השוק

רמי לוי, דלק ישראל ומילגם במירוץ: מי תזכה במכרז היוקרתי?

לאחר שוועדת הכספים אישרה את מתווה ההפרטה בדואר ישראל, מילגם, דלק ישראל, רמי לוי, לפידות קפיטל ואנגל משאבים חתמו על הסכמי המכר של מכרז הדואר. זהות הקבוצה אשר תזכה במכרז הדואר תיחשף בתחילת השבוע הבא
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני)
החברות מילגם, קבוצת דלק ישראל, רמי לוי, לפידות קפיטל ואנגל משאבים החלו בצעד חשוב במיוחד היום, אשר במסגרתו ארבעתן חתמו על הסכמי המכר של מכרז הדואר. בעקבות כך, ארבע הקבוצות צפויות להגיש את הצעותיהם המחייבות לרכישה ביום ראשון הקרוב. בניגוד להגשת הצעת החברות, החתימה על הסכם המכר לא מחייבת אותן להגיש הצעה כזו אך אכן מאפשרת להן לעשות כן. 
על פי הדיווח של אתר כלכליסט, זהות הקבוצה אשר תזכה במכרז הדואר תיחשף בתחילת השבוע הבא. בעקבות כך, נודע כי חלק מהחברות המצוינות ביקשו לקבל דחייה בהגשת ההצעה המחייבת.
מדובר בהצעה הכוללת הפקדת סכום של 30 מיליון שקל. בעקבות בקשתן של מספר החברות בדחייה של מספר ימים, רשות החברות, שבראשה עומד מ"מ ינקי קוינט, טרם הגיעה להחלטה אם להסכים לבקשתן. 
ועדת הכספים בכנסת אישרה היום (שלישי) את מתווה ההפרטה של דואר ישראל ובכך הצליחה להסיר את המחסום הפרלמנטרי להשלמת התהליך. אותו מהלך הכולל את קבלת האישור הפרלמנטרי, נועד להקל על ארבע הקבוצות בהתמודדות על רכישת הדואר בתהליך החתימה על הסכם המכר. 
בעת הדיון בוועדת הכספים, אושרו מספר צווים של הדואר ושל בנק הדואר, אשר מטרתם להבטיח את כפיפות החברה למשרד התקשורת לאחר מתווה ההפרטה. התאריך הסופי להגשת הצעות למכרז של הדואר הינו עד תחילת השבוע הבא וכי רשות החברות תקבע את הזוכה על סמך גובה ההצעה. עוד נמסר מטעם רשות החברות, כי מדובר בהחלטה סופית ואין לקיים אחריה תהליך של התמחרות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמי לוי יעניק שירות מעולה בפחות כסף (ל"ת)
    דן 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור