השוק

"חברות המזון יספקו הסברים לעליית המחירים; אם לא - נחייב אותן"

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" שעליית מחירי המזון היא ניצול ציני; באשר לעליית מחירי הדלק והחשמל אמר ליברמן: עליות המחירים בישראל - המתונות בעולם
ניצן כהן | 
אורנה ברביבאי, אביגדור ליברמן (צילום דוברות משרד הכלכלה והתעשייה, פלאש 90/ יונתן סינדל, יוסי אלוני)
באופן מוזר למדיי, שלא לומר תמוה, מאיים היום שר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" על חברות המזון (היצרניות והיבואניות) כי אם הן לא יספקו הסברים מפורטים להעלאות המחירים שהן יוזמות, בהתאם לנוסח המכתב ששלח להם (יחד עם אורנה ברביאי, שרת הכלכלה), הוא ושרת הכלכלה יפנו לרשויות המתאימות שידרשו מהן את ההסברים האלה.
יש לציין כי מדובר באיום מוזר מאוד שכן בתחילת ישיבת סיעת "ישראל ביתנו" הסביר ליברמן עצמו מדוע מחירי הדלק והחשמל עולים כשכל הנימוקים שלו ידועים כמו עליית מחירי הנפט, עליית מחירי התובלה הימית, עליית מחירי חומרי הגלם וכן הלאה.
 
אם כן, כמחירי התשומות עולים, מתבקש כי היצרנים (והיבואנים) שמתייקר להם תהליך הייצור (או היבוא) יגלגלו ולו חלק מעליית המחירים על הצרכן ואיומים כי תיפתח נגדן חקירה של רשות התחרות היא לא יותר ממוזרה שכן עליית המחירים אינה תולדה (לפחות לפי הידוע) של תיאום אסור אלא תולדה של עליית מחירי חומרי הגלם.
עוד אמר שר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" שעליית המחירים בישראל היא מהמתונות בעולם. "כשאנחנו מדברים למשל על חשמל, לצורך השוואה בבריטניה זה 34% ובשבדיה זה 35%. אי אפשר להתעלם מעליית מחירי הנפט כשמחיר חבית סביב 88 דולר. לדעתי זה שיא של עשרות שנים. מחיר הגז עלה ב-87% והתובלה הימית עלתה ב-640%. יש עליות בכל העולם, ואצלנו זה הכי מתון והמשק עובד" אמר ליברמן.
באשר לעליית מחירי המזון אמר ליברמן כי "בכל נושאי ההתייקרויות, לא ניתן לנצל את המצב באופן ציני. אנחנו מסתכלים על המאזנים של החברות, על הרווחיות, משיכה של דיווידנדים ועל שער החליפין של השקל מול המטבעות הזרים. כשאנחנו מסתכלים על היבואנים והיצרנים, אז יש כאן ניצן ציני. אם לא נקבל תשובה מנומקת עוד היום, שרת הכלכלה ואני נפנה מחר לרשויות המוסמכות ונדרוש מאותן חברות הסברים לעלייה במחירים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה