השוק

בזק מעלה תחזית - זה יהיה הרווח השנה

ענקית התקשורת מעדכנת את התחזית שלה פעם נוספת בשל הערכת שווי של yes - כמה החברה תרוויח השנה ומה זה אומר על המניה?
רוי שיינמן | 
תומר ראב"ד יור בזק (צילום אלעד גוטמן, shutterstock)
בזק שוב מפתיעה את שוק ההון עם העלאת תחזית, והפעם זוהי שוב yes שדוחפת קדימה את החברה האם.
החברה דיווחה הבוקר על עדכון נוסף לתחזית 2025, המעלה את הרווח הנקי הצפוי לכ-1.55 מיליארד שקל - קפיצה דרמטית של כ-100 מיליון שקל לעומת התחזית הקודמת מחודש יולי.
לצד שדרוג תחזית הרווח בזק מעדכנת את התחזית למספר מדדים נוספים: ה-EBITDA המתואם צפוי לעמוד על כ-3.9 מיליארד שקל לעומת 3.85 מיליארד שקל בתחזית הקודמת. ה-CAPEX (הוצאות הוניות) נותר כמעט ללא שינוי - כ-1.7 מיליארד שקל לעומת 1.75 מיליארד שקל.
החברה הדגישה שעיקר השינוי נובע מהשפעות חשבונאיות חד פעמיות צפויות כתוצאה משינוי בהערכת השווי של חברת הבת yes, לצד שיפור בתוצאות הקבוצה, התייעלות ועיתוי בתוכנית השקעותיה.
לפי התחזית החדשה לרווח נקי של 1.55 מיליארד שקל, המניה נסחרת כעת במכפיל רווח של כ-11 - נמוך יחסית לחברות התקשורת האחרות. לשם השוואה: סלקום נסחרת במכפיל של כ-24 על הרווח הצפוי השנה (החברה לא סיפקה תחזית רשמית), ופרטנר עומדת על מכפיל דומה של כ-24.
אבל חשוב להבין את התמונה המלאה: חלק מהרווח של בזק נובע מהשפעות חד פעמיות, במיוחד השינוי בהערכת השווי של yes, כשלצד זאת השקעה בבזק היא בעצם השקעה ב-3 חברות בבת אחת - בזק, פלאפון ו-yes.
זו למעשה הפעם השנייה השנה שבזק מעלה תחזית בזכות yes. כבר ב-30 ביולי 2025 עדכנה החברה את תחזיותיה כלפי מעלה, כאשר אז הרווח הנקי צפוי היה לעמוד על 1.45 מיליארד שקל (לעומת 1.32 מיליארד בתחזית המקורית), וה-EBITDA על 3.85 מיליארד שקל (לעומת 3.75 מיליארד).
גם אז הסיבה העיקרית הייתה זהה: השפעת הורדת מחירי הסיבים בשוק הסיטונאי על yes, שהיא לקוח משמעותי של בזק. ההוזלה בתעריף יצרה רווח חשבונאי חד פעמי עבור yes, שמשתקף בתוצאות הקבוצה.
בזק עצמה מציגה ביצועים מרשימים. ברבעון השלישי של 2025 זינק הרווח הנקי ב-59% והגיע ל-446 מיליון שקל, הכנסות הליבה עלו ל-2 מיליארד שקל - לראשונה מעל 93% מסך ההכנסות, וה-EBITDA המתואם קפץ ב-14% ל-1.04 מיליארד שקל.
החברה השלימה את פריסת תשתיות הסיבים האופטיים ל-2.9 מיליון משקי בית, מספר לקוחות האינטרנט הקמעונאיים צמח ב-2%, ושיעור החדירה לסיבים הגיע ל-34%. גם ההכנסה הממוצעת למנוי אינטרנט עלתה מ-131 ל-136 שקל.
מעבר למספרים, בזק עוברת שינוי דרמטי במבנה הבעלות. קרן ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט ושותפה הישראלי דוד פורר השלימו לאחרונה מכירת חיסול של כלל אחזקותיהם בחברה - 15.9% מהמניות - בסכום של כ-2.7 מיליארד שקל.
המהלך הפך את בזק לחברה ללא גרעין שליטה, בדומה לבנקים הגדולים וחברות הביטוח המובילות. סרצ'לייט, שנכנסה לבזק ב-2019 כחלק מהסדר החוב של שאול אלוביץ' בהשקעה של כ-620 מיליון שקל, יצאה עם רווח עצום של מעל פי ארבעה.
התזמון היה מצוין: המכירה בוצעה בשיא ביצועי החברה, כשהיא מציגה תוצאות חזקות וצמיחה יציבה. בנוסף, ביטול ההפרדה המבנית הצפוי מצד משרד התקשורת יאפשר לבזק לאחד את פעילויותיה ולמכור חבילות משולבות - צעד שיכול לחזק את מעמדה בשוק.
השאלה שנותרת פתוחה היא מי יהיו הבעלים החדשים של בזק, והאם המבנה המפוזר ישמר או שמשקיע אסטרטגי חדש יופיע באופק. בינתיים, יו"ר בזק תומר ראב"ד ממשיך בתפקידו, והחברה ממשיכה להציג צמיחה - גם אם חלק מהרווחים נובע מאירועים חד פעמיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה