ויראלי

מאיה בוסקילה: "אני לא יודעת איך להגיב לשיגעון הזה"

בעקבות תיעוד של סטודנטים ערבים ישראלים שהפגינו הבוקר בסמוך לאוניברסיטת תל אביב כשהם קוראים "ישראל רוצחת פלסטינים בעזה", מאיה בוסקילה כותבת: "המדינה הזאת איבדה את המצפן מכל הכיוונים. למה הם עדיין חיים פה? איפה כל הממשלה? למה נותנים למדינה הזאת להתחרפן ולהתפורר?"
רוני שיינר |  1
מאיה בוסקילה (צילום אינסטרגם)
היום התפרסם תיעוד של סטודנטים ערבים ישראלים, שקיימו עצרת לציון יום הנכבה והפגינו בסמוך לאוניברסיטת תל אביב, תוך שהם קוראים "ישראל רוצחת פלסטינים בעזה". 
הזמרת מאיה בוסקילה הגיבה בזעם לדברים: "המדינה הזאת איבדה את המצפן מכל הכיוונים. אני לא יודעת איך להגיב לשיגעון הזה. הם חיים פה לעזאזל... הם חיים פה!". בוסקילה המשיכה וכתבה: "למה הם עדיין חיים פה? איפה כל הממשלה? למה נותנים למדינה הזאת להתחרפן ולהתפורר?". 
גם הזמר רותם כהן הגיב לסרטון: "תקראו לי כשתסיימו לפורר את המדינה". 
ביום שני האחרון פורסם כי לאחר שהמשטרה אסרה לקיים את העצרת לציון יום הנכבה בסמוך למוסד האקדמי עקב חשש לשלום הציבור, נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, תמך בבקשת הסטודנטים להפגין, בטענה כי שלילת החירות להפגין היא קיצונית, עלולה להיות בלתי מידתית, ותשליך על האפשרות להפגין בעתיד. 
תנועת "אם תרצו" הודיעה כי תקיים הפגנה באותה שעה כדי "למנוע את ביזוי הנופלים והאשמת חיילי צה"ל בהשמדה ופשעי מלחמה בכניסה לאוניברסיטה", ומתחה ביקורת על תמיכתו של פרופ' פורת בקיום העצרת: "לא ניתן יד לביזוי הנופלים. דם אחינו ואחיותינו שנפלו על הגנת העם והארץ זועק מן האדמה. הם לא לחמו מלחמת השמדה, אלא מלחמת קיום. אנו מתביישים שנשיא האוניברסיטה התייצב לצד תא חד"ש וביקש מהמשטרה לאפשר לקיים טקס ביזיוני שכזה. פה זה לא אוניברסיטת קולומביה, אנחנו לא נשתוק".
מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "תלמידינו מתא חד"ש ביקשו בשבוע שעבר להפגין הפגנה שקטה מחוץ לקמפוס ביום ד' הקרוב, כפי שהם עושים מדי שנה. בפנייתו למשטרה, נשיא האוניברסיטה הדגיש כי זכות ההפגנה נתונה לכל אזרח, יהודי או ערבי, ימין או שמאל, וביקש ממפקד המחוז לשקול את הבקשה ברצינות הראויה, ובמידת הצורך, להטיל על ההפגנה מגבלות שיאפשרו את השמירה על שלום הציבור. לדבריו של פרופ' פורת, זה החוק במדינת ישראל הדמוקרטית, וטוב שכך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאיה
    יושר 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מאיה יקרה העם צריך לפתוח את העיניים אתמול זה היה גם במצעדי ערבים שקוראים בשמחה על מה שקרה ב7 לאוקטובר הם לא קוראים לשלום הם רוצים את כל מה שהיה לפני 1948 ערבים רצחו יהודים עוד לפני 1948 בדיוק באותו אכזריות שהשמאל יפתח את העיניים
    סגור