השוק

אנלייט השלימה גיוס של 700 מיליון שקל למימון הרכישה הגדולה בארה"ב

המשקיעים המוסדיים הזרימו ביקושים של 800 מיליון שקל להנפקה שהתבצעה בשתי סדרות כדי לממן את רכישת חברת קלינרה האמריקאית שמחזיקה ב-50 פרויקטים של אנרגיה סולארית בארה"ב
ניצן כהן | 
אנלייט (צילום אנלייט)
אנלייט השלימה הלילה גיוס של 700 מיליון שקל באמצעות הנפקת שתי סדרות של אגרות חוב במח"מ 7. הסדרות שהונפקו הן של אג"ח להמרה שהונפק בתשואה של 1.58% ושל אג"ח סטרייט בתשואה של 2.79%. המשקיעים המוסדיים הזרימו להנפקה ביקושים של 800 מיליון שקל כשאת ההנפקה הובילו חברות החיתום פועלים אי.בי.אי ואוריין.
נזכיר כי ההנפקה של שתי סדרות האג"ח נועדה לממן את רכישת חברת קלינרה האמריקאית שמחזיקה ב-50 פרויקטים של אנרגיה סולארית בארה"ב. העסקה התבצעה לפי שווי חברה של 430 מיליון דולר כשאנלייט צריכה לשלם 390 מיליון דולר בכפוף לעמידה באבני דרך אולם התשלום הראשון אמור להיות בהיקף כספי של 158 מיליון דולר.
נזכיר עוד כי בחודש מרץ האחרון גייסה אנלייט 580 מיליון שקל לצורך מימון העסקה כך שבסופו של דבר גייסה אנלייט 1.2 מיליארד שקל לצורך מימון עסקת קלינרה.
אנלייט היא אחת מחברות האנרגיה המתחדשת המובילות בישראל. לחברה יש לא מעט פרויקטים משמעותיים בצפון והכניסה של לשוק האמריקאי יוצר הזדמנות משמעותית לחברה. אנלייט נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של 6.4 מיליארד שקל. מניית אנלייט בסך הכל מדשדשת בשנה האחרונה אך הכניסה לארה"ב יוצרת הזדמנות מעניינת למשקיעים בחברה בעיקר בשל העובדה כי שוק האנרגיה הנקייה בארה"ב צפוי לקבל זריקת מרץ משמעותית בתקופת הנשיא ביידן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה