טלוויזיה

הוט יוצאת למלחמה מול קשת: איך יכריע שר התקשורת?

חברת הכבלים רואה במהלך של קשת להקמת FREETV, שירות הסטרימינג שהיא מעוניינת להוציא לפועל, מהלך שצפוי לפגוע בכל השוק ובעיקר בה, וככזה שעובר על חקיקת התקשורת, לפיה גוף מסוים לא יכול להחזיק גם טלוויזיה רב ערוצית וגם ערוץ מסחרי. פנתה לשר התקשורת, שיצטרך להכריע 
מערכת ice |  5
צילום פלאש 90/יונתן זינדל, Magma Images
הוט ממשיכה לעשות ככל שביכולתה על מנת לעצור את מהלך הקמת שירותי הסטרימינג של קשת, כך אומת הבוקר (ראשון) ל-ice. כזכור, קשת החלה בתהליך להקמת, FREETV, שירות סטרימינג רחב בבעלותה בשיתוף RGE, כאשר הוט רואה במהלך הזה ככזה שצפוי לפגוע דווקא בה ובשיחה שקיימו מנהלי החברה עם שר התקשורת יועז הנדל, הדגישו בפניו כי מדובר בעבירה על החוק. 
הטענה בה נאחזת הוט היא כי על פי חקיקת התקשורת, אין להחזיק גוף תקשורת מסחרי המשדר חדשות ופרסומות, בנוסף להחזקת שירות טלוויזיה רב ערוצית בדמי מנוי (כמו yes והוט). מדובר בשני "רישיונות" שונים, כאלה שלא יכולים להשתלב אחד עם השני. בהוט רואים במהלך של קשת ככזה שעלול להביא למכה קשה בשוק וכאמור, בעיקר בחברה עצמה.
 
אז מה בעצם עומד מאחורי הוראות החקיקה שקבועה גם בחוק התקשורת וגם בחוק הרשות השנייה? הרי שהעובדה שגוף מסוים לא יכול להחזיק גם בשירותי סטרימינג וגם בערוץ מסחרי אמורה למנוע מצב של עודף כוח תקשורתי ושמירה על גיוון הדעות. בנוסף, בהוט טוענים כי לטלוויזיה רב ערוצית (כבלים או לוויין) אסור למכור פרסומות או לשדר חדשות. 
בהוט ישנה נחישות גדולה לעצור את המהלך בכל דרך שניתן, כאשר לדברי החברה, הדבר מונח נתון להחלטתו של שר התקשורת. לטענתם, העובדה שקשת ממשמשת את הכוונות שלה לפיתוח מוצר סטרימינג "מכתיב בכוח" את החלטותיו של שר התקשורת יועז הנדל, שיצטרך לקבל החלטה האם להיענות לבקשת הוט ולעצור את המהלך. 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הון שלטון
    ירמי 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 2
    צודקים בהוט. כמו שחברות הכבלים הלווין ו ה OTT לא יכולים לשדר חדשות, אין אפשרות לתת לקשת בעלת חברת החדשות לפתוח שירות טלויזיה. זה חורג מאוד מתנאי הזיכיון. אבל הם קשת 12 כבר קנו את כל המדינה אז סביר להניח שזה יקרה. הון שלטון פה חוגג. בבית המחוקקים חייבים לעצור גופים דורסניים כאלה שמשפיעים על כל השוק.
    סגור
  • אז תשלם להוט 700 שקלים אל שירות טלוויזיה
    ירמי 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    צריך כן לקבוע אל הוט אנשים כמוכך לא מוכנים לשלם כסף אל תוכניות ישראליות בישביל מה יש עידן פלוס לשלם אל תוכניות ישאליות אז תעשה עידן פלוס חינם תעזוב אותנו בה שקט הוט עם גנבים אף אחד לא מוכן לשלם כסף לגנבים האלה ביגללזה הסיבה אתנתקתי מי הוט
    סגור
  • לא ברור מה אתה מנסה להגיד
    מה? 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני משלם ליס 2400 שח בשנה ולנטפליקס כ 500. אין צורך שקשת יספקו שירותי טלויזיה בתשלום, שייכנוו את המכרז למישהו שלא מייצר חדשות. וכל מה שכתבת לא קשור.
    סגור
  • גם אסור להם לעשות שת"פים בתמורה לשותפות בחברות
    גל 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הם עדיין עושים את זה. בכלל, אסור להם לעסוק בתחומים מחוץ לעניין של תקשורת.
    סגור
  • 1.
    FREETV לא יהיה בחינם
    אני 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז למה השם המטעה?
    סגור