השוק

פז קיבלה הצעה למיזוג פעילות; לאומי הציע לרכוש 25% מהחברה

קבוצת המשקיעים מעוניינת שהעסקה תתבצע אמצעות הקצאה פרטית של מניות מה שידלל את בעלי המניות בחרה מבלי להעניק להם פיצוי; דירקטוריון פז: התקבלו מספר הצעות שטרם נידונו בחברה
ניצן כהן | 
ניר שטרן (צילום סיון פרג')
לאומי פרטנרס מגבש קבוצת משקיעים שמבקשת לרכוש 25% ממניות חברת האנרגיה פז. ההצעה בנויה באמצעות הקצאה פרטית שתדלל את בעלי המניות הקיימים בחברה ותהפוך את קבוצת המשקיעים, אם תיוותר כדבוקה אחת, לבעלת המניות הגדולה בפז.
כיום, לאחר היציאה של איש העסקים צדיק בינו מפז הפכו המשקיעים המוסדיים לבעלי המניות המרכזיים בפז כשבעלי המניות הגדולים בחברה הם מנורה, מגדל, הפניקס והראל שאם תתבצע ההקצאה הרי שידולל לפחות בשליש מהחזקתם מה שהופך את העסקה לבעייתית עבורם.
על פי ההצעה שהתגבשה הרי שקבוצת המשקיעים של לאומי פרטנרס מבקשת הקצאת 20% ממניות פז בתמורה למיליארד שקל ואופציה להקצאה נוספת של עוד 5% מהחברה מה שמשקף לפז שווי חברה של 5 מיליארד שקל זאת בעוד שווי החברה בבורסה היום כ-3.3 מיליארד שקל.
דירקטוריון פז מסר כי התקבלו מספר הצעות להקצאת מניות של החברה, חלקן קונקרטיות וחלקן כוללניות והדירקטוריון טרם בחן אותן. בין ההצעות שהתקבלו הייתה הצעה שכוללת רכישת מניות והצעה שכוללת מיזוג הפעילות של פז עם צד ג'.
הפעילות של פז כוללת היום את בית הזיקוק באשדוד, רשת תחנות התדלוק ורשת חנויות הנוחות yellow. פז החלה בתהליך להרחיב את פעילות הקמעונאות שלה באמצעות רכישת רשת סופר יודה.
כזכור, בעל השליטה הקודם בפז היה איש העסקים צדיק בינו שנאלץ לבחור בין החזקה בשליטה בפז לבין זו בבנק הבינלאומי וזאת בשל המלצות ועדת הריכוזיות. בינו בחר להמשיך להחזיק בבנק הבינלאומי ומכר את החזקותיו למשקיעים המוסדיים. כיום מתנהלת פז ללא גרעין שליטה מובהק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה