השוק
החברה הישראלית מסתבכת בענק: רשות התחרות הכריזה עלייה כמונופול
הממונה על התחרות הכריזה על חברת אינטר-אפ מעליות בע״מ כבעלת מונופולין במתן שירות למעליות מתקדמות של מיצובישי שהותקנו בבנייני מגורים. כל הפרטים
על רקע הסתמכותה של אינטר-אפ על פסק דין משנת 2009 לפיו היא אינה בעלת מונופולין, הכריזה היום (שלישי) הממונה על התחרות על חברת אינטר-אפ מעליות בע״מ כבעלת מונופולין במתן שירות למעליות מתקדמות של מיצובישי שהותקנו בבנייני מגורים.
בדיקת רשות התחרות מצאה כי חלקה של אינטר-אפ במתן שירותים למעליות מתקדמות (MRL) של חברת מיצובישי שהותקנו בבנייני מגורים הוא כמעט 100%. למרות זאת, במענה לרשות התחרות בעקבות תלונות צרכנים על אינטר-אפ, הסתמכה חברת אינטר-אפ על פסק דין משנת 2009 בו נאמר שהחברה אינה בעלת מונופולין בתחום השירות למעליות היות שהיא משווקת ומעניקה שירות למותג אחד בלבד.
הממונה על התחרות סבורה כי הניתוח בפסק הדין שגוי, ומכאן החלטתה להכריז על אינטר-אפ כבעלת מונופולין במתן שירותים למעליות מתקדמות של מיצובישי בבנייני מגורים ולפרוש במסגרת החלטתה את אופן הגדרת שווקי השירות למעליות מתקדמות בבנייני מגורים.
הכרזה זו מתמקדת במעליות מתקדמות מסוג MRL, המיובאות כערכה (kit) מהיצרן הזר, אשר התקנתן הפכה רווחת מאוד כבר למעלה מעשור בבנייני מגורים חדשים. הבחירה איזו מעלית להתקין בבניין מתקבלת על ידי הקבלן או היזם שבונים את הבניין, אולם בעלי הדירות ולא הקבלן הם אלה שמשלמים על השירות למעלית לאורך זמן.
מתן שירות למעליות בבניינים הוא הכרחי כדי להבטיח את בטיחותן, תקינותן והשימוש בהן. משמעות הדבר הוא שבעלי הדירות מחויבים כספית וחוקית להתקשר עם חברה למתן שירות למעליות לצורך אחזקה שוטפת ותיקונים. מתן השירות למעליות מתקדמות מחייב גישה לחומרה, תוכנה וחלקי חילוף ייחודיים מתוצרת היצרן, כמו גם גישה לידע ייחודי.
עוד ב-
כל אלו מקנים יתרון מובנה לחברה המתקינה במעליות שהותקנו על ידה בתחום מתן השירות ומקשה על כניסת מתחרים. ההכרזה תהא ראיה לכאורה בכל הליך משפטי. אינטר-אפ רשאית לחלוק על הכרזת הממונה בדרך של ערר לבית הדין לתחרות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



