קריירה ולימודים

דרמת ענק: הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי בשביתה, הוועד ייכנע?

בעקבות העיצומים ואיומי השביתה של וועד אלפא, החליטו בהנהלות חברות הבת של בזק, פלאפון ובזק בינלאומי, שלא להיכנע ללחצים ויצאו בהחלטה דרמטית על השבתת מגן "החברה נפגעת מדי יום". מה המשמעות של המהלך והאם ועד העובדים ייאלץ להיכנע?
רן גוראון מנכ"ל בזק בינלאומי (צילום לילך צור דפי דלויה יחצ)
חברת בזק הודיעה היום (שלישי) על החלטה דיי דרמטית של חברות הבת שלה, פלאפון ובזק בינלאומי, כי ייצאו להשבתת מגן שמשמעותה כי ההנהלות עצמן משביתות את החברות כדי לכופף את הוועדים שפתחו נגדן בעיצומים ואף עיכבו את השקת אייפון 13 ובעבר גם השביתו את מערכות השכר ומוקדי השירות. ההחלטה מגיעה ככל הנראה ממנכ"ל חברות אלפא, רן גוראון.
על פי ההודעה: "הגישה כל אחת מחברות הבת לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד הכלכלה, הודעה על השבתת מגן לפי סעיף 5א לחוק יישוב סכסוכי עבודה, תשי"ז-1957 .בהודעות הוסבר כי המשך העיצומים בחברות הבת עלול להביא לכך שלא יהיה טעם כלכלי ו/או אפשרות תפעולית בקיום תהליכים מסויימים בחברות הבת" - היינו המשמעות שלפי שהוועדים בכל מקרה בעיצומים, אין לחברות כל צורך כלכלי לכאורה בהמשך התפעול כל עוד הוועדים ממשיכים בשיבושי עבודה.
מה המשמעות של השבתת מגן? המהלך הוא למעשה פעולת התגוננות העומדת לרשותה של ההנהלה במטרה לסייע לה להתמודד עם פגיעה בחברה ובלקוחות כתוצאה מעיצומים או שביתות שננקטות בארגון. ההשבתה יכולה להינקט ע"י המעסיק, כאשר העובדים נוקטים בשביתה ושביתתם יוצרת מניעה וקושי בהעסקתם של עובדים המעורבים או שאינם מעורבים בסכסוך. דוגמא טובה היא: החשבוניות שאינן נשלחות ללקוחות כבר חודשיים וביטול ההשקה שפוגע משמעותית באנשי המכירות ובעצם מייתר פעילות של עובדים רבים שאינם בעיצומים. מהנהלת פלאפון ובזק בינלאומי נמסר: "אנו נאלצים לנקוט בצעד הזה, כיוון שהחברה נפגעת מידי יום ביומו, ועובדים רבים נותרים ללא יכולת ממשית לעבוד כתוצאה מהעיצומים"
אמנם ההנהלות לא אמרו כי ייצאו במיידי לשביתת מגן ונתנו פתח לוועדים לחזור בהם כדי למנוע את הוצאתם לחל"ת של אלפי עובדי פלאפון ובזק בינלאומי: "מועד תחילת השבתת המגן ומספר העובדים שעבודתם עתידה להיות מושבתת במסגרת השבתה כאמור, ככל שתינקט בכל אחת מחברות הבת, תלוי בצעדים הארגוניים ובעיצומים שיינקטו בידי העובדים. במקביל, ממשיך להתנהל הליך גישור בין הנהלות חברות הבת ובין נציגויות עובדיהן. החברה וחברות הבת אינן יכולות להעריך, בשלב זה, את ההשלכות כתוצאה מהשבתות המגן שתנקטנה בפועל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא לקחו כסף
    אלון 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגבייה בפלאפון מושבתת ?
    סגור