השוק

"מיטרוניקס השאירה 50 מיליון שקל על הרצפה": הנהלת החברה מדברת

אחרי דוחות מאכזבים, הנהלת החברה שמייצרת רובוטים לניקוי בריכות מדברת: למה פספסה את התחזית של עצמה ברבעון, מה התכניות להמשך, ולמה המנכ"ל מחליט לעזוב אחרי 5 שנים בתפקיד ו-10 שנים בחברה?
רוי שיינמן | 
שרון גולדנברג מנכל מיטרוניקס (צילום מיטרוניקס, פלאש 90/ אדם שולדמן, pixabay)
מיטרוניקס אכזבה את המשקיעים השבוע כשדיווחה על הכנסות של כ-514.8 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, מתחת לטווח התחזית שסיפקה החברה של 530-600 מיליון שקל. הדוחות הובילו לצניחה של 13% במניה ביום אחד, ולמרות התאוששות חלקית ביום שלאחר מכן, המניה עדיין במינוס של כ-70% השנה.
בשיחת המשקיעים של החברה התייחסה ההנהלה להתפתחויות ברבעון, כמו גם לסיבה לדבריהם שהתחזית שסיפקה לא התממשה: "השיחה הזאת מאוד מתסכלת עברונו, אנחנו צריכים להסביר 50 מיליון שקל שהשארנו על הרצפה", פתח המנכ"ל שרון גולדנברג, שסמוך לדוחות הודיע על כוונתו לעזוב את החברה". "הצוות בארה"ב הצליח לייצר ביקושים שעלו על התחזיות, אך כתוצאה מחוסר היכולת לממש הזמנות מהמרלו"ג החדש, היה אובדן הכנסות בהיקף של כ-14 מיליון דולר".
התחזית הקודמת של החברה ניתנה עם הדוחות הכספיים באמצע מאי, כלומר אחרי בערך מחצית מהרבעון השני, מה שמעלה את השאלה - מתי התחילו הקשיים שהביאו לכך שהחברה פספסה את התחזית?
"בעת פרסום התחזית האמנו שנוכל לעמוד בה, אך במחצית השנייה של הרבעון החלו הקשיים עם המעבר למרלו"ג החדש", אמר גולדנברג.
"באירופה עמדנו בתחזית למרות האתגרים. המשך התגברות התחרות והמתחרים הסינים, כמו גם האתגרים בישראל בשילוח בגלל המלחמה עם איראן הקשו עלינו ברבעון. באוקיאניה אנחנו מרוצים מהצמיחה והאינטגרציה של החברה שרכשנו ואנחנו שמחים לדווח שהורדנו את המלאי ב-186 מיליון שקל. מלאי הרובוטים ירד בקרוב ל-50%, מעבר לצפי החברה", הוסיף גולדנברג.
"המיקוד השנה הוא במהלכים לשיפור הרווחיות. ננקטו פעולות משמעותיות אבל ההכנסות השפיעו מהותית על הרווח. המשלוחים של הרובוטים מסין נעצרו בגלל המכסים - אם זה יימשך זה ישפיע לרעה על המתחרות שלנו ומכך ישפיע חיובית עלינו", אמר גולדנברג.
גולדנברג התייחס גם לעזיבתו הצפויה: "זה שלב קשה עבורי. הגעתי לחברה לפני 10 שנים והייתי חלק מההנהלה שהובילה את החברה להצלחות משמעותיות. סמוך לכניסתי לתפקיד חל שינוי גדול בסביבה העסקית - היציאה מהקורונה, התעצמות התחרות ואתגרים ביטחוניים. זו הייתה סביבה מאוד מאתגרת ולמשך תקופה ארוכה".
אני מרגיש שזיהינו את התמורות. שמנו דגש על פיתוח מוצרים חדשים, פעלנו לשנות את ה-go to market ויזמנו ובנינו תכנית תפנית. מיטרוניקס היא חברה ייחודית שקיימת מעל 40 שנה, ולמרות כל האתגרים היא מובילת שוק עולמית", אמר גולדנברג.
"לאורך השנים הובילו את החברה חמישה מנכלים בלבד. זה ייחודי ומעיד על תפיסת העולם ארוכת הטווח של החברה. כל מנכל ידע להוסיף נדבך חדש וגם להעביר את המקל בתזמון הנכון, ואני מרגיש שהגיעה העת גם עבורי. השגנו אבני דרך משמעותיות בתכנית, הרכבנו הנהלה חזקה, הכיוונים מוגדרים ונעשתה התקדמות שמייצרת תשתית ועוגנים חזקים. אנחנו מגובשים מאחורי תכניות העבודה והשדרה הניהולית מחויבת. אין לי ספק שתהיה הצלחה ארוכת טווח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה