השוק

תוצאות ראשונות מאז ההנפקה: מספנות ישראל מסכמת רבעון שלישי עם ירידה ברווח הנקי

למרות שהכנסות החברה זינקו בכ-37% כמו גם הרווח התפעולי, הרווח הנקי הסתכם בכ-18.5 מיליון שקל לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. לעומת זאת, בתשעת החודשים הראשונים של השנה נצפית עלייה קלה. מנכ"ל מספנות ישראל: "פיזור הפעילויות של החברה המבוסס על  מגזרי הפעילות השונים, מקנה לה יתרון ובסיס יציב להמשך צמיחה עתידי
שרון טל | 
מימין לשמאל - שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
חברת תעשיות מספנות ישראל בע"מ מדווחת הבוקר (ראשון), לראשונה כחברה ציבורית, את תוצאותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020. החברה הנפיקה לראשונה את מניותיה בבורסה בתל-אביב בחודש בספטמבר 2020.
מנתוני הדוחות הכספיים עולה כי הכנסות החברה ברבעון עלו בכ-37% לכ-206.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-150.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי זינק בשיעור דומה של כ-37% לכ-24.7 מיליון שקל (12% מההכנסות), לעומת כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-12% מההכנסות). הגידול ברווח התפעולי נבע מהגידול ברווח הגולמי, בקיזוז חלקי בעיקר עם הוצאה חד פעמית בגין מענק הנפקה לעובדים שנרשם ברבעון בסך של כ-7 מיליון שקל ונזקף לסעיף הוצאות אחרות.
בחלוקה לסקטורים, במגזר המספנה הכנסות החברה צמחו בכ-65%, במגזר הנמלי זינוק של 21.8%, ובמגזר המלט עלייה של 51.7%. למרות הזינוק בהכנסות וברווח התפעולי, הרווח הנקי ברבעון השלישי דווקא ירד והסתכם בכ-18.5 מיליון שקל (כ-16.4 מיליון מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי של כ-20 מיליון שקל (כ-18 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי הושפעה מהשינוי בהוצאות המימון, נטו לאור שינויי מטבע.
מהנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה עולה כי ההכנסות בחודשים ינואר-ספטמבר זינקו בכ-9.4% ל-556.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-508.4 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה. החברה רשמה עלייה ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020 לכ-59.6 מיליון שקל (כ-52.7 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי של כ-58.6 מיליון שקל (כ-54.7 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הכולל בתקופה עלה בכ-32.5% לכ-61.8 מיליון שקל (כ-54.8 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת כ-46.6 מיליון שקל (כ-42.7 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות). השינוי ברווח הכולל הושפע בעיקר מהתאמות שנעשו בגין שינויים בשערי החליפין.
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "במהלך הרבעון השלישי אנו מציגים עלייה משמעותית בהכנסות וברווחיות המספנה, הנמל, ומגזר המלט, בין היתר בהמשך לצעדים שנקטנו, הממחישים את גמישותה התפעולית של הקבוצה, התומכת ביכולותינו לפעול ביעילות ולמקסם את הכנסותיה ורווחיה. מעבר לכך, פיזור הפעילויות של החברה המבוסס על  מגזרי הפעילות השונים, מקנה לה יתרון ובסיס יציב להמשך צמיחה עתידי.
אנו פועלים באינטנסיביות לביסוס מעמדה של החברה כשחקנית מרכזית ומובילה בשווקי פעילותה. בין היתר,  הודענו בשבוע שעבר על השלמת מו"מ להסכם משמעותי לייצור ומכירה של כלי שיט למדינה באסיה, תמורת כ-128 מיליון דולר, בעסקה שתתפרס על פני שלוש וחצי שנים ותתמוך בהבטחת צמיחתה של החברה הבת, מספנות ישראל.
אנו שוקדים כיום על פיתוחם של מספר מנועי צמיחה משמעותיים, ובהם הקמת ממגורות לגרעינים וכניסה לתחום הביטומן באמצעות הקמת מתקן ייעודי לתחום".
שלומי פוגל , יו״ר ISI: "מאז רכשנו את המספנות אנו גאים לראות כיצד החברה ממשיכה להתרחב וזאת בעבודת צוות מסורה של כל מי שעובד בחברה. לאחר הגיוס בשוק ההון החברה כבר מתכוננת לשלבים הבאים בפיתוח העסקי והרחבת הפעילות, כשאנו מתכוונים לחזק את תחומי הלוגיסטיקה, התעשייה והספנות, והכל במטרה להשיא רווחים לאורך זמן לבעלי המניות של החברה. כך, חברת סימנט השלימה רכישה של אוניית מלט נוספת ובכך כבר מפעילה צי של 4 אוניות מלט, מתוכן שלוש בבעלות. זאת במקביל להמשך גידול בפעילות ייבוא המלט.
בשטח המספנות אמור לקום מסוף רכבת שיחבר אותנו למערך המסילות של רכבת ישראל, ובנוסף אנו שוקדים על ייזום פעילויות נוספת בתחומי הלוגיסטיקה ועורף נמל. בתחום התעשייה, הידע והניסיון הרבים שנצברו בחברה ממשיכים לשמש אותנו בייצור כלי שיט מהמתקדמים בעולם ו אנו עדים לגידול בהזמנות של יצור וטיפול בכלים. בנוסף, אנו משקיעים בהתמודדות החברה במכרז על נמל חיפה יחד עם שותפינו, DP WORLD מדובאי, מהחברות המובילות בעולם בתחום זה, מתוך הבנה שהצלחה בתפעול הנמל קשורה ביכולת לבנות נמל שישמש כ-HUB אזורי ועולמי ושיתבסס על שלוש רגליים מרכזיות - קישוריות עולמית, גשר למזרח התיכון ויעילות טכנולוגית גבוהה".
חברת תעשיות מספנות ישראל הוקמה בספטמבר 2019 במסגרת שינוי מבנה שבוצע ע"י חברת הבת, מספנות ישראל בע"מ,  שהוקמה ב-1959 והופרטה ב-1995. כיום החברה נמצאת בשליטתם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית.
לחברה ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל;  פעילות יבוא מלט, במסגרתה הפכה החברה תוך מספר שנים לשחקנית מובילה בשוק הישראלי; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט; פעילות תובלה ימית באמצעות צי של 11 אניות מטען (8 אניות מטען כללי ו- 3 אניות מלט). בכוונת החברה לפתח מספר מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות, ביניהם הקמת ממגורות, יבוא נוסף של מוצרים שונים באמצעות חברת סימנט, המרכזת את תחום יבוא המלט ועוד. הונה העצמי של החברה, נכון ליום 30.9.2020, עלה לכ-743.8 מיליון שקל (מתוכו כ-716.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה