קריירה ולימודים

עומסים במוקדים והחרפת העיצומים: מאחורי הקלעים של השביתה בפלאפון

הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי יצאה במהלך דרמטי כדי לכופף את הוועד ולעצור את העיצומים, אך בוועד אלפא מחריפים את המהלכים. בינתיים בחברה מגבים את מוקדי השירות במיקור חוץ, והקרב בין המנכ"ל רן גוראון לוועד עובדים רחוק מלהסתיים
יהודה לוינגר | 
סניף פלאפון (צילום Magma Images)
ועד אלפא, הכולל את עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, ממשיך גם היום (רביעי) במסרים תקיפים מול הנהלת חברות אלפא, חברות הבת של בזק, ובמיוחד נגד המנכ"ל רן גוראון. המהלכים של הוועד מגיעים לאחר סכסוך עבודה ממושך, שהחריף אתמול לאחר צעד דרמטי של ההנהלה שמאיימת בהשבתת מגן כדי לייתר את הפעילויות והאיומים של הוועד.
במכתב שנשלח לעובדים, פירטה הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי על המהלך בהשבתת מגן: "פעולת התגוננות העומדת לרשותה של ההנהלה במטרה לסייע לה להתמודד עם פגיעה בחברה ובלקוחות כתוצאה מעיצומים או שביתות שננקטות בארגון. ההשבתה יכולה להינקט ע"י המעסיק, כאשר העובדים נוקטים בשביתה ושביתתם יוצרת מניעה וקושי בהעסקתם של עובדים המעורבים או שאינם מעורבים בסכסוך. דוגמא טובה היא: החשבוניות שאינן נשלחות ללקוחות כבר חודשיים וביטול ההשקה שפוגע משמעותית באנשי המכירות ובעצם מייתר פעילות של עובדים רבים שאינם בעיצומים".
עוד הוסיפו בהנהלת פלאפון ובזק בינלאומי כי "אנו נאלצים לנקוט בצעד הזה, כיוון שהחברה נפגעת מידי יום ביומו, ועובדים רבים נותרים ללא יכולת ממשית לעבוד כתוצאה מהעיצומים".
יו"ר ועד עובדי אלפא (פלאפון ובזק בינלאומי) יחיאל שמן מסר הודעה תקיפה אתמול נגד המנכ"ל רן גוראון: "הצעדים ההזויים בהם נוקט המנכ"ל כמו איום בהשבתת מגן הינם המשך ישירות לאטימות והניתוק שהוא מגלה בחודשים האחרונים. הוא ובעלי השליטה בקבוצה האחראים הבלעדיים למשבר בחברות. העיצומים הארגונים רק יילכו ויוחרפו עד השבתה כללית ועד שנבטיח את זכויות ותנאי העובדים ואת עתיד החברות".
וגם היום המשיכו בוועד ללבות את האש כאשר יו"ר הוועד יחיאל שמן הודיע כי "העיצומים הארגונים יוחרפו עד כדי השבתה כללית של החברות, במידה ולא יישבו איתנו למשא ומתן רציני. הצעדים ההזויים בהם נוקט המנכ"ל כמו איום בהשבתת מגן הינם המשך ישירות לאטימות והניתוק שהוא מגלה בחודשים האחרונים. הוא ובעלי השליטה בקבוצה האחראים הבלעדיים למשבר בחברות".
על מה בעצם המהומה? הנהלת בזק החליטה לאחד את חברות האלפא, כאשר על הפרק האיחוד בין בזק בינלאומי וחברת yes (שהינה חלק מחברות האלפא, אך לא צד בסכסוך שכן הם חתמו על הסכם נפרד עם המנכ"ל), והחשש, לשיטת ועד אלפא, מגל פיטורים שישפיע גם על כוח הוועד בעתיד.
הוועד החליט בשינויים לאחר החלטת ההנהלה להשבתת מגן, והכריז אתמול על שביתה במוקדי השירות והתמיכה הטכנית עד להודעה החדשה, וכי גם היום תמשיך השביתה בכלל מוקדי השירות והתמיכה הטכנית בפלאפון ובבזק בינלאומי, ולדבריהם עומסים מורגשים בכל המוקדים וזמני ההמתנה גבוהים במיוחד.
עוד מסרו בוועד כי  במקביל לשביתה המתקיימת במוקדי השרות והתמיכה, יצויין כי במשך חודשיים רצופים לא בוצע חיוב (בילינג) של מיליוני הלקוחות אל מול חברות האשראי וההפסדים מוערכים במאות מיליוני שקלים.
כמו כן, בעקבות העיצומים הארגוניים, המכשיר מדגם אייפון 13 לא הושק בפלאפון בשבוע החולף ולקוחות החברה לא קיבלו את האייפון שרכשו. בנוסף לכך, עשרות אלפי לקוחות אשר פקעה חבילת הגלישה שלהם חווים האטה משמעותית בגלישה וחלקם אף נחסמים, וזאת בעקבות עצירת החיובים ועיכוב בתשלום החודשי. 
עוד מסרו בוועד כי בנוסף להאטה בגלישה ועיכוב בשליחת החשבונות למיליוני הלקוחות, נעצרו לחלוטין העבודות לשדרוג הרשת (כולל דור 5) ולא מבוצעות התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי ה-IT. כמו כן, נעצרה לחלוטין אספקת ציוד וסחורה ללקוחות פרטיים כמו נתבים מהמרלו״ג של בזק בינלאומי ועצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes.

הפגנה ביולי מול ביתו של בעל השליטה בבזק דוד פורר.
לאחר הודעת הוועד יש לדייק כמה נתונים: ראשית, זמני ההמתנה אמנם ארוכים במעט אבל לא מדובר בשעות רבות אלא בשיעור של 7 דקות לערך - הסיבה: חלק מהעובדים שאינם תומכים בשביתה עובדים כרגיל, וגם בפלאפון הכינו גיבוי דרך מיקור חוץ של מוקדי השירות. כך גם לגבי הגלישה, על פי גורם בפלאפון אין האטה בגלישה ואין לקוח שנחסם בעקבות פקיעת חבילת הגלישה שלו.
עוד יש לציין כי ועד אלפא, שם שכולל לכאורה את עובדי כלל חברות אלפא, אינו מדוייק שכן עובדי yes אינם בוועד המשותף לפלאפון ובזק בינלאומי, כמו גם שהוא מאוגד בכלל בהסתדרות הלאומית, להבדיל מוועד אלפא המאוגד בהסתדרות הכללית. בוועד טוענים שחלה עצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes - אך יש לדייק כי אמנם יש שיתופי פעולה בין חברות הבת, אך כאמור, בחברת yes עובדים כרגיל ואינם חלק בסכסוך. בנוסף: חברת פלאפון עצמה, לכאורה, אינה קשורה למיזוג בין yes לבזק בינלאומי, שכן לאחר המיזוג היא נשארת אותה חברה עם אותו הסכם, כך על פי גורם בפלאפון שמסר ל-ice בתגובה על הודעת הוועד. בוועד פלאפון רואים את הדברים אחרת.
מפלאפון ובזק בינלאומי נמסר בתגובה ל-ice: "בשל עיצומי עובדים צפויים לחול שיבושים בשירות הלקוחות ויחולו זמני המתנה גבוהים מהרגיל. שירותי הגלישה, הסלולר והאינטרנט עובדים כסדרם. אנו מתנצלים על אי הנוחות ונמצאים בקשר עם הלקוחות בכל ערוצי התקשורת הרלבנטיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה