השוק

אבי גבאי ופרטנר במהלך מסקרן: זו ההצעה לרכישה בהוט

הקרב החם על הוט. פרטנר של אבי גבאי בהצעה מסקרנת לרכישת פעילות הלקוחות העסקיים של קבוצת הוט בשווי  פעילות של מאות מיליוני שקלים. המטרה הישירה: תחרות עם בזק ששולטת בשוק העסקי כיום. בפרטנר ככל הנראה מעריכים שרכישת פלאפון את הוט מובייל לא תעבור את האישורים הרגולטוריים והולכים על הצעה חלקית. כל הפרטים
יהודה לוינגר | 
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר (צילום כפיר סיוון)
רכישת ענקית הטלוויזיה והתקשורת הישראלית, הוט של פטריק דרהי, מונחת על השולחן, וגופים רבים עטים על הסחורה חמה בשוק עם אפשרויות מגוונות.
בעוד פלאפון הגישה הצעה עסקית לרכישת הוט מובייל בסכום עתק של 2 מיליארד שקל, הצעה שעדיין לא עברה היתכנות רגולטורית, בפרטנר הולכים על הצעה חלקית, בשוק העסקי, כאשר ככל הנראה מעריכים בחברת התקשורת שתעבור את האישורים בקלות רבה יותר.
במה מדובר? פרטנר הודיה היום כי הגישה מסמך אינדיקציית כוונות ראשוני ובלתי מחייב לקבוצת International Altice לפיו היא מוכנה לשקול את רכישת מלוא פעילות הלקוחות העסקיים - הן בנייח והן בנייד - של קבוצת הוט. מדובר אם כן בהצעה ראשונית, כאשר לא החל משא ומתן, ואף לא החלו מגעים על סכומים וכדומה.
ההצעה מגיעה לאחר שבפרטנר ערכו בחודשים האחרונים היתכנות ראשונית מול הוט, וזאת זמן רב לפני שההצעות השונות לרכישה החלו להגיע, ועל כן מדובר בהצעה בלבד. הצעה שאינה חסרת בסיס - אבל עדיין בגדר הצעה.
בפרטנר ממש מדגישים זאת: "מדובר במסמך אינדיקציית כוונות ראשוני ובלתי מחייב אשר הוגש ללא משא ומתן מקדים בין הצדדים, ואין בידי החברה להעריך אם הגשתו תוביל למשא ומתן בין הצדדים בקשר עימו. מסמך אינדיקציית הכוונות כפוף, בין היתר, לביצוע בדיקת נאותות, גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות בין הצדדים וקבלת אישורים תאגידיים ורגולטוריים נדרשים".
בכל הקשור להצעת פרטנר, מדובר אם כן רק ברכישת פעילות הלקוחות העסקיים. הכוונה: לא בפעילות הלקוחות הפרטיים או הקמעונאיים, זה גם דגש חשוב, ומלמד על הפוטנציאל שפרטנר רואה בשוק העסקי דווקא כשווה להשקעה כרגע. בד בבד עם הצעה חלקית שתוכל, ככל הנראה לפי הערכתם, לעבור את האישור הרגולטורי. מאידך, ישנו ספק גדול אם אלטיס של פטריק דרהי תרצה להפריד חלק מרכזי ולא במכירת כל הוט מובייל, או מאידך בעסקה שתכלול גם את פעילות הטלוויזיה של הוט עצמה.
השוק העסקי היום נשלט כמעט באופן משמעותי על ידי בזק, כאשר הוט, סלקום ופרטנר עצמה מתספקות ב-20% בלבד מהשוק. במסמך שהפיץ משרד התקשורת כבר בשנת 2022, על החשיבות של השוק: "אספקת שירותי תקשורת לעסקים גדולים ובינונים בישראל הוא תת-שוק בעל מאפיינים תחרותיים ייחודיים", נאמר במפורש כי "מפעיל תקשורת שאינו מחזיק ברשת בפרישה רחבה מאוד יתקשה לחדור ולפעול בשוק זה, בפרט אם אין ביכולתו להשלים פרישה בתוך זמן יחסית קצת".
לפי נתוני משרד התקשורת, נאמר כי קבוצת בזק היא הקבוצה הדומיננטית בתחומים אלה וכי נכון לשנת 2020, היא מחזיקה בנתח שוק של 80% מההכנות, ובשוק צירי הטלפוניה לעסקים בכ-76% מההכנסות המדווחות. על פי מסקנת משרד התקשורת, הנתונים מלמדים כי ישנה "רמת תחרות נמוכה מאוד במגזר העסקי הבינוני-גדול". כאן בעצם פרטנר רוצה להיכנס. 
כאמור, שם המשחק הוא לא רק אלטיס אלא גם הרגולטור. בשם שר התקשורת, שלמה קרעי, בתחילת אוגוסט, כבר יצאה הצהרה כי מתנגד לרכישת הוט מובייל על ידי פלאפון לאור כך שזה יפגע, לדבריו, בתחרות בשוק הסלולר. 
בפרטנר אם כן הולכים על מהלך מהיר  שייתכן ויעבור חלק יותר, וזאת רק ברכישת פעילות השוק העסקי, שלכך יהיה סיכוי גבוה יותר לאישור רגולוטורי. האם בפרטנר בונים על כך שוויקום, שגם הגישה הצעה, תוכל לרכוש את הלקוחות הפרטיים של הוט מובייל ופרטנר את השוק העסקי? כך או כך, לפי שעה, ההצעות להוט עדיין לא הגיעו לשלל בשלות עסקית, והכול עדיין על השולחן.
נזכיר שבימים אלה, העיניים של פרטנר מכוונות לא רק לשוק העסקי של הוט, אלא גם בשוק הטלוויזיה פרטנר כבר מסתערת עם השירות החדש: פרטנר TV פלוס, שכבר יצאה לאחרונה בהשקה רכה ושקטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה