השוק

שוויה של בזק בינלאומי נחתך במיליונים: החברה לקראת תביעה

לאחר חשיפת קיומם של עשרות אלפי מנויים כפולים, שוויה של חברת בזק בינלאומי נחתך במיליוני שקלים. עם נעילת יום המסחר מניית בזק רשמה את הירידה הגבוהה ביותר
יהודה לוינגר |  1
רן גוראון מנכ"ל בזק בינלאומי (צילום לילך צור דפי דלויה יחצ)
שוויה של חברת בזק בינלאומי צפוי להיחתך במאות מיליוני שקלים עקב חשיפת עשרות מנויים רדומים שאינם משתמשים בשירותי החברה במשך שנים, גם אם הם עדיין משלמים לה דמי מנוי. החברה צפויה לפנות למנויים שלא עושים שימוש בשירות ולנתק מי שיחפוץ בכך. לאחר הורדת המנויים הכפולים, שוויה של החברה צפוי להיחתך בהיקף של עד 300 מיליון שקלים.
גילויי החשבונות הכפולים הגיעו לאחר שמשרד התקשורת ביקש לבחון רישום של מנויים כפולים בחברות האינטרנט, ועל פי הממצאים, בבזק בינלאומי נרשמו המספר הרב ביותר של מנויים כאלה. משכך, לאחר תיקוני רשימת המנויים של החברה - שוויה של החברה עתיד להיחתך.
בסוגיה זו, הודיעה היום (שני) בזק כי הוגשה בקשה לעיון במסמכי החברה לקראת תביעה נגזרת לחוק החברות: תביעה של בעלי המניות או הדירקטוריון נגד החברה. כפי שצוין בהודעת בזק: "על פי הנטען בבקשה, המשיבות הציגו מצגי שווא שהביאו לניפוח שוויה של בזק בינלאומי בכך שכללו בדוחותיהן "מנויים רדומים" שאינם עושים שימוש בשירותי בזק בינלאומי אך ממשיכים לשלם לה דמי מנוי". 
"משמעות הדברים, על פי הנטען, היא שעם גילוי פעילות זו שוויה של בזק בינלאומי "נחתך במאות מיליוני שקלים". לפי הנטען, מקורה של פגיעה זו הינו בהתנהגות זדונית או לכל הפחות רשלנית של נושאי משרה אשר ידעו על מצב הדברים, אך נמנעו מלפעול על מנת לתקן את המצב ולחלופין התרשלו לברר את מצבה האמיתי של בזק בינלאומי. החברה ובזק בינלאומי לומדות את הבקשה והן תתייחסנה אליה בהתאם לנדרש ולמועדים הקבועים בדין". 
בתוך כך, מניית בזק הגיבה לדיווחים ורשמה את הירידה הגבוהה ביותר מבין המניות עם נעילת יום המסחר. מניית בזק ירדה בשיעור של 2.09% והציגה שער של 375 אג'.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין צורךיותר בבזק בין לאומי
    איל 11/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הזמן לאגד את כל חברות הבת של בזק לתוכהכך יחסכו לחברה מיליונים מנכל אחד עים עוזרים וחיזוק הפס הרחב פי 20 מהיום ההצלחה מובטחת
    סגור