השוק

איילון נכנסת לאשראי החוץ בנקאי: קיבלה אופציות ל-5% ממיכמן

בעסקה סבוכה למדיי העמידה חברת הביטוח איילון הלוואה של 20 מיליון שקל למיכמן שתשלם ריבית על ההלוואה אך העניקה לחברת הביטוח אופציה שאם תמומש במלואה תהפוך את איילון לבעלת עניין בחברה
ניצן כהן | 
דורון ספיר (צילום סיון פרג')
חברת הביטוח איילון נכנסת לתחום האשראי החוץ בנקאי. החברה העמידה בעסקה סבוכה למדי הלוואה של 20 מיליון שקל למיכמן שתשלם ריבית ש ל4.9% ובמקביל העניקה לאיילון אופציות במחיר מימוש של 2,129 שקל. אם איילון תבחר לממש את האופציות במלואן הרי שהיא תהפוך לבעלת עניין במיכמן עם אחזקה של 5% בחברה.
לפי ההסכם בין איילון למיכמן, ההלוואה תהא נחותה לאגרות החוב סדרה א' של החברה ולהסכמי הלוואה של החברה עם הבנקים ופירעונה יהיה נחות לפירעון אגרות החוב של החברה ולפירעון חובותיה של החברה כלפי הבנקים. ההלוואה תישא ריבית קבועה בשיעור של 4.9% לשנה ותשולם בתום כל רבעון קלנדארי בתוספת עמלת ניהול ועמלות אחרות כמקובל בהסכמים מסוג זה.
 
תנאי ההסכם בין שתי החברות כוללים התניות שונות באשר לאופציות. ככל שכתבי האופציה לא ימומשו במהלך תקופת המימוש על ידי איילון ביטוח, יגדל שיעור הריבית ב-4% וזאת החל מתום תקופת המימוש. ככל שכתבי האופציה מומשו באופן חלקי בלבד, תחול תוספת ריבית חלקית, בהתאמה. ככל שהאופציה לא תמומש במהלך תקופת המימוש, החברה תשלם, בתשלום חד פעמי במועד הפירעון הסופי, עמלת אי מימוש אופציה בשיעור של 1.9% מקרן ההלוואה.
באיילון ביטוח הובילו את העסקה רונה יוסף אבוטבול, סמנכ"לית, מנהלת אגף השקעות ואיתי דיין, מנהל מערך האשראי. את קבוצת הביטוח איילון ייצגו עוה"ד אלי אליה, אורי יצחק ומרינה גולדשטיין ממשרד גורניצקי ואת מיכמן ייצגו עוה"ד יורם ל. כהן ושגיא שמש.
דורון ספיר, יו"ר החברה ויניב ביטון, מנכ"ל מיכמן אשראי לעסקים מסרו: "הסכם המימון מאפשר לנו את המשך הצמיחה המהירה, וזאת כחלק מבניית תשתית חזקה ומקצועית לטווח הארוך."
מתחילת השנה תיק האשראי של מיכמן צמח בכ-170% והסתכם בכ-265 מיליון שקל. בחודש נובמבר היקף תיק האשראי הסתכם בכ-300 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-206% מתחילת השנה.
במיכמן אומרים היום כי מקורות ההון של החברה גדלו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 לכ-292 מיליון שקל, לעומת מקורות הון שהסתכמו בכ-101 מיליון שקל בשנת 2020.
גיוון מקורות האשראי, הנפקת האג"ח והסכמים עם המערכת הבנקאית הביאו להפחתת עלות ההון המשוקללת של החברה מכ-8.5% בסוף שנת 2020 לכ-3.98% בסוף הרבעון השלישי של השנה, נתון המדגיש את הפחתת עלויות ההון של החברה בעקבות הפיכתה לציבורית והחברה צופה שתהליך זה ימשך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה