השוק
מחלבות גד בדוחות ראשונים מאז ההנפקה: מה קרה לרווח?
מחלבות גד מציגה את הדוח הראשון מאז ההנפקה: ההכנסות עלו, הרווח מציג מגמה אחרת ובינתיים החברה מחלקת דיבידנד. בכמה עלתה המניה מאז ההנפקה?
מחלבות גד פרסמה את הדוח הרבעוני הראשון שלה מאז ההנפקה לפני מספר חודשים, ומספקת למשקיעים מבט ראשון על הביצועים כחברה ציבורית. התמונה מציגה צמיחה במכירות לצד אתגרים ברווחיות, כשהחברה ממשיכה להתמודד עם עליית מחירי הגלם.
למרות האתגרים, המניה עלתה כ-8% מאז ההנפקה ונסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-1.19 מיליארד שקל.
הרבעון השלישי של מחלבות גד הציג צמיחה של 4.2% במכירות, שהגיעו ל-185 מיליון שקל לעומת 177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול הגיע הן מהשוק הקמעונאי (3.8 מיליון שקל) והן מהשוק המקצועי (3.7 מיליון שקל), כאשר החברה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה מ-5.6% ל-5.9%.
כשמסתכלים על תשעת החודשים הראשונים של השנה, החברה מציגה צמיחה של 6.1% ל-542.1 מיליון שקל, וזאת למרות שהמלחמה פגעה במכירות לשוק המקצועי.
התמונה ברווחיות פחות ורודה. הרווח הגולמי ירד ל-49.7 מיליון שקל לעומת 51.9 מיליון ברבעון המקביל, והרווח התפעולי ירד מ-19.1 מיליון שקל ל-15.7 מיליון שקל. ה-EBITDA נסוג מ-23 מיליון שקל ל-19.2 מיליון, והרווח הנקי ירד מ-13 מיליון שקל ל-11.3 מיליון.
החברה ציינה כי העלאות מחירים שהחברה הכריזה עליהן בתחילת יוני לא באו לידי ביטוי מלא במהלך הרבעון, בעוד שמחירי הגלם כן עלו - במיוחד מחיר החלב הגולמי ורכיביו, שיצרו פער של כ-4.4 מיליון שקל.
עם זאת, יש נקודת אור: כשמסתכלים על תשעת החודשים הראשונים של השנה, הרווח הנקי צמח ב-18.5% ל-33.1 מיליון שקל. כלומר, הלחץ על הרווחיות הוא בעיקר תופעה של הרבעון השלישי, ולא מגמה שנתית.
בנובמבר, לאחר תאריך הדוח, החברה השיקה יחד עם רימילק את "החלב החדש" - משקה מבוסס על חלבוני חלב שאינם מן החי, המיוצרים בטכנולוגיה שמדמה ייצור חלב. בינתיים המוצר משווק רק לשוק המקצועי, אך בתחילת 2026 הוא יגיע גם לצרכנים בסופרים.
מאז ההנפקה בספטמבר, החברה פרעה אשראי בנקאי בסך 124 מיליון שקל, צעד שמשפר את המאזן ומפחית הוצאות מימון. בנוסף, היא השלימה את רכישת פעילות פרה פרה תמורת 13.1 מיליון שקל, צעד שמרחיב את קווי המוצרים ומחזק את הנוכחות בשוק.
החברה גם הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 15 מיליון שקל (0.155 שקל למניה), שיחולק ב-16 בדצמבר.
הדוח הראשון של מחלבות גד מציג חברה עם יסודות חזקים - צמיחה במכירות, הרחבת נתח שוק, וחזון אסטרטגי. האתגרים ברווחיות של הרבעון השלישי הם אמיתיים, אך נראה שהם זמניים ונובעים בעיקר מפיגור בהתאמת מחירים.
העובדה שהמניה עלתה 8% מאז ההנפקה ככל הנראה מעידה שהמשקיעים רואים את התמונה הרחבה - חברה שצומחת, מתחדשת, ובונה את עצמה לעתיד.
"במהלך הרבעון מחיר המטרה עלה והשפיע על עלות המכר, ואנו מבצעים התאמות ניהוליות שמבטיחות את שיפור הרווחיות ברמה השנתית"" מסר עמיר אהרון, מנכ"ל מחלבות גד.
עוד ב-
"אנו ממשיכים ליישם את התוכנית האסטרטגית - כניסה לעולמות ה Wellness עם השקת 'החלב החדש' במסגרת שיתוף הפעולה עם רימילק, ההשקה המתוכננת של מותג FEEL GAD והכנת הקרקע למפעל החדש. כלל הגורמים הללו מעניקים לנו ביטחון בפוטנציאל הצמיחה וביכולתנו לעמוד ביעדים שהצבנו לשנים הבאות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.המבצעים ברשתות הגבירו את המכירות אבל זה בא על חש' הרווח (ל"ת)דש 11/2025/27הגב לתגובה זו0 0סגור



