השוק

ארדואן התקפל? זאת ההחלטה החדשה לגבי החרם על ישראל

משרד הסחר באנקרה החליט על חידוש הסחר בתנאים מגבילים למשך שלושה חודשים. רק שבוע עבר מאז החרפת הסנקציות - אלא שלחץ עבד מצד היצואנים המקומיים הביא למהלך. המסמך שפורסם הוא תקנה פנימית שמטרתה צמצום פגיעה ביצרנים שכבר התחייבו לספק סחורות לישראל. עם זאת, לא מדובר בהסרת הגבלות גורפת
מערכת ice |  6
ישראל, טורקיה (צילום freepik, shutterstock, ויקיפדיה-President.gov.ua)
משרד הסחר הטורקי החליט לחדש את הסחר עם ישראל בתנאים מגבילים, כך על פי פרסום הבוקר (חמישי) בכלי התקשורת. ההחלטה התקבלה באופן זמני, למשך כשלושה חודשים, וכשבוע בלבד אחרי הכרזת הנשיא ארדואן של החרפת הסנקציות הכלכליות נגד ישראל, ואחרי לחץ כבד מצד היצואנים המקומיים. 
המסמך הטורקי הגיע באופן בלעדי לידי "ישראל היום" והוא פרסום של תקנה פנימית של משרד המסחר הטורקי, שנועדה לצמצם פגיעה ביצרנים ויצואנים טורקים שכבר התחייבו וייצרו סחורות שמיועדות לייצוא לישראל. לא מדובר בהסרת הגבלות גורפת וכל יצואן טורקי יצטרך להיות בקשר מול משרד הסחר על מנת לקבל אישור פרטני.
 
גורם בענף הבנייה בישראל אומר כי טורקיה כבר נתנה אישור זמני לחדש את האספקה לישראל של מוצרי בנייה שהוכנו במיוחד עבור לקוחות. מדובר במפעלים בטורקיה שכבר ייצרו קונסטרוקציות מיוחדות ללקוחות. האישור הזה ניתן בעקבות הלחץ שהפעילו היצרנים הטורקים, שחששו "להיתקע" עם ההזמנות ובלי לקוחות.
אחת ההערכות היא שטורקיה תרחיב את האישור לא רק לענף הבנייה, אלא גם למוצרי טואלטיקה שכבר מיוצרים בטורקיה עם הכיתוב בעברית. באחריות יבואנים ישראלים להיות מול הספקים שלהם כדי לקדם עניינים. באיגוד לשכות המסחר ממשיכים לעבוד מול המגזר העסקי בטורקיה כדי להבין מהם התנאים הנדרשים להמשך הייצוא.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הצרכנים
    זאב 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים להחרים סחורה שמקורה בטורקיה.
    סגור
  • 4.
    אנחנו צריכים להחרים אותו (ל"ת)
    נו.. 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    כמה עולה ארדואן
    המחיק שלו 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה עולות הסחורות המיובאות מטורקיה יודעים היבואים; מה שעדיין לא ידוע הוא בכמה קונים את ארדואן או כמה משלמים לבן של ארדואן (גדול היצואנים לישראל). אז כמה אתה עולה ארדואן?
    סגור
  • 2.
    ד-סא (ל"ת)
    |£$ 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ואני בטוח שישראל תמשיך לעבוד עם הטורקים. מדינה ללא עמוד (ל"ת)
    אופיר 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ארדואן
    טובה 05/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מה לעשות סחר חיב להמשך. יש לטורקים מה שאין בישראל: חומרי גלם מהטבע. חרם רצוי הוא: בנושא התיירות.
    סגור