דיגיטל וטק

בהשקעה של 4 מיליון שקל: מי גולן הקימה מערכות סולאריות חדשות

אגודת המים מי גולן הקימה 3 מערכות סולאריות באמצעות פאנלים מדגם Vertex של טרינה סולאר (TRINA SOLAR) בהספק של כ-kw 600 בהשקעה כוללת של כ-4 מיליון שקל

מערכת ice |  1
שדה סולארי אילוסטרציה (צילום חן לאופולד פלאש 90)
לאחרונה, הקימה אגודת המים מי גולן, 3 מערכות סולאריות הכוללות פאנלים סולאריים מדגם Vertex של חברת טרינה סולאר (TRINA SOLAR). מדובר במערכות תעריפיות בהספק כולל של כ-kw 600 ובהשקעה כוללת של כ-4 מיליון שקל. המאגרים הם בני ישראל, בראון ונס. המהלך מלווה בייעוץ וליווי מקצועי של חברת גולן סולאר. 
המערכת במאגר בני ישראל היא שת"פ בין חברת מקורות ואגודת המים מי גולן והיא בהספק של kw 285. המערכת מוצבת על דופן המאגר עם פאנלים של טרינה מדגם 495 Wוכוללת מערכת טרקרים עוקבי שמש. 
המערכת במאגר החדש- בראון המשמש לאיגום מים לצפון רמת הגולן, היא בהספק של kw298. המערכת כוללת פאנלים של טרינה מדגם 540 W ומוצבת על הדופן המערבי. מערכת הטרקרים מאפשרת הגעה לתפוקה גבוהה למרות המפנה המערבי.
המערכת במאגר נס המשמש לאיגום מי קולחים לשטחי המנגו והאבוקדו, בהספק של kw 291. המערכת כוללת פאנלים של טרינה מדגם 650 W והיא מערכת טרקרים (עוקבת שמש) צפה על המים.
 
לי נה, מנכ"לית של טרינה סולאר בישראל, יפן וקוריאה אמרה: "טרינה סולאר (Trina solar) מובילה את הסטנדרטיזציה בתעשייה של גדלי פאנלים דרך השקעה בחדשנות מו"פ, שקיפות של הטכנולוגיה שלה ובניית מערכת אקולוגית עם שחקנים מובילים אחרים. האופטימיזציה של פורמטים של פאנלים סיפקה שיפורים ביעילות ובערך במגוון רחב של הגדרות, כולל בתחנות כוח גדולות ולשימוש מסחרי, תעשייתי ומגורים. הדגם Vertex של Trina Solar כולל פאנלים בפורמט קטן, בינוני וגדול שיכולים לכסות את כל טווח ההספק של 400,W-500,W- W-600 + לכן הפאנל Vertex הוא בחירה נפוצה גם בישראל".
הפאנלים מדגם Vertex נבחרו לפרויקטים אלו מכיוון שהם נתנו את המענה והפתרון המתקדם ביותר להתקנה על טרקרים ועל מערכות צפות. מדובר ביתרונות בולטים ומשמעותיים בחסכון ב LCOE, כגון: יותר הספק (High Power Modules) עד W695 והתאמה לכל סוגי הממירים והמצופים,  יתרון המאפשר חסכון משמעותי בהתקנה על ידי שימוש בפחות מצופים  התורם לפחות זמן התקנה ושימוש בפחות סטרינגים, פחות כבילה ונקודות כשל (ניתוקים). כמו כן, הפאנלים יכולים לייצר יותר הספק מותקן בהשוואה לפאנלים הזמינים בישראל. 
סדרת Trina solar Vertex מכסה את כל תרחישי היישום ויש לה הספק גבוה יותר ב-30-90W לפאנל על הממוצע התעשייתי. לוחות Vertex של Trina מיישמים טכנולוגיות כגון פרוסות סיליקון 210 מ"מ, חיתוך עדין, הלחמה בצפיפות גבוהה וכו', מה שמאפשר לפאנל להגיע לתפוקת אנרגיה גבוהה יותר. פאנל Vertex חדש זה יכול לעזור ללקוח להפחית את יתרת עלות המערכת (BOS) ואת עלות החשמל המפולסת (LCOE).
כידוע, בניגוד לחוות סולאריות יבשתיות, מערכות המותקנות בדפנות המאגרים או צפות על המים הן ניצול יפה של שטחים משמעותיים, שטחים שממילא לא ניתן להשתמש בהם לשום מטרה אחרת. יתרון נוסף הוא שמערכת כזו יכולה גם להפחית את האידוי.
איתן שדה, מנכ"ל תאגיד המים מי גולן אמר: "מי גולן ממשיכה בניצול המאגרים לדו שימוש הכולל איגום מים והפקת אנרגיה, לאגודה היקף מחובר של 28 מגה, בבניה 40 מגה נוספים ותוכנית לקידום של 120  מגה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרסומת לחברת פנלים.
    נדב 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להבנתי מהכתבה מדובר אך ורק בפרסום של חברת הפנלים. לא הוסבר על כדאיות העיסקה או ריווחיות.
    סגור