שהופכים את חיינו לנוחים וטובים יותר. אנחנו מתכוונים לעמוד ביעד שהצבנו לעצמנו, פריסת סיבים מלאה בכל רחבי הארץ עד 2026".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה