השוק

אילון מאסק חושף: כמה ביטקוין יש באמת לטסלה?

מסמך שהשיגה יצרנית הרכב החשמלי לרשות האמריקאית לניירות ערך חושף את ההפסדים – והרווחים – שלה מהשקעה בביטקוין ב-2021
מערכת ice | 
התרסקות הביטקוין (צילום פייסבוק pexbay)
יצרנית הרכב החשמלי טסלה החזיקה, נכון לסוף 2021, מטבעות ביטקוין בשווי כולל של 1.99 מיליארד דולר, כך לפי מסמך שהגישה החברה שלשום (שני) לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC).
במסמך, שכל ישות בארה"ב (אדם או חברה בעלי חשבון בנק) מחויבת להגיש לסיכום ההכנסות בשנת המס, מדווחת החברה כי ברבעון הראשון של 2021 רכשה או קיבלה מטבעות ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר. החברה אינה מפרטת כמה מאותם מטבעות היא רכשה וכמה קיבלה כתשלום תמורת מכוניות בתקופה הקצרה בת הימים הבודדים במהלכם ניסתה למכור מכוניות תמורת מטבעות דיגיטליים.
 
טסלה מוסיפה כי בסוף השנה רשמה פחת של 101 מיליון דולר בשווי הביטקוין שברשותה – אך מצד שני, מתישהוא במהלך השנה היא מכרה חלק מאחזקות הביטקוין שלה ומימשה רווח של 128 מיליון דולר. כלומר, בסך הכל סיימה טסלה את השנה ברווח של 27 מיליון דולר מההתעסקות בביטקוין.
כזכור, ביטקוין חווה ב-2021 תהפוכות רבות. כאשר טסלה הודיעה במאי כי היא מבטלת את האפשרות לשלם על רכבים שלה במטבע הדיגיטלי בשל ההשפעה השלילית של הכרייה שלו על הסביבה, צנח השוק כולו בעשרות אחוזים, ושווי ביטקוין ירד לשפל של כ-30,000 דולר ביולי. בתחילת נובמבר הוא כבר רשם שיא חדש (שלא נשבר עד היום) של כ-68,000 דולר, וביום האחרון של השנה נסחר בערך גבוה בכ-60% מערכו בתחילתה – כ-46,000 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה