השוק
ישרוטל ברבעון שיא: האם השפעות המלחמה מאחוריה?
ישרוטל דיווחה על הרבעון החזק ביותר שלה שכלל את חודשי יולי אוגוסט - עונת השיא של התיירות בארץ. התוצאות החזקות הגיעו עוד בתוך המלחמה, האם כעת אחרי הפסקת האש העלייה תימשך?
קבוצת ישרוטל פרסמה תוצאות מרשימות לרבעון השלישי של 2025, כאשר המספרים מספרים סיפור של חזרה חזקה לפעילות אחרי תקופת המלחמה שפגעה בענף האירוח. הרבעון כולל את חודשי יולי-אוגוסט-ספטמבר, תקופה שבדרך כלל מהווה עונת שיא לתעשיית המלונאות בישראל.
מניית שירוטל נסחרת לפי שווי של כ-7.65 מיליארד שקל אחרי עלייה של 51% השנה ושל 55% בשנה האחרונה.
ההכנסות של החברה זינקו ב-18% ברבעון והגיעו לכ-710 מיליון שקל, בעוד הרווח הגולמי טיפס ב-15% לכ-272.9 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-6% והסתכם ב-137.5 מיליון שקל.
מעניין הפער בין קצב עליית ההכנסות (18%) לבין קצב עליית הרווח הנקי (6%). הפער הזה עשוי לרמוז על עלייה בעלויות התפעול - אולי שכר עובדים, הוצאות תפעול או השקעות בשיפוץ מלונות - שאכלו חלק מהגידול בהכנסות. למרות זאת, שיעור הרווחיות הגולמית של 38.4% נותר חזק ומעיד על יעילות טובה.
הרבעון השלישי התרחש בתקופה מורכבת: מצד אחד, זו עונת השיא המסורתית לתיירות בישראל. מצד שני, המלחמה עם איראן הסתיימה זמן קצר לפני תחילת הרבעון, מה שעשוי להסביר חלק מההתפרצות בביקושים.
ייתכן שהישראלים, שנמנעו מנסיעות בתקופת המלחמה, מיהרו להזמין מחדש את החופשות והטיולים שדחו.
החברה מדווחת על תפוסה גבוהה בכל מלונות הרשת, כאשר תיירות הפנים ממשיכה להיות המנוע המרכזי של הביקושים. יש בכך גם סימן שאלה לגבי העתיד - התיירות הנכנסת עדיין לא חזרה במלואה, ועוצמתה של תיירות הפנים בטווח הארוך אינה ברורה.
במקביל לתוצאות החזקות, ישרוטל ממשיכה בתוכנית התרחבות משמעותית: 14 פרויקטים חדשים בישראל ובחו"ל, כולל מלונות בתל אביב, אילת, ירושלים וכנרת, וכן התרחבות באירופה עם מלונות ברומא ויוון. מספר החדרים בפעילות בישראל עלה ב-8% ל-5,227 חדרים.
הרבעון השלישי של ישרוטל הוא סיפור של הצלחה, אך השאלות לגבי ההמשך עדיין נותרות בעינן, בעיקר בכל הנוגע לתיירים הזרים. התוצאות מרשימות, התזרים חזק, והחברה בנויה היטב פיננסית. השאלה היא האם הביקושים הגבוהים משקפים מגמה ארוכת טווח או התפרצות חד-פעמית אחרי תקופת מלחמה.
המשקיעים צריכים לעקוב אחר שני פרמטרים מרכזיים ברבעונים הקרובים: קצב חזרת התיירות הנכנסת, ויכולת החברה לשמור על רווחיות תוך כדי התרחבות כה משמעותית.
"התוצאות לרבעון השלישי של 2025 מציגות את חוזקה של ישרוטל ואת מגמת הצמיחה העיקבית של החברה, עם תפוסה גבוהה וביקושים גוברים בכל מלונות הרשת - מדובר ללא ספק ברבעון החזק ביותר בתולדות ישרוטל", מסר לדברי ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל.
"חרף ההשפעות הזמניות של מבצע 'עם כלביא', כלל מלונות הרשת שבו לפעילות מלאה ונרשמים בהם ביקושים גבוהים במיוחד. אנו מזהים סימנים ראשונים של שיבת התיירות הנכנסת, בעיקר במלונות העירוניים אולם בשלב זה תיירות הפנים ממשיכה להיות המנוע המרכזי של הביקושים ויש בהיקפיה אף לפצות על צמצום היקף התיירים מחו"ל.
עוד ב-
איתנותה הפיננסית של ישרוטל, הכוללת יתרות מזומנים משמעותיות, פיקדונות ורכוש קבוע בלתי משועבד היא זו שתומכת ביכולתנו להוציא לפועל באופן מיידי את תוכניות הפיתוח המואץ ולהמשיך לבסס את מעמדנו כחברה מובילה בענף, בישראל ומחוצה לה", הוסיף רביב.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



