קריירה ולימודים

הדרמה בפלאפון: ההנהלה והוועד בגישור אינטנסיבי, האם בדרך להסכמות?

הליך הגישור המשיך עד השעות הקטנות של הלילה, כאשר פרופ' גיא מונדלק ועורכת הדין ארנה ברדיצ'ב לב, ינסו להגיע להסכמות בין הנהלת אלפא לוועד העובדים, בסכסוך הדרמטי שבינתיים נראה שהולך לקראת פיצוץ
יהודה לוינגר |  14
יחיאל שמן יו"ר ועד פלאפון, רן גוראון מנכ"ל אלפא (צילום יחצ)
הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי, בראשותו של רן גוראון - מנכ"ל כלל חברות הבת של בזק (אלפא) כולל yes - יחד עם וועד פלאפון בראשותו של יחיאל שמן, נמצאים בימים אלו בגישור על מנת לפתור את הסכסוך שפועל לרעת כל הצדדים: גם לחברה ולגם לעובדים.
נזכיר, הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי יצאו בצעד דרמטי ששבר את הכלים כאשר הכריזו על האפשרות להשבתת מגן: השבתת החברה בעקבות הפסדים כלכליים - דבר שלמעשה מייתר את האיומים של העובדים בשביתה או בהחרפת העיצומים. הרקע לסכסוך: החלטת בזק, חברת האם, למיזוג בין בזק בינלאומי ובין yes. 
בחברת פלאפון ממשיכים לתהות מדוע הוועד של פלאפון חבר לוועד של בזק בינלאומי, ולכאורה נלחם את מלחמתם? וועד פלאפון יענה שהם מאגדים את כל חברות אלפא כדי למנוע גל פיטורים בבזק בינלאומי ואולי הורדת הכוח של החברות אל מול הנהלה משולבת, ובחברת yes יגידו שהם לא חלק מוועד אלפא (הוועד של פלאפון ובזק בינלאומי) והם לא בסכסוך עבודה ועובדים כרגיל, ובכלל כבר סגרו על הסכם עם רן גוראון. עובדי yes בכלל מאוגדים בהסתדרות הלאומית, בעוד עובדי בזק ועובדי חברות פלאפון ובזק בינלאומי מאוגדות בהסתדרות הכללית. בקיצור: סיבוך.
כך או כך בחברת פלאפון, ובהנהלה, ממשיכים להדגיש כי לחברת פלאפון עצמה אין קשר למיזוג בין yes ובזק בינלאומי, והתוכניות הקשורות למיזוג לא ישפיעו כלל על עובדי פלאפון שתמשיך להיות חברה עצמאית, אלא רק על עובדי בזק בינלאומי שחלקם יעבור ל-yes וחלקם לחברה עצמאית וחדשה.
בהנהלת אלפא, ובהנהלת פלאפון, שולחים מסרים חיוביים לוועד פלאפון על כוונתם לשבת למו"מ מיידי כדי לפתור את הנושאים השנויים במחלוקת. בוועד פלאפון בינתיים התאחדו עם וועד בזק בינלאומי - ועד אלפא - והם דורשים מו"מ משותף. זה שורש הסכסוך.
בימים האחרונים החריף המשבר, ובוועד העובדים החליטו ללכת על הראש של המנכ"ל רן גוראון בהודעות תקיפות: "מנכ״ל מנותק ואטום שכלל אינו מגיע למשרדי החברה בחודשים האחרונים גורר את החברות על פי תהום ובמקום להביא לפתרון המשבר רק מעמיק אותו עוד יותר".
אבל למרות ההתקפות מבחוץ, בפועל מתנהל גישור בין ועד אלפא ויחיאל שמן היו"ר ובין ההנהלה והמנכ"ל רן גוראון. המגשרים: פרופ' גיא מונדלק - פרופ' למשפטים באוניברסיטת תל אביב המתמחה בדיני עבודה, ועורכת הדין ארנה ברדיצ'ב לב - מגשרת וותיקה המתמחה גם בתחום העסקי.
כלל הצדדים ישבו גם שלשום במשך שעות ארוכות, ואפילו עד השעות הקטנות של הלילה לפנות בוקר, כדי להגיע להבנות. גם היום יושבים הצדדים משעות הבוקר. נכון לעכשיו אין התקדמות בתהליך, והוועד מתבצר בעמדתו. אבל על פי הנראה יש כוונה שהיום דברים יתחילו לזוז ובוועד יידרשו דברים קונקרטיים כדי להעמיד את הדרישות למו"מ.
על פי גד פרץ מגלובס - המגשרים לא יצליחו הפעם: "מעריך בזהירות שהצדדים בסכסוך העבודה בין עובדי בזק בינלאומי ופלאפון וההנהלה, איבדו את היכולת לתקשורת אפקטיבית. ספק גם אם המגשרים יעזרו. זה הזמן לתיווך במשקל כבד. ארנון בר דוד ובעלי השליטה בבזק צריכים לקחת ניהול המשבר לידיהם כי בין ההנהלה ונציגות והעובדים זה נראה אבוד", כתב בחשבון הטוויטר שלו.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    כל תוצאה למאבק שלא בהסכמת הצדדים תהייה חסרה
    אבי מרום-מגשר 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יהיו אשר יהיו תוצאות הגישור והגעה להסכמות שני הצדדים עדיפות על כל תוצאה אחרת. מה גם שהצדדים מעוניינים בסופו של יום להמשיך לעבוד בכפיפה אחת. לשכת המגשרים בישראל והחתום מטה מוכנים להתגייס לטובת העניין שהרי ברור כי ניתן להגיע לפתרון. אבי מרום מילברגר סגן יו״ר ודובר לשכת המגשרים בישראל 053-7772345
    סגור
  • 11.
    לא ברור למה יש שביתה
    עובד יס 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוועד של אלפא רוצה להיות נציג של יס, אבל לעובדים ביס יש אחלה וועד ואנחנו לא רוצים לעבור להיות תחת וועד אחר. יש חוק שאומר שהחל ממרץ 22 אסור יהיה למכור תשתית אינטרנט וספק אינטרנט בנפרד- כלומר אין אופציה חוקית לקיום בזק בינלאומי כחברה עצמאית. אז מה בעצם רוצים להשיג בוועד אלפא?
    סגור
  • 10.
    גישור
    דורון 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארנה ברדיצ'ב, אחת המגשרות המוכשרות והחריפות בארץ. פתרה סכסוכים של מליוני דולרים בכמה שעות, במקום שיישב כמה שנים בבתי משפט וכלם יפסידו
    סגור
  • 9.
    החלטה לא ברורה של ההנהלה
    מיכאל דר 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא רוצה שהחברה תפסיד
    סגור
  • 8.
    זה כבר הרבה זמן המאבק הזה
    גדי לבון חיפה 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שארנון בר דוד יצטרך לפתור את זה מול בעלי השליטה. הילדים רבים וההורים צריכים לפתור את הריב
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    זה מנכ"ל שמשחק בשטויות עם העובדים שלו (ל"ת)
    אלון גידרון 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ועד שטיפס על עץ גבוה
    אפרים ק 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וגורר אחריו את כל העובדים לתהום. מזכירים יותר אוהדים מהטריבונה של קבוצה לקראת ירידה לליגה א אבל מתרפקים על העבר ובטוחים שבזכות היציע המזרחי בלבד הם לקחו את האליפות אי שם ב87
    סגור
  • ההנהלה עלתה על עץ (ל"ת)
    גיא זמיר 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ההנהלה מנסה לעשות הפרד ומשול בעובדים (ל"ת)
    כרמית צור 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • בושה של הנהלה (ל"ת)
    אלכס ח 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    לא ברור ההחלטה של המנכל...
    יעקב מלול 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה לא לטובת החברה ולא לטובת העובדים משחקי כוחות נטו
    סגור
  • 3.
    ההנהלה חושבת שהעובדים הם ילדים..
    עירד מערד 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ושאפשר לעשות איתם כל מה שמתחשק..
    סגור
  • 2.
    נראה שהעובדים צודקים- במהלך של איחוד תמיד מפטרים עובדים (ל"ת)
    אלכס ח 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    נשמע הזוי שההנהלה עושה שביתה (ל"ת)
    מירי מחדרה 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור