משפט

על רקע המתיחות הביטחונית: דיון בכנסת על ההילולה מירון

ברקע ירי בלתי פוסק ואף גובר לעבר יישובי קן העימות בגבול הצפוני, הוועדה לביטחון לאומי דנה בהסדרת האירוע המסורתי. הרב מאיר פרוש, השר ירושלים ומסורת ישראל טוען: " לא יכול להיות שלא נאפשר מסורת של מאות שנים" המשטרה בתגובה: "מתנגדים לאירוע המצומצם"
מערכת ice |  2
דיון על הילולת מירון בכנסת (צילום דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בצל מלחמת חרבות ברזל שפרצה לאחר אירועי ה-7 באוקטובר ועודנה נמשכת בזירות הצפונית והדרומית, התקיים היום (רביעי) דיון בכנסת של הוועדה לביטחון לאומי בדבר הכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון

על פי הצעת החוק שעומדת על הפרק, בזמן ההילולה ייערך אירוע הדלקה מרכזי במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, ועוד שני אירועי הדלקה נוספים כאשר בשלושת האירועים ישתתפו עד 30 אנשים בלבד.  משטרת ישראל הביעה את התנגדותה לאירוע: "מתנגדים לכל קיום של אירוע במתחם הר מירון גם לא זה של ההדלקה במניין לאור המצב הביטחוני".
 



מנגד, הרב מאיר פרוש, השר ירושלים ומסורת ישראל טען כי הילולת מירון היא אקט מסורתי יהודי ולכן יש לקיימה למרות המצב הביטחוני הנפיץ. לדברי פרוש: "לא יכול להיות ולא רצוי שלא נאפשר מסורת הדלקה של מאות שנים אפילו במסגרת מצומצמת". יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל חיזק ואמר: "מדובר באירוע שיש בו ארבעה אלמנטים בלבד: הדלקה מרכזית, שני אירועי הדלקה נוספים ותפילה במערה, זהו. יש להסדיר באופן ברור את נושא האחריות".

צה"ל מסר בתגובה כי "מיום א' יחול צו סגירה על מתחם מירון כדי למנוע מאנשים להגיע". דיון זה מתרחש על רקע ירי בלתי פוסק ליישובי קו העימות בגבולה הצפוני של מדינת ישראל אשר בימים האחרונים אף התגבר.
 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    "מטיחות"?
    הבלשן 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טעות פרוידיאנית (מטח, טיווח) או סתם רשלנות?
    סגור
  • 1.
    תנו לכמה שיותר חרדים לעלות להר ולא לאבטח אותם (ל"ת)
    יקי 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור