השוק

האחים אמיר הגיעו להסדר: זו ההחלטה הדרמטית שהתקבלה

ברקע הביקורת הנרחבת כנגד האחים אמיר, בסופו של דבר הושג הסכם מול הרשות לניירות ערך במסגרתו הוחלט כי הם יחילו עצמם את המגבלות אשר חלות על בעלי שליטה, למרות שרכשו רק כ-24.99%
מערכת ice | 
שלומי ויוסי אמיר (צילום יחצ, vecteezy, unsplash)
היום (שלישי), האחים שלומי ויוסי אמיר דיווחו לבורסה כי הגיעו להסדר עם הרשות לניירות ערך, ויחילו על עצמם את המגבלות אשר חלות על בעלי השליטה. המגבלות המרכזיות אשר יחולו עליהם יעסקו בעיקר בתנאי תגמול ומינוי של דח"צים בחברה.
התחייבות זו מגיעה לאחר דיונים רבים עם סגל רשות ניירות הערך, שנבעו מהסיבה שהאחים אמיר התנהלו בצורה שמאפיינת בעלי שליטה לאחר שרכשו כ-24.99% מהחברה (מינו עצמם כיו"ר ומנכ"ל החברה בהחלטה של דירקטוריון בלבד) על אף שהם אינם כאלו. הדבר הוביל ללחץ ציבורי נרחב, והם ויתרו על סמכויות היו"ר והתמנו כמנכ"לים משותפים. האירוע יכול להוות תקדים בשוק המקומי, משום שהחזקה של 24.99% ממניות החברה לא מקנה שליטה, אלא רק בנסיבות ספציפיות.
 
נזכיר כי רבים בענף ביקרו את האחים בשל התנהלותם. בכיר בתחום טען במגזין 'ממון' כי: "עכשיו כולם 'רמי לוי'", אחת הטענות שהוצגו היא שהרוכשים ובעלי השליטה החדשים נוהגים כמו "פיל בחנות חרסינה והצליחו להעיר מרבצה את רשות ני"ע". האם מה שעבד ברשת קטנה כמו פרשמרקט לא מתאים בהכרח גם לשופרסל?.
עו"ד מיקי ברנע, שותף מנהל במשרד עורכי הדין ברנע ג'פה לנדה, הסביר בדה מרקר על הנושא: "המצב המקובל והנפוץ יותר בשוק ההון הישראלי הוא שבעל שליטה יהיה יו"ר דירקטוריון — בעוד המנכ"ל לא יהיה בעל שליטה. אבל זה לא תמיד קורה בשטח, ויש גם מקרים הפוכים. במצבים כאלה חשוב מאוד לוודא שתהיה מערכת יחסים תקינה בין מנכ"ל החברה לבין היו"ר ויתר הדירקטורים — ושכל יבין מה מצופה ממנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה