השוק

"כאילו עיתונאי": קרב השמצות בין בעלי ביזפורטל לתומר קורנפלד

האחד טוען כי האתר שלו ספג הכפשות ואינו מוכן לעבור על כך בשתיקה, השני טוען כי פורסמו נגדו שקרים והוצאה דיבתו והוא דורש להסיר את התכנים. כך נראית המלחמה בין אבישי עובדיה לאיש שוק ההון
כפיר אדר |  2
תומר קורנפלד, אבישי עובדיה (צילום מסך קשת 12)

קרב עקיצות שהפך להאשמות בפלילים בין הבעלים של ביזפורטל אבישי עובדיה לאיש שוק ההון תומר קורנפלד, הגיע לנקודת רתיחה הלילה (אור לרביעי) כאשר הראשון שיגר מכתב מאיים לקורנפלד שבתגובה פרסם הבהרה חריפה נגד עובדיה עם איום מרומז לאתר למחוק את התוכן שעלה נגדו. קרב גרסאות בין האחד שטוען להכפשות שחצו את הגבול ליריב שטוען כי האתר עושה לו עוול.

בטלגרם של האתר פורסם: "חשוב לדעת - תומר קורנפלד, עיתונאי לשעבר וספק של שירותי איתותים בווטסאפ ובטלגרם, כותב על ביזפורטל הרבה אייטמים שליליים. טוען שאנחנו לא מקצועיים, לא מבינים, כתבות שהן "בושה וחרפה" ועוד. הוא עושה זאת כי אנחנו פשוט לא מפחדים לתקוף מעשים פסולים ולא מקובלים בשוק ההון והוא מגן על המעשים האלו כי הוא חלק מהמנגנון - הוא יחצן, משקיע, מנהל ויועץ הנפקות וגם כאילו עיתונאי ....תזהרו! אנא פתחו את הקובץ המצורף תלמדו יותר על מר קורנפלד והעימות שלנו מולו".
"אין לנו בעיה עם ביקורת אמיתית, ואין לנו בעיה להתמודד עם ביקורת מקצועית ואנחנו כמובן גם טועים (לא במקרים שקורנפלד מבקר..מבחן השוק איתנו אבל זה אישו קטן). הבעיה שלנו היא שקורנפלד אינו ראוי לספק ביקורת מהטעמים הפשוטים - הוא לא אובייקטיבי, הוא מקבל כסף מהחברות, כשאתה מקבל כסף מברנמילר אתה לא יכול לבקר את הכתבה של נתנאל אריאל על ברנמילר (כתבה שצדקה בכל - בעובדות ובפרשנות). קורנפלד מפמפם את החברות שמעניקות לו תשלום ו-או שהוא מחזיק בהן - הוא גם משקיע וגם מנהל הנפקות ומקבל מניות בהקצאות פרטיות (נותנים לו כי הוא "מריץ" את המניות האלו בכלים שלו ומנפח מחירים - ואגב, בהמשך הוא מוכר ...ולא מספר לכם)".


לסיום נכתב: "ההתנהלות של קורנפלד היא פסולה, לא מוסרית ונראה שגם לא חוקית. והוא ממשיך בה. אז החלטנו שאנחנו לא מתכונים לדבר איתו במסגרת הרגילה ושלחנו לו את המכתב הבא, לקראת תביעה. הוא ביקש בתגובתו להגיד משהו בסגנון - "נכון, אני מספק שירותים לברנמילר, אבל זה לא מהותי". מר קורנפלד, לא אתה תקבע מה מהותי ומה לא - בשביל זה יש בית משפט.... מבקשים מכם לפתוח את הקובץ המצורף - תלמדו יותר על העימות שלנו עם מר קורנפלד".

קורנפלד כתב: "ככלל - אני שונא מלחמות וחושב שהתנהגות כוחנית הן בשוק ההון והן בחיים היא התנהגות פסולה.  כאשר הדבר מגיע לכך שכלי תקשורת מתנהג בכוחניות כנגד איש תקשורת בעל עסק קטן - זה אפילו עוד יותר פסול ואף מבזה בעיניי. אני בוחר להיות החכם ולא להיות הצודק כעת ולא לגרור את עצמי למלחמות מול אתר ביזפורטל - למרות הוצאות הדיבה המשמעותיות שלו כנגדי הערב הכוללות שקרים גסים". 
"למען הסר ספק - ולמרות שלכולכם זה ידוע וברור - אני נותן שירות לאלפי פעילים בשוק ההון לרובם המכריע בחינם דרך הטלגרם. כמו כן - אני מספק שירותי מידע בתשלום לכ-800 מנויים במאות גופים בשוק ההון - מוסדיים, גידור, בנקים, חברות, אנליסטים, מנהלי השקעות, יחסי ציבור ועוד. כמו כן - אני נותן שירותים לעשרות חברות ציבוריות בשוק ההון. בכל כתבה שלי שעולה בנושא - ניתן גילוי נאות מלא. 
"לא הרבה יודעים - אך המטרה המרכזית שלי בעבודה הינה לגשר ולחבר בין החברות הציבוריות לבין המשקיעים בתחום של מסירת מידע, פרסום הודעות לעיתונות, קידום מפגשי זום וייעוץ מסוגים שונים לחברות עצמן. בנוסף - אין זה סוד שמדי פעם אני מייעץ להנפקות בשוק ההון (כ-3-4 הנפקות בשנה). כאשר אני משמש כיועץ - המידע הינו ציבורי וניתן גילוי נאות מלא על כך בפלטפורמות השונות. בנוסף - אני מחזיק בתיק ניירות ערך. ככלל - אני נמנע מלכתוב בשירות המידע על נייר ערך שאני מחזיק אך כשזה קורה - ניתן גילוי מלא על כך".
"אני לא מתבייש במה שאני עושה בעבודה שלי. אני מקדיש את רוב היום שלי לעשייה במטרה ברורה - לחזק את השוק המשני. באתר ביזפורטל שאוהב למתוח ביקורת על כל דבר שזז בשוק ההון החליטו שאותם אסור לבקר ולכן שלחו לי מכתב התרעה לפני הגשת תביעה דיבה (ממש זעקת הקוזק הנגזל) - זאת בעקבות הודעה ששלחתי בשירות המידע שנגעה לכתבה שכתבו על ברנמילר. את הביקורת כתבתי על דעת עצמי, ללא התייעצות עם החברה וללא קשר לעובדה שאני נותן שירותים לחברה. עשיתי זאת בצורה עניינית - כפי שאני מבקר כל כתבה הכוללת טעויות אקוטיות בניתוח ובמידע הנמסר לציבור". 
"אם מישהו מבין המנויים שלי זקוק להבהרות הקשורות לעבודה שלי - אשמח לענות על הכל באופן אישי. אם לאחר הודעה זו - מישהו יבחר להתנתק משירות המידע - הוא מוזמן והוא יקבל זיכוי מלא החל מ-1/9/21.  אם יש דבר אחד שחשוב לי שתדעו - זה שהאמת היא נר לרגליי. אני לא תמיד צודק אך תמיד אביע 100% מהדעה שלי כפי שאני מבין את האירוע - גם אם זה לא נוח לקוראים שלי. עם קרוב ל-13 שנים של ניסיון בעיתונות ובחיתום (וכ-20 שנים בשוק) - אני חושב שבעיות ניתן וצריך לפתור על ידי תקשורת ולא על ידי הכפשות. אני ממליץ בחום לאתר ביזפורטל להסיר את התוכן השקרי שהעלה הערב - ושיחזור להתעסק במסירת מידע כלכלי לקוראים שלו".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מכיר את הנושא המדובר טוב
    מכיר את הנושא 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תומר קורנפלד מושחת, הוא כל מה שרע בחברה הישראלית! רואה רק כסף לנגד עיניו ובשביל זה הוא מריץ מניות שנים וקושר קשר לשם כך. מתפלא שלא נעצר עד כה.
    סגור
  • 1.
    הוא שותף של כפיר זילברמן בהוט סטוק
    ידוע 09/2021/01
    הגב לתגובה זו
    13 1
    זה אומר דרשני. אני מאמין שהם עושים הרצות בשירות האיתותים שלו
    סגור