דיגיטל וטק

האתגר הראשון של מאסק: איום בחרם על טוויטר

עוד לא עברה יממה מאז רכש אילון מאסק את הרשת החברתית, וכבר יש מי שמאיים להטיל עליה קנסות ענק ואף חרם מוחלט
יאיר מור | 
טוויטר (צילום pixabay)
האיחוד האירופי יוצא היום (שלישי) במתקפה חזיתית נגד אילון מאסק וטוויטר, ככל הנראה בניסיון להפגין עוצמה מול תאגיד אמריקאי שנמצא באור הזרקורים ומשמש כמרכז של תשומת לב בעוצמה של טיל שיכול לשגר מכונית לירח (אם כי זה דווקא פרויקט אחר של מאסק).
נציב השוק הפנימי של אירופה, טִייֶרי בְּרֶטוֹן כתב היום בטוויטר כי "בין אם אלו מכוניות או רשתות חברתיות – כל חברה הפועלת באירופה צריכה לציית לכללים שלנו, ולא חשוב מי מחזיקי המניות שלה. אדון מאסק יודע זאת היטב. הוא מכיר את הכללים האירופיים בתחום הרכב, ויתאים את עצמו במהירות לחוק השירותים הדיגיטליים".
 

החוק שעליו מדבר ברטון עבר בסוף השבוע, כפי שדיווחנו במוצ"ש, וקובע שורה של כללים עבור חברות רשת הפועלות באיחוד האירופי, ובמיוחד כאלו שיש להן בשטח היבשת מספר משתמשים גדול. בין היתר הוא מטיל על החברות איסור לכוון פרסומות למשתמשים לפי מין, מגדר, גזע, דת ועוד, ואוסר לחלוטין כיוון פרסומות לקטינים; מחייב אותן לחשוף בפני האיחוד את הקריטריונים לפיהם הן מחליטות אילו תכנים לקדם ואילו "להעלים"; ומחייב אותן לפקח על תכנים לפי דרישות האיחוד. חברות שלא יעשו זאת – ייקנסו בעד 6% מהכנסותיהן השנתיות בעולם על כל הפרה, ואף עלולות למצוא את עצמן מוחרמות באירופה ולאבד מאות מיליוני משתמשים.
בראיון לפייננשל טיימס הוסיף ברטון איום אף בוטה יותר: "אנו מקבלים את כולם בברכה. אנחנו פתוחים, אך בתנאים שלנו. לכל הפחות, אנחנו יודעים מה לומר לו: 'אילון, יש כללים. אתה מתקבל בברכה, אך אלו הכללים שלנו. לא הכללים שלך יחולו כאן'".
לסוכנות הידיעות הצרפתית (AFP) אמר ברטון: "לא חשוב (מי) בעלי המניות, טוויטר תחויב מעכשיו לאמץ לחלוטין את המגבלות האירופיות. החוק יהיה כעת ברור – הרבה יותר ברור באירופה מאשר בארה"ב, עם יותר כללים באירופה מאשר בארה"ב. יהיו לנו כללים מאוד ברורים, מאוד מדויקים, מאוד דמוקרטיים, מאוד קריאים להחלטה על חסימות. איתנו, חסימה תהיה בבירור אפשרית, במקרים מסוימים, אך תחת שליטה דמוקרטית".
גם דובר הנציבות, יוֹהַאנֶס בַּארְקֶה, אמר במסיבת עיתונאים כי "חוק השירותים הדיגיטליים שלנו חל על כל הפלטפורמות הגדולות, כדי להבטיח שהכוח שלהן על הדיון הציבורי נתון לכללים בעלי תוקף דמוקרטי כדי להגן טוב יותר על זכויות בסיסיות ברשת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה