השוק

מאסק והציוצים בדרך לרכישה: האיש שהרג והחיה את טוויטר

במשך שנים טוויטר היוותה עבור אילון מאסק פלטופרמה עיקרית לביטוי עצמי, לצד מושא לביקורת, הרכישה שלה עשויה לשים לכך סוף
מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום ויקיפדיה, vecteezy)
במשך שנים, אילון מאסק משתמש בטוויטר כדי לחלוק את דעותיו על פלטפורמת המדיה החברתית, כעת שהפך רשמית לבעלים של טוויטר זה הזמן להיזכר באמביוולנטיות הרבה שלו ביחס לרשת החברתית, שנעה בין "אני אוהב את טוויטר" לבין "האם טוויטר מת?".  
במשך יותר מעשור שנות שימוש ברשת החברתית, טוויטר הפכה לחלק חשוב מהמותג האישי של מאסק. זה מקום שבו הוא כותב ליותר מ-80 מיליון העוקבים שלו, על המיזמים העסקיים שלו, מתפרץ על אנשים שלשיטתו עשויים לפגוע באינטרסים שלו, משמיע פרשנות מרגשת על מטבעות קריפטו ואף משתף מדי פעם ממים. כדי להתחיל לנסח את מערכת היחסים בין מאסק לטוויטר אפשר להשתמש במילים שלו עצמו בציוץ מ-2019: "יש אנשים שמשתמשים בשיער שלהם כדי להביע את עצמם, אני משתמש בטוויטר".
 
בהקשר של שאלת חופש הביטוי והשימוש בטוויטר בכל הקשור למאסק, זכור במיוחד האירוע שקרה בתחילת השנה, אז טסלה חשפה כי קיבלה זימון מהוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית, בעקבות ציוץ של מאסק בו התייעץ עם עוקביו לגבי מכירה של מניות החברה.
 
כמה ימים לאחר מכן, ב-26 במרץ, צייץ מאסק שהוא מקדיש "מחשבה רצינית" ליצירת פלטפורמת מדיה חברתית משלו, בטענה שטוויטר אינו מקיים עקרונות של חופש הביטוי. אולם לאחר שבוע, ביצע את צעדו הראשון בדרך להשתלטות על טוויטר, כאשר רכש יותר מ-9% ממניות הרשת החברתית והפך לבעל המניות הגדול ביותר של ענקית הטכנולוגיה.
"חופש הביטוי הוא היסוד של דמוקרטיה מתפקדת, וטוויטר היא כיכר העיר הדיגיטלית שבה דנים בעניינים חיוניים לעתיד האנושות", אמר מאסק בהצהרה ביום שני השבוע לאחר רכישת כל החברה. "לטוויטר יש פוטנציאל אדיר - אני מצפה לעבוד עם החברה ועם קהילת המשתמשים כדי לפתוח אותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה