השוק

ביל גייטס גייס מיליארד דולר, זו ההשקעה החדשה שלו

לאחר הפרסומים שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מנסה להאיץ את הפחתת הפחמן והפליטות בתחום התעופה. ביל גייטס יצא לגיוס תאגידי עם מיזם חדש שנתמך על לארי פינק, מיקרוסופט ועוד חברות ענק בעולם
אביחי דלאל |  3
ביל גייטס (צילום freepik ,ויקיפדיה/ Lukasz Kobus)
בתקשורת האמריקאית דיווחו על התכנית פורצת הדרך באנרגיה של מייסד מיקרוסופט, שנועדה לגייס כסף מממשלות, פילנתרופים וחברות כדי לבצע השקעות הון כדי להוריד את עלות הטכנולוגיה הנקייה.
ביל גייטס גייס יותר ממיליארד דולר במימון תאגידי ל- Breakthrough Energy Catalyst. מייסד מיקרוסופט הסתמך על לארי פינק של BlackRock ועל סאטיה נאדלה של מיקרוסופט כדי לתמוך בכמה מהפרויקטים התובעניים ביותר של אנרגיה נקייה בעולם.
BlackRock מעניקה מענק לחמש שנים בסך 100 מיליון דולר מקרן הצדקה שלה. מיקרוסופט והתומכים האחרים-ג'נרל מוטורס, בנק אוף אמריקה, אמריקן איירליינס גרופ, בוסטון ייעוץ וקבוצת ייצור הפלדה ArcelorMittal - מספקים שילוב של הון עצמי ומה שמכונה כניסות או הסכמי רכישה הקשורים לפרויקטים. אמריקן איירליינס גרופ מסרה בהצהרה להצטרפות למיזם כי השקיעה 100 מיליון דולר.
"אנחנו לא עושים את זה כדי להרוויח כסף", אמר לארי פינק, מנכ"ל BlackRock, בראיון יחד עם גייטס בבלומברג. "אנו עושים זאת כדי לזרוע את הרעיונות האלה, כדי להאיץ רעיונות במהירות." בפועל, קטליסט תספק את הכסף הדרוש להורדת פרויקטים עתירי הון מהשטח.
היוזמה נועדה להגביר את פיתוח הטכנולוגיות להשגת היעד של פליטת פחמן נמוכה, נטו אפס עד שנת 2050. התכנית נועדה לגייס כסף מממשלות, פילנתרופים וחברות כדי לבצע השקעות הון כדי להוריד את עלות הטכנולוגיה הנקייה.
התוכנית תתמקד בתחילה בארבעה תחומים מרכזיים: לכידת אוויר ישירה, מימן ירוק, אחסון אנרגיה לטווח ארוך ודלק בתעופה בת קיימא. התמיכה של חברות אמריקאיות באה על רקע תוכניותיו של הנשיא ג'ו ביידן להאיץ את הפחתת הפחמן. מוקדם יותר החודש, הבית הלבן מסר כי הוא מכוון לפליטות תעופה נמוכות ב -20% עד שנת 2030.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    במילים אחרות תתכוננו לביטול טיסות בכל רחבי העולם... (ל"ת)
    בועז 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ביל גייטס והבונים החופשיים אחרים על סדר היום...'' (ל"ת)
    .יהודי. 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 1.
    סדר עולמי חדש בחסות "המגיפה" (ל"ת)
    אריאל 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור