השוק

סמסונג מסיימת רבעון שיא, אבל לא בטלפונים

התחום שכמעט הכי מזוהה עם החברה מתקשה לעמוד מול התחרות – אבל בכל יתר התחומים היא רשמה עליות מרשימות מאוד, שהפכו את הרבעון השני לאחד הטובים בתולדותיה
יאיר מור | 
מטה סמסונג (צילום ויקיפדיה)
חטיבת האלקטרוניקה של תאגיד הענק הקוריאני סמסונג פרסמה אתמול את הדו"ח הרבעוני שלה לחודשים אפריל עד יוני 2021, וחשפה שמדובר ברבעון השני הטוב ביותר שלה מיום הקמתה, אי אז ב-1969.
החברה הכניסה בשלושת החודשים האחרונים 63.67 טריליון וון, שהם כ-55 מיליארד דולר – עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ורשמה רווח תפעולי בסך 12.59 טריליון וון, שהם כ-11 מיליארד דולר – עלייה של 34% לעומת הרבעון השני של 2020 והרבעון השני הטוב ביותר במונח זה ב-52 שנות קיומה של החברה.
בשורה התחתונה סיימה סמסונג אלקטרוניקס את הרבעון עם רווח נקי בסך 9.63 טריליון וון, שהם כ-8.4 מיליארד דולר – עלייה של 15.1% לעומת השנה שעברה, ורווח למניה בסך 1,391 וון, שהם כ-1.2 דולר.
התוצאות הטובות ביותר נרשמו על ידי החטיבה המייצרת מוליכים למחצה – הכנסות בסך 22.74 טריליון וון, שהם כ-20 מיליארד דולר, ורווח תפעולי בסך 6.93 טריליון וון, שהם כ-6 מיליארד דולר. מתוך זה, שבבי זיכרון היוו הכנסות של 21.43 טריליון וון, או 19 מיליארד דולר – עלייה של 22% לעומת לפני שנה ו-24% לעומת הרבעון הקודם. החברה מצפה שהעלייה בתחום זה תמשיך גם ברבעונים הבאים.
בתחום המסכים נרשמה עלייה צנועה יותר של 2% לעומת לפני שנה וירידה של אחוז לעומת הרבעון הקודם, עם הכנסות של 6.87 טריליון וון, שהם כ-6 מיליארד דולר, והחברה ציינה כי היא מצפה לעליות נוספות לקראת השקת הדור הבא של האייפון, שלו היא משמשת ספקית מסכים מרכזית, כמו גם הטאבלטים והמחשבים הבאים של אפל וחברות נוספות שיצוידו במסכי Quantum LED של סמסונג בשנה הבאה.
עם זאת, התחום איתו מזהים הישראלים את סמסונג יותר מכל – טלפונים – דווקא אכזב, עם מכירות בסך 21.43 טריליון וון, שהם 19 מיליארד דולר. מדובר אמנם בעלייה של 8% לעומת הרבעון השני של 2020, אך בהתחשב בכך שמדובר ברבעון בו העולם כולו נכנס להקפאת קורונה, המדד החשוב יותר הוא היחס לרבעון הקודם – וכאן נרשמה ירידה של 24%. החברה ציינה כי היא מקווה שהמכשירים הבאים שלה ישנו את המגמה, בזכות הדגש שהיא עומדת לתת, לפי רמזים שמפזרים בכיריה בימים האחרונים, על סדרת המכשירים המתקפלים והיקרים Galaxy Z, תוך ביטול מוחלט של סדרת Galaxy Note הזולה במעט, כך שמי שירצה להצטייד במכשירי דגל של סמסונג ישלם מחיר ממוצע גבוה מאי פעם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה