השוק

מנכ"ל בית ההשקעות מור: "במלחמה כוללת הגירעון יגיע ל-10%"

יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות מור אמר היום כי התחזיות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא אמיתיות ובמלחמה כוללת הגירעון יגיע ל-10%; לוי אמר עוד שהוא לא אופטימי לגבי הורדת הריבית
ניצן כהן | 
יוסי לוי (צילום מור השקעות)
יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות מור אמר היום בכנס ועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח, כי התחזיות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא אמיתיות ובתרחיש של מלחמה בצפון, הגירעון יגיע ל-10% תוצר. עוד אמר לוי כי הוא אינו אופטימי לגבי הורדת הריבית בישראל ולהערכתו יהיו סדר גודל ש ל2 הורדות ריבית השנה.
"קשה לי לראות הרבה הורדות ריבית של בנק ישראל- תהיה אולי אחת או שתיים. גם לגבי ארה״ב- אני לא אופטימי בנושא הזה ותתחיל מגמת הורדה במחצית השנייה של השנה" אמר לוי.  
 
כאן המקום לציין כי לוי נחשב למנהל השעות מפוכח מאוד והנחות העבודה שלו מתכתבות היטב עם הנחות העבודה של הכלכלנים בשוק ההון. אלה מעריכים שגם ללא מלחמה בצפון, ההתנהלות הכלכלית של הממשלה תביא את הגירעון לרמה גבוהה הרבה יותר מ6.7% שהממשלה קבעה וזה יוצר חוסר אמון של המשקיעים במדיניות הכלכלית של הממשלה.
בהנחת עבודה שהכלכלנים בשוק ההון צודקים הרי שהממשלה תיאלץ לגייס השנה לא מעט כסף וזה אומר שאם הגירעון יהיה גבוה מהתחזית של הממשלה הרי שהגיוסים יהיו הרבה יותר גבוהים וילחצו את התשואות כלפי מעלה.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא העובדה שיש גבול ליכולת של המשקיעים המוסדיים לספוג את האג"ח הממשלתי. נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון אמר שיש למוסדיים יכולת לספוג את כמויות האג"ח של הממשלה וזה נכון אבל אז נשאלת השאלה אם הם מוכנים למלא את התיק באג"ח ממשלתי בתשואות האלה וכאן התשובה היא הרבה יותר מורכבת ועליה למעשה מצביע לוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה