השוק

הנדל קיפל את בזק: משרד התקשורת דחה את הבקשה

משרד התקשורת דחה את בקשת בזק למשוך את מנויי האינטרנט מבזק בינלאומי כשבועיים בלבד לפני שהרפורמה באינטרנט תצא לפועל. לדברי משרד התקשורת, המהלך היה עלול להוביל לפגיעה בתחרות
מערכת ice |  2
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ קובי גדעון, יוסי אלוני)
משרד הָתקשורת בראשות השר יועז הנדל דחה היום (שני) את בקשת בזק להעביר לידיה את המנויים של האינטרנט בבזק בינלאומי, לקראת הרפורמה המתוכננת בשוק בחודש הבא.
מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין הודיעה בתחילת השנה לחברות התקשורת כי הרפורמה לביטול חובת הפיצול בין התשתית לספק מתקדמת לשלב האחרון, ולפיו בחודש אפריל לא תתאפשר יותר מכירה מפוצלת של שירותי אינטרנט למנויים חדשים על גבי תשתית חברת בזק.
עד כה היה ניתן היה לרכוש את השירות בצורה מפוצלת באופן שבו הצרכן רכש שירות תשתית אינטרנט בנפרד ושירות ספק אינטרנט בנפרד. הסדר זה פגע באיכות השירותים לצרכן בישראל. צרכנים שסבלו מתקלות פעמים רבות טורטרו בין חברת התשתית לספק, והתפתחה בשוק תופעת "מנויים רדומים" - המשך תשלום לא מודע לחברת התקשורת למרות הפסקת קבלת השירותים ממנה. 
 
כזכור בזק פנתה למשרד בבקשה להתיר לה את המהלך והעברת המנויים של האינטרנט של חברת בזק בינלאומית, הבקשה נשלחה בעקבות הרפורמה של משרד התקשורת המחייבת את ביטול הפיצול הקיים בין הספר לבין התשתית אך משרד התקשורת סירב לאחר שטען כי המהלך המדובר יפגע בתחרות.
הפרסום של המהלך של בזק גרם לספקיות אינטרנט נוספות לפנות למשרד התקשורת בבקשה לדחות את המהלך, במטרה לתת אופציה לספקים יותר קטנים להתחרות וגם מתוך נקודת הנחה כי הלקוחות הקיימים, לפחות רובם, יישארו בבזק. 
כמו כן, ביום חמישי האחרון, בזק החליטה לבטל את מיזוג בזק בינלאומי ו-yes, מיזוג שהיה אמור לצמצם את העלויות הכוללות לחברה ולייעל את העבודה ב-yes שאמורה להיות זו שתוביל את החברה הממוזגת לתחרות בתחום אספקת האינטרנט והטלוויזיה הרב ערוצית. לחץ של העובדים גרם לכך שהחברה החליטה לבטל את המיזוג.
בזק מצאו שבזק בינלאומי לא יכולה להמשיך להתקיים במתכונת הקיימת ולכן החליטו לסגור את החברה ולמזג את הפעילות שלה לתוך yes. נזכיר כי בזק בינלאומי מחזיקה היום חוות שרתים בישראל, מספקת שירותי אינטרנט וכן הלאה. כל השירותים האלה, בזק העריכה שניתן לזפק באמצעות yes ולחסוך עלויות. העובדים חשבו אחרת והמיזוג כאמור, בוטל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הברכות ליחיאל שמן ואנשיו יור ןעד עובדי פלאפון (ל"ת)
    אריק 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שר נוכל עם לוק של דוגמנית (ל"ת)
    מוניקה 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור