בעולם

בעקבות טורקיה? בלגיה מגייסת את האיחוד האירופי לצעד משמעותי

על רקע ניתוק יחסי הסחר עם טורקיה, ראש ממשלת בלגיה הודיע כי ינסה לגבש קואליציה להפסקת ייצוא וייבוא של מוצרים המגיעים מההתנחלויות. הסבירות לחרם מסחרי על ישראל נשארת נמוכה
מערכת ice |  1
בניין האיחוד האירופי בבריסל (צילום dimitrisvetsikas1969 / Pixabay)
לאחר הודעתה של טורקיה בשבוע שעבר על עצירת קשרי הייבוא והייצוא עם ישראל גם בלגיה מבקשת להצטרף למהלך. אלכסנדר זה קרו, ראש ממשלת בלגיה הודיע היום (שני) כי הוא מנסה לגבש קואליציה של מדינות אירופאיות רבות ככל האפשר שיפסיקו בסחר מוצרים המגיעים משטחי התנחלות.
דה קרו מבין שכוחו של החרם טמון בכמות משתתפיו ומסביר כי עצירת יחסי המסחר של מדינתו בלבד עם ישראל לא יהיה בעל השפעה משמעותי כמו זו של קואליציה המורכבת ממספר רב של מדינות. בלגיה מבקשת למנף את כהונתו של שארל מישל כראש המועצה האירופית על מנת לרתום למטרתה כמה שיותר מדינות מהאיחוד האירופי.
 
לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה, בלגיה היא המדינה התשיעית במספר מבחינת היקף הייצוא מישראל והשביעית מבחינת ייבוא אליה. בלגיה דיווחה כי היא מצידה יבואנית מספר ארבע של סחורה ישראלית מבין כלל מדינות האיחוד כאשר יין, שמן זית ותמרים הם המוצרים שצפויים להיפגע מהחרם.
הסבירות שתרחיש החרם המסחרי על ישראל יצא לפועל ויהפוך למציאות הוא נמוך. על מנת שהעיצומים המסחריים שמקדמת בלגיה יתקבלו נדרשת הסכמה של כל המדינות המשתייכות לאיחוד, פה אחד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בריטניה צרפת ידועות כלא אוהדות ישראל (ל"ת)
    דן 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור