השוק

בזק נכנעה: ועד העובדים מנע את סגירת בזק בינלאומי

בזק הייתה אמורה להשלים את מיזוג בזק בינלאומי ו-yes במטרה לצמצם את עלויות התפעול של שתי החברות. ועד אלפא רושם הישג ענק במו"מ לאחר מאבק שהוביל להחלטות דרמטיות שהובילו גם להשבתת החברות
יחיאל שמן יו"ר ועד פלאפון, רן גוראון מנכ"ל אלפא (צילום יחצ)
לאחר קרב ענק בין ועד אלפא (וועד העובדים המאגד את ועד עובדי פלאפון וועד עובדי בזק בינלאומי) עם ההנהלה, דירקטוריון בזק יצא היום (חמישי) בהודעה דרמטית, כי אחת ההחלטות שעוררו סערה ירדה מהפרק: מיזוג בזק בינלאומי לתוך yes, ולמעשה ביטול ההחלטה של המנכ"ל רן גוראון שהוביל לשביתת הענק.
בזק החליטה לבטל את מיזוג בזק בינלאומי ו-yes, מיזוג שהיה אמור לצמצם את העלויות הכוללות לחברה ולייעל את העבודה ב-yes שאמורה להיות זו שתוביל את החברה הממוזגת לתחרות בתחום אספקת האינטרנט והטלוויזיה הרב ערוצית. לחץ של העובדים גרם לכך שהחברה החליטה לבטל את המיזוג.
 
נזכיר כי בזק מעוניינת לבצע שורה של רפורמות בתוכה כך שהיא תוכל ליהנות מצמצום עלויות תפעול ולחזק את השירותים שלה בעולמות של תחרות עזה בתחומי הטלוויזיה הרב ערוצית, אספקת שירותי אינטרנט וכן הלאה.
בבזק מצאו שבזק בינלאומי לא יכולה להמשיך להתקיים במתכונת הקיימת ולכן החליטו לסגור את החברה ולמזג את הפעילות שלה לתוך yes. נזכיר כי בזק בינלאומי מחזיקה היום חוות שרתים בישראל, מספקת שירותי אינטרנט וכן הלאה. כל השירותים האלה, בזק העריכה שניתן לזפק באמצעות yes ולחסוך עלויות. העובדים חשבו אחרת והמיזוג כאמור, בוטל.
 
בסופו של יום החליט הדירקטוריון לאשר את ביטול תוכנית המיזוג/פיצול, ולאשר מתווה חלופי שתוכנית לביצועו תוצג תוך 60 יום לדירקטוריוני החברות הבנות, לפיו תצומצם פעילות ה-ISP של בזק בינלאומי במגזר הפרטי ,בעקבות ביטול ההפרדה בין שירות תשתית רחבת-פס לבין שירות גישה לאינטרנט (ISP) ותוקם פעילות ISP ב-yes לצורך מכירת חבילות "טריפל" ללקוחות, תוך שאיפה להשיג, ככל הניתן, את התכליות האסטרטגיות, העסקיות והכלכליות שעמדו בבסיס ההחלטה על קידום השינוי המבני.
לפי מתווה חלופי זה, תושגנה התכליות העסקיות שהיו בבסיס תוכנית הפיצול/מיזוג, שכן yes צפויה להפוך לזרוע מכירת "טריפל" המשלב סיבים וטלוויזיה, ובסוף המהלך בזק בינלאומי תהפוך לחברת ICT ממוקדת צמיחה. כמו כן, במתווה חלופי זה טמון פוטנציאל לצמצום משמעותי בהוצאות ובהשקעות בזק בינלאומי בתחום ה- ISP במקביל לצמצום מואץ בפעילות זו.
המשמעות של הדברים שבזק בינלאומי תתמקד באספקת שירותי אינטרנט, פעילות טלפונית לעסקים, וחברת yes תתמקד באותם שירותים אך ללקוחות פרטיים וברך נסללת הדרך ל-yes להציע שירותי טריפל. כאן המקום להגיד כי בתחום הטלוויזיה מעבר לשחקניםה רגילים והמוכרים כמו yes והוט, נכנסים מדי יום שחקנים חדישם ועוצמתיים כמו קשת 12, דיסני פלוס וכו' ושירותי פעילות הטלפון הקווי הפרטי הולך ונעלם מהעולם, עד כדי שפרטנר מציעה ללקוחות האינטרנט בסיבים טלפון קווי בחינם.
 
יו"ר ועד אלפא, יחיאל שמן, מסר כי "בשעה האחרונה יצאה הודעה לבורסה, כי התוכנית בדבר סגירת חברת בזק בינלאומי יורדת מהפרק. המשמעות היא שחברת בזק בינלאומי נשארת חברה עצמאית עם השארת כל הנכסים והרישיונות בחברה! הוכחנו שכאשר אנחנו מלוכדים, נחושים ומאמינים בצדקת דרכנו, אין כוח שיעמוד מולנו.
נעדכן שבימים אלו אנו מנהלים מו״מ על תנאי העבודה לשנים הבאות לעובדי פלאפון ובזק בינלאומי בתקווה שבקרוב, במיוחד לאור הדיווח הבורסאי האחרון, נוכל גם לבשר לכם על הסכם קיבוצי חדש. עובדי החברות הם ההון האנושי והאיכותי, אשר מצעיד את החברות קדימה, בכל שינוי מבני או ארגוני אנחנו נדאג שהזכויות והביטחון התעסוקתי של העובדים יונחו על שולחן המשא ומתן ויהיו בראש סדר העדיפויות! אמרנו והוכחנו – ביחד אנחנו חזקים הרבה יותר! הקמנו את ועד עובדי אלפא כנציגות מאוחדת ועוצמתית ובכוחנו לשמור ולהגן על העובדים מול כל שינוי או תכנית של ההנהלה גם בעתיד!
שוק התקשורת רותח ובעת הקרובה אנחנו עוד נהיה עדים לשינויים תכופים ומהפכות, ביחוד בחברות קבוצת בזק. לפיכך, לא משנה איזו תכנית חדשה תונח על שולחן הדירקטוריון, ועד עובדי אלפא יהיה כאן תמיד ויעמוד איתן להבטיח את האינטרס של עובדי פלאפון ובזק בינלאומי בכל שינוי. אנחנו קוראים לעובדי yes – היום יותר מבעבר : עתידכם לוט בערפל נוכח השינויים העצומים שצפויים בקבוצת בזק. עוד לא מאוחר להצטרף לעוצמה ולנציגות העובדים המשותפת, ויחד נשמור על כל העובדים, נעמוד איתן בסולידריות ואחדות לעתיד טוב יותר לכולם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל כך קל להרוס חברה
    ערן 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מה שצריך זה ועד חזק שיכתיב את האסטרטגיה של החברה ללא קשר לטובת החברה במקום הנהלה מקצועית שתעשה מהלכים נכונים. אני מניח שעד סוף 2022 רן גוראון כבר לא יהיה המנכ״ל. אולי ימנו את יו״ר הוועד למנכ״ל...
    סגור