השוק

פבריק הפציצה: יוניקורן ישראלי חדש נולד

פבריק סגרה סבב גיוס C בסף של 200 מיליון דולר. סבב ההשקעה הביא את שווי החברה למעל למיליארד דולר והחברה הפכה ליוניקורן. מנכ"ל החברה: "אנחנו רואים בהכרה בנו 'כרובוקורן' כנקודת מפנה לתעשייה כולה"
אביחי דלאל | 
מייסי החברה: (מימין לשמאל) אלרם גורן, שי כהן, אורי אברהם ואיל גורן (צילום Fabric)
הסטארטאפ הישראלי Fabric, הודיע היום (שלישי) על סגירת סבב גיוס C, בסך 200 מיליון דולר. סבב ההשקעה מביא את שווי החברה למעל מיליארד דולר, והופך אותה לסוג חדש של יוניקורן – "רובוקורן".
את סבב ההשקעה הובילה משקיעה נוכחית של Temasek, Fabric, קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור. עוד השתתפו בסבב: Koch Disruptive Technologies, Union Tech Ventures, Harel Insurance & Finance, Pontifax Global Food and Agriculture Technology Fund (Pontifax AgTech), Canada Pension Plan Investment Board (CPP Investments), KSH Capital, Princeville Capital, Wharton Equity Ventures ועוד.
כזכור, Fabric הוקמה ב-2015 על ידי אורי אברהם, אייל גורן, שי כהן ואלרם גורן, המכהן כמנכ"ל. הסטארטאפ מקים מתקנים רובוטים לליקוט הזמנות אונליין וניהול מחסנים חכם לקמעונאים. החברה גייסה עד כה 336 מיליון דולר ומעסיקה למעלה מ-300 עובדים בישראל, ניו יורק ואטלנטה.
הגיוס הנוכחי יתמוך בהרחבת הפעילות של Fabric לשווקים נוספים בארה״ב ובפעילות עם לקוחות נוספים הפועלים בזירה. כחלק מהמאמצים והצמיחה המהירה, החברה יוצאת לגיוס מאסיבי לצוותי הפיתוח, המסחר והתפעול בישראל ובארה"ב. 
לפני נתונים של פירמת הייעוץ הבינ"ל McKinsey נתח שוק המכירות באונליין הכפיל את עצמו בשנת 2020 ועומד כיום על 35% מכלל השוק, השווה לקצב צמיחה של עשר שנים תוך חודשים ספורים בלבד. הצמיחה המהירה בקניות אונליין נוצרה בעיקר מעלייה בציפיות הצרכנים לקבל את ההזמנות שלהם מהר יותר, דרישה שנחשבת למאתגרת ולא רווחית עבור קמעונאים.
מגמה זו צפויה להימשך, שכן לפי מחקרי שוק בינ"ל שוק המשלוחים לאותו היום (same-day delivery) בארה"ב צפוי לצמוח ל-9.82 מיליארד דולר בארבע השנים הקרובות. יחד עם זאת, למרות העלייה המתמדת בביקוש הצרכנים, היכולות הלוגיסטיות ממשיכות להוות אתגר משמעותי , כשגיוס והכשרת עובדים מייצרים צוואר בקבוק.
אלרם גורן מנכ"ל ומייסד שותף של Fabric אמר: ״היכולות שלנו כחברה, לאפשר לקמעונאים לעמוד בציפיות הגוברות של הצרכנים לחוויית קניה מהירה (on-demand) ואיכותית במודל רווחי, ממקמת את Fabric במרכז הסערה העולמית בתחום ה-eCommerce. אבן הדרך הזו הינה נקודת ציון משמעותית עבורנו ואנחנו רואים בהכרה בנו 'כרובוקורן' כנקודת מפנה לתעשייה כולה. ה-micro-fulfilment שנתפס בעבר כפתרון שנדרש לבחון, מהווה היום פתרון מוכח שנבחר על ידי השחקנים הגדולים ביותר בתעשייה. אנו מודים לשותפים שלנו על האמון שהם נותנים בנו לשרת אותם, וכן ולצוות המדהים של החברה שימשיך להזיז הרים כדי להפוך את החזון של Fabric למציאות. מבחינתנו זה עדיין 'היום הראשון של החברה׳ ואנחנו מאוד מתרגשים מהדרך הצפויה לנו.״
אריק קסמובסקי, שותף מנהל בקרן טכנולוגיית האקלים של Princeville אמר: "אנו מאמינים שהמעבר לליקוט מקומי (בתוך מרכזי ערים) מהווה הזדמנות לחזק את נושא הקיימות בתחום הקמעונאות וה-eCommerce ואנחנו שמחים ומתרגשים לשתף פעולה עם החברה המובילה בתחום ה-micro-fulfillment כדי להפוך את החזון הזה למציאות. על ידי מינוף נדל"ן קיים, שטחים קטנים, סמיכות לצרכני הקצה, שימוש בחומרי אריזה בני-קיימא ומזעור הפסולת באמצעות ניהול מלאי חכם, המרכזים החכמים של Fabric יוכלו להפחית את הזיהום ב-last-mile באופן משמעותי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה