השוק

מאסק בדרך לירושלים? ראש העיר מתכנן מהפכה בכבישים

עיריית ירושלים פרסמה מכרז להקמת מאגר ספקים לאספקת רכבים חשמליים, כאשר המסגרת התקציבית השנתית תעמוד על 7 מיליון שקל, ראש העיר משה ליאון בטוח: "העירייה תמשיך בקידום מיזמים ירוקים כאלה במטרה להפחית את זיהום האוויר ולשמור על בריאותם של תושבי העיר"
מערכת ice |  9
אילון מאסק, משה ליאון (צילום יוסי זמיר, פלאש 90/ נתי שוחט)
עיריית ירושלים נמצאת במהלך גדול של התייעלות אנרגטית בתחומים רבים, כחלק מתוכנית רחבה לאקלים שאישר לאחרונה ראש העיר ירושלים, משה ליאון. אחד המרכיבים הוא האצת רכבים חשמליים מונעי זיהום אוויר. לכן, לאחרונה פרסמה העירייה מכרז להקמת מאגר ספקים לאספקת רכבים חשמליים.
במסגרת המכרז, ייקבע מאגר ספקים, שבמסגרתו תבצע העירייה הליכי תימחור, על-פי הצורך, לרכישת כלי רכבים חשמליים שונים, לרבות טנדרים, אופנועים ורכבים מסחריים. המסגרת התקציבית השנתית להתקשרות הינה עד 7 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. מדובר בנדבך נוסף במדיניות העירונית להפחתת פליטות וזיהום אוויר, גם מכלי רכב עירוניים, שיפור איכות האוויר בירושלים ושמירה על איכות הסביבה והאקלים. 
 
כיום, מונה צי הרכבים העירוני כ-800 כלי רכב, המשמשים לביצוע עבודות תפעול שוטפות ורכבים המשמשים עובדים בדרגי ניהול שונים. רכבים אלו, עוברים בדיקות שנתיות במטרה לוודא כי הם עומדים בתקני הפליטות השונים. עוד מציינים בעירייה, כי המכרז לאספקת רכבים חשמליים פורסם לאחר עבודת מטה, אשר בחנה את העלויות התפעוליות והכלכליות ולאור הממצאים המעידים על חסכון בעלויות האחזקה והדלק.
בחודשים האחרונים פועלת העירייה באמצעות חברת עדן, החברה העירונית לפיתוח כלכלי, להתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בכלל רחבי העיר. בין היתר, הותקנו מספר עמדות טעינה בחניון ספרא הנמצא בכיכר העירייה. במסגרת המכרז, שומרת לעצמה העירייה את האפשרות לרכוש עמדות טעינה מהספקים בתשלום נפרד.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון הסביר: "העתיד הוא גם בשמירה והגנה על הסביבה בה אנו חיים. אנו בתהליך רציף של קידום תשתיות ירוקות ובהתייעלות אנרגטית בעיר וכן שימוש באנרגיה ירוקה לצרכים שונים. העירייה תמשיך בקידום מיזמים ירוקים כאלה במטרה להפחית את זיהום האוויר, לשמור על בריאותם של תושבי העיר, ועל סביבה ירוקה וידידותית".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מרוב שהעיר תהפוך לעניה למי יהיה כסף לקנות רכב
    שפ 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האוכלוסיות השולטת וגדלות על שנה הן חרדים וערבים לא מצליחים לשמור את החילוניים איזה עתיד יש לעיר הכל יחזור אחורה לימי הביניים
    סגור
  • 8.
    רעיון יותר מקורי
    יצחק 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עים שבע מיליון שקל,תן תמריץ לחברות האוטובוסים להחליף לאוטובוסים חשמליים,נניח מאה אלף שקל לאוטובוס,וקבלתי 70 אוטובוסים חדשים וגם לא מזהמים,הרבה יותר מתי הרכב של ירושלים,משוכנע אני שזה יעשה טוב יותר לתושבים.
    סגור
  • 7.
    כבישי ירושלים
    מיריג 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שראש העיר ידאג לפני הכול לתקן את המהמורות בכבישי עיר הבירה העלובים! המצב נורא!! הוא כנראה מגיע לעבודה במסוק...
    סגור
  • 6.
    כבישי ירושלים
    מיריג 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שראש העיר ידאג לפני הכול לתקן את המהמורות בכבישי עיר הבירה העלובים! המצב נורא!! הוא כנראה מגיע לעבודה במסוק...
    סגור
  • 5.
    איזו שטות
    נח 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רכבים חשמליים מזהמים יותר מרכבים שאינם חשמליים. החשמל שהם צורכים מגיע מתחנת כוח ששורפת חומרי דלק בדיוק כמו הרכב, אבל בהיקף גדול יותר. כדי לספק חשמל לכל כך הרבה רכבים, יידרש יותר חומר דלק בתחנה מאשר לברכים
    סגור
  • 4.
    כן. מאסק בדרך לירושלים
    חחח 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    פעם היתם אתר הרבה יותר רציני, עד שהתחלתם להדביק כותרות מעריב לנוער לכל סיפור
    סגור
  • 3.
    במסגרת המעבר לרכבים חשמליים רצוי גם לסלול כבישים עם
    עמוס 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טעינה פנימית. הטעינה הפנימית גורמת לטעינת המצברים ברכבים החשמליים תוך כדי נסיעה. כביש מבגין מאוד יכול להתאים שד' הרצוג ,בון צבי ועוד
    סגור
  • 2.
    כסף לרכבים יש דשא לטדי אין.
    עומר 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    העיקר שיהיה ירוק לסביבה.
    סגור
  • 1.
    מאסק בדרך לירושלים
    יוני 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם שאדון ראש העיר ידאג לכבישים תקינים ללא בורות ואחרי זה לרכיבים
    סגור