בארץ

יהודי אירופה בסכנה? "שוקלים להסיר מזוזות ולהסתיר כיפות"

על רקע הבחירות שלאיחוד האירופי ובצל האנטישמיות שהרימה ראשה ברחבי העולם, ועידת רבני אירופה קיימה כנס בבריסל שבבלגיה בנושא עתידם של היהודים באירופה. נשיא הוועדה, הרב פנחס גולדשמידט: "קורא למנהיגי אירופה להתחייב למאבק" 
מערכת ice | 
גל האנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ Global News)
על רקע גל האנטישמיות שעלה באירופה ובארצות הברית בעקבות פריצתה של מלחמת חרבות ברזל לאחר אירועי ה-7 באוקטובר קיימה היום (רביעי) ועידת רבני אירופה יחד עם ממשלת בוואריה החופשית כנס בנושא עתידם של יהודי אירופה ביבשת. זאת כאשר האיחוד האירופי צפוי לקיים בחירות בחודש יוני הקרוב. 
במהלך האירוע אשר התקיים במשרדי האיחוד בבריסל שבבלגיה נשיא הוועדה, הרב פנחס גולדשמידט התריע: "מאז השבת השחורה יהודים רבים שוקלים להסיר מזוזות מהבתים ולהסתיר את כיפותיהם. אני קורא למנהיגי אירופה להתחייב למאבק באנטישמיות" האירוע קורה לאחר שרק לאחרונה הודיעה ממשלת בלגיה כי תפעל לגיבוש קואליציה להפסקת ייצוא וייבוא של מוצרים שמגיעים מההתנחלויות. 
צעד זה של בלגיה הגיע לאחר שנשיא טורקיה, ארדואן הודיע על הפסקת יחסי המסחר עם ישראל לאחר דרישות חוזרות ונשנות להפסקת אש בעזה. אך לחץ מצד יצרנים ויצואנים מקומיים במדינתו גרמו לו לחזור בדבריו. במסמך שפרסם משרד הסחר הטורקי נכתב כי טורקיה החליטה לחדש את יחסי הסחר עם ישראל תחת תנאים מגבילים למשך שלושת החודשים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה