השוק

עלייה ברווחי בזק, תחלק דיווידנד של 240 מיליון שקל

בזק טרם התאוששה מהפרשות שנקשרו אליה ומהתחרות בתחום האינטרנט בסיבים אבל צמצמה את המחיקה ב-yes ומכריזה על תוכנית אסטרטגית ומדיניות חלוקת דיווידנד חדשה
ניצן כהן | 
גיל שרון יו"ר בזק (צילום רמי זרנגר; קובי גדעון: פלאש 90)
בזק טרם התאוששה מהפרשות שנקשרו אליה תחת הבעלים הקודם, שאול אלוביץ', סכסוכים עם העובדים (שנסגרו רק לאחרונה) והתחרות אליה הצטרפה מאוחר בתחום האינטרנט בתשתיות הסיבים האופטיים, אבל בכל זאת הצליחה החברה לשמור על יציבות בשורת ההכנסות ואף לשפר במעט את השורה התחתונה. בזק פרסמה עם הדוחות הכספיים את התחזית שלה לשנת 2022 והכריזה על מדיניות דיווידנד חדשה.
נתחיל ממדיניות הדיווידנדים החדשה של החברה לפיה תחלק מחצית מהרווח הנקי המאוחד החצי שנתי וזה נתון מצוין שאמור לייצב את הביצועים של המניה מאחר והמשקיעים המוסדיים הגדולים מעדיפים "לשבת" על מניה לאורך זמן אולם מבלי שהיא משלמת דיווידנדים הם נאלצים מפעם למפעם למכור את המניה. ככל שחברה בסדר גודל של בזק משלמת דיווידנדים הרי שהמוסדיים הגדולים "רגועים" הרבה יותר ומכאן התנודתיות במניה מצטמצמת.
 
כך או אחרת. בהתאם למדיניות הדיווידנדים החדשה של החברה היא דיווחה על חלוקת דיווידנד של 240 מיליון שקל וזו כבר בשורה טובה למשקיעים.
בחודש דצמבר שעבר הזמינה בזק הערכת שווי ל-yes בעקבות הערכות כי שווי החברה יורד. ואכן, הערכת השווי שביצעה פרומטאוס קבעה כי השויי של yes שלילי בהיקף של 134 מיליון שקל. בתום הרבעון השלישי של השנה עדכנה החברה (בעקבות דרישה של רואי החשבון) את השווי של yes לשווי שלילי של 143 מיליון שקל.
נמשיך, ברבעון הבאים של 2021 צמצמה בזק את השווי השלישי של yes (כלומר הכירה בעליית ערך של החברה. נו טוב) כך שבתום הרבעון השלישי השווי של חברת הטלוויזיה בלוויין היה שלילי של 128 ואחר 126 מיליון שקל וסוף השנה השווי עלה למינוס 109 מיליון שקל. 
צריך לזכור שלכל השינויים בשווי של yes צורפו הערכות שווי מתאימות אבל בסופו של דבר אנחנו מדברים על שינויים מסחררים בשווי של החברה תוך שנה אחת בלבד - נו טוב.
נתון שכדאי לשים אליו לב הוא התחזית של החברה באשר לפרישת תשתית הסיבים שלה. החברה מעריכה שעד לסוף השנה תגיע ל-1.4 מיליון בתי אב בישראל ובטווח הבינוני תגיע ל-2.1 מיליון בתי אב. כאן המקום להזכיר שבזק, למרות היתרות הברור שיש לה על פני המתחרים, נמנעה מלחבר את הלקוחות שלה במשך שנים לאינטרנט בסיבים מה שהותיר את המגרש פנוי לגמרי לפרטנר וסלקום כך שהיום החברה נכנסת במלוא המרץ למגרש שתפוס כבר בחלקו הארי.
עוד כמה מספרים שכדאי לשים אליהם לב בתוצאות של בזק. הכנסות החברה מטלפוניה קווית הסתכמו ב-2021 ב-013 מיליון שקל לעומת קצת יותר ממיליארד שקל ב-2020. הכנסות החברה מתשתיות אינטרנט הסתכמו ב-2021 ב-4.18 מיליארד שקל לעומת 4.15 מיליארד שקל ב-2020. הרווח הנקי של סיגמנט התקשורת הקווית הסתכם ב-1.06 מיליארד שקל לעומת 1.04 מיליארד שקל ב-2020.
גיל שרון, יו"ר בזק: "קבוצת בזק מסכמת את שנת 2021 עם שיפור בביצועי החברות פלאפון ו-yes, לצד המשך גידול בפעילות האינטרנט של בזק קווי, בזכות הצלחת פריסת הסיבים האופטיים. במקביל, הצלחנו להקטין את החוב נטו ב-2021 בכ-10% ל-6.1 מיליארד שקל. התוצאות הטובות, תזרים המזומנים החזק והורדת החוב, מאפשרים לנו לחזור למתווה של חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות, ולהכריז על מדיניות לפיה החברה תחלק לבעלי מניותיה, מדי חצי שנה, דיבידנד במזומן בשיעור של 50% מהרווח החצי שנתי".
עוד אמר שרון, "2021 היתה שנת חזרה לצמיחה כפי שהגדרנו לעצמנו במטרות התוכנית האסטרטגית. התוצאות הכספיות הטובות של קבוצת בזק לשנת 2021 מהוות עדות לבסיס היציב של הקבוצה וליכולת של החברות להתפתח ולצמוח גם בעתיד. קבוצת בזק הציגה עלייה בהכנסות כמו גם בכל מדדי הרווחיות. במקביל הגדלנו את ההשקעות בלא פחות מ-12.8% במהלך 2021, זאת לטובת פיתוח התשתיות והשירותים שיבטיחו את המשך הובלת הקבוצה".
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, "אחרי שנים ארוכות של שחיקה מתמשכת בהכנסות החברה, אנחנו מסכמים שנה שנייה ברציפות של צמיחה. הכנסות הטלפוניה הקווית שחזרו להישחק לצד הפחתת המחירים המפוקחים בשוק הסיטונאי, העצימו את האתגר שבשמירה על מתווה הצמיחה, וזו הושגה באמצעות צמיחה חדה בהכנסות משירותי תקשורת לעסקים, שירותי ענן ושירותי אינטרנט קמעונאיים ללקוחות פרטיים.
"שנת 2021 עמדה בסימן הסיבים האופטיים בבזק, עם קצב פריסה חסר תקדים בקנה מידה עולמי. אחרי שנים של עיכובים רגולטוריים, ובתום שנה אחת בלבד, תשתית הסיבים של בזק מגיעה כבר ל-46% מכלל משקי הבית בישראל, ובזק היא כיום בעלת תשתית הסיבים האופטיים הגדולה בישראל. נכון להיום כ-120 אלף לקוחות גולשים על גבי הסיבים האופטיים של בזק, וקצב החיבור לסיבים גובר מרבעון לרבעון. במקביל, קצב החבילה הממוצע באינטרנט קפץ בלא פחות מ- 24.4% ברבעון אחד בלבד, ועמד בסוף 2021 על 129.6 מגה ביט לשנייה.
"בשורה התחתונה בזק הציגה עלייה בהכנסות וברווח התפעולי והנקי, וסיכמה עוד שנה חזקה. לצד זה בזק הגבירה את היקף השקעותיה בתשתית, שעלו ב-26.9% ל-1.15 מיליארד שקל, כ-28% מההכנסות. השקעות אלו מבטיחות את המשך השמירה על יתרונותיה היחסיים של בזק בפן הטכנולוגי והשירותי".
עוד הוסיף מזרחי, "בזק פרסמה השנה לראשונה יעדים שאפתניים בתחום האחריות התאגידית במטרה להפחית את טביעת הרגל הפחמנית, כשבמקביל החברה פועלת לקידום השוויון בייצוג נשים בדרג הניהולי והגדלת הגיוון התעסוקתי. בשנתיים האחרונות בזק משקיעה מאמצים רבים בתחום ה-ESG וכשם שהיא ממוקדת ביעדים עסקיים, כך אנחנו פועלים גם להוביל בתחום האחריות התאגידית".
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון,yes  ובזק בינלאומי: "השנה האחרונה הייתה שנת מפנה בפלאפון וב-.yes פלאפון עברה לצמיחה בהכנסות אחרי שנים רבות ו-yes  עברה לתזרים חיובי לראשונה זה מספר שנים. כל שלוש החברות מסכמות שנה של צמיחה, לצד מגמה עקבית של ירידה בהוצאות התפעוליות, המסתכמת כבר במאות מיליוני שקלים.
"אנו ממשיכים להתחזק בטלוויזיה עם שנה שנייה ברציפות של צמיחה בכמות המנויים ומעבר לפלטפורמת IP של כ-250 אלף ממנויי yes, מתוכם כ-88 אלף מנויי StingTV, מה שיציב אותנו כבר בשבועות הקרובים כשחקן הגדול בישראל בטלוויזיה על גבי אינטרנט. בסלולר אנו ממשיכים להוביל עם חבילות דור 5, אליו כבר הצטרפו כ-590 אלף מנויים ובבזק בינלאומי אנו ממשיכים לצמוח בשירותים העסקיים ולבצע השקעות בתחום פתרונות הענן. נערכנו בשנים האחרונות היטב לשינויים ולתחרות כדי להבטיח את חוסננו ועתידנו בשוק התקשורת הישראלי."
טובי פישביין, CFO קבוצת בזק, "קבוצת בזק עמדה בתחזיות לשנת 2021, כשלראשונה מאז 2016, הצגנו גידול בהכנסות שעמדו על 8.82 מיליארד שקל, זאת לצד עלייה מתונה ברווחיות. במקביל לירידה בחוב ולשיפור ביחס חוב נטו ל-EBITDA מ-2.1 בתחילת 2021, ל-1.8 בסופה, החברה שואפת לשמור על דירוג גבוה בקבוצת ה-AA. לראשונה, לצד התחזית לשנה הקרובה, קבוצת בזק מפרסמת שאיפות לטווח הבינוני המשקפות את המטרות האסטרטגיות של הקבוצה ובכך אנו מגדילים את השקיפות בפני המשקיעים ובעלי העניין בחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה